עלו ב-350% בהכנסות בשנה האחרונה: אינדג'י גייסה 18 מיליון ד'

חברת הסייבר התעשייתי הישראלית הודיעה הבוקר על סיום סבב גיוס B בהצלחה, סך הגיוסים של החברה עד כה מגיע ל-36 מיליון דולר

יניב ורדי/ צילום  אלון רון
יניב ורדי/ צילום אלון רון

חברת הסייבר התעשייתי הישראלית אינדג'י (Indegy) הודיעה הבוקר על גיוס של 18 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס B. הגיוס הובל על ידי קרן Liberty Technology Venture Capital שבבעלות Liberty Media וחברת שירות האנרגיה סנטריקה, באמצעות קרן ההשקעות שלה Centrica Innovations . כמו כן השתתפו בגיוס המשקיעים הנוכחיים שלמה קרמר, Magma Venture, Vertex Ventures ו- Aspect Ventures. סך הגיוסים של אינדג'י עד כה מגיע ל-36 מיליון דולר.

חברת אינדג'י מפתחת טכנולוגיית הגנת סייבר לתשתיות קריטיות כמו ייצור חשמל, ייצור תעשייתי של תרופות וכימיקלים ותשתיות אספקת מים. בתחומים אלה המטרה העיקרי היא להבטיח שלא תהיה חדירה שעלולה להשפיע על קו הייצור, לשנות הרכב כימיקלים בתרופה, להשבית את אספקת החשמל לדאטה סנטר וכדומה.

בראיון לגלובס אומר המנכ"ל ברק פרלמן כי לקוחות החברה כיום נמנים עם רשימת הפורצ'ן 500, חברות תשתית ומידע גדולות שבהן יצרניות תרופות, יצרניות מכוניות, חברת אספקת אנרגיה ועוד. לדבריו השוק העיקרי של החברה עד כה היה בארה"ב ומתחילת 2018 החברה מתרחבת לאירופה רוסיה, יפן, אוסטרליה, סינגפור ועוד. "אנחנו גדלים בקצב של 350% בשנה האחרונה בהכנסות," אמר פרלמן, וציין כי בכוונת החברה להגיע בתוך שנה להיקף הכנסות של 10 מיליון דולר. הוא ציין כי סכומי הגיוס ישמשו להרחיב את השיווק והמכירות, ולהגיע לשווקים חדשים כמו תשתיות מים ונמלי תעופה וים.

אינדג'י הוקמה ב-2014 על ידי בוגרי תלפיות. החברה מעסיקה 60 עובדים, עם מרכז פיתוח בישראל והנהלה שממוקמת בניו-יורק. הפתרון של אינדג'י תוכנן לזהות אנומליות במערכות שליטה תעשייתיות, והוא עושה שימוש בטכנולוגיית למידת מכונה כדי לנתח ולהתריע בפני המשתמשים על פעילות חשודה ברשת שלהם, ללא כל השפעה על תפעול המערכות.

עבור קרן ההשקעות Centrica Innovations, שנחשפה בכתבה ב"גלובס", זו ההשקעה השנייה מאז תחילת פעילותה בישראל ב-2018. לפני כן השקיעה בסטארט-אפ הרכב החשמלי הישראלי Driivz. ההשקעה בוצעה בשיתוף פעולה עם חטיבת Centrica Business Solutions , המספקת לצרכני אנרגיה גדולים פתרונות לשיפור ניהול הביצועים והעלויות, ולייצר הזדמנויות צמיחה חדשות.

יניב ורדי, מנהל אזורי ב-Centrica Business Solutions אמר: "ארגונים מאמצים כיום גישה אסטרטגית יותר ביחס לאנרגיה שלהם ומחפשים דרכים לשפר את החוסן שלהם כנגד איומים על אספקת האנרגיה וכנגד גורמים חיצוניים כמו פושעי סייבר. בעולם שהופך מקושר יותר ויותר, ההשקעה באינדיג'י מהווה עבורנו צעד נוסף וחשוב בפיתוח היצע הפתרונות ללקוחותינו". מנהל סנטריקה אינוביישנז בישראל עידן מור אמר כי החברה משקיעה באינדג'י על מנת להיהנות משיתוף הפעולה איתה ולא מתוך כוונה לקנות אותה בהמשך.

עידן מור מנהל פעילות Centrica בישראל ואירופה / צילום: אלון רון
 עידן מור מנהל פעילות Centrica בישראל ואירופה / צילום: אלון רון