הנכים חסמו את צומת עזריאלי בת"א: "הבטיחו ולא קיימו"

(עדכון) פעילים למען העלאת קצת הנכות המשיכו במחאה וחסמו את הרחובות בגין וקפלן בתל אביב • בהפגנה לוקחים חלק פעילים להעלאת קצת הזקנה במאבק משותף. "נמשיך במאבק עד נשיג פתרון, לא נשתוק", אמרו

כמאה פעילים למען העלאת קצת הנכות הפגינו הערב (ג') בצומת הרחובות בגין וקפלן בתל אביב מול קריית הממשלה. חלק מהמפגינים חסמו את צומת עזריאלי שבאזור ההפגנה בקריאות "לחיות בכבוד - לא מותרות" ו"הון שלטון עולם תחתון". בהמשך נחסם גם מחלף השלום בירידה לנתיבי איילון. בהפגנה לקחו חלק גם פעילים להעלאת קצבת הזקנה תחת הסיסמה "צדק לכל הקשישים והנכים".

בוריס, אחד המשתתפים בהפגנה, אמר כי "הרוב המוחלט של הנכים איבדו את כושר עבודתם בגיל שבו הם היו מסוגלים לעבוד וזה אומר שאף אחד לא מבוטח מהצרה כזאת. היום זה אני ומחר, חס וחלילה, זה אתה. בחיים שום דבר לא מובטח לאף אחד".

בוריס הוסיף כי "בלי אנושיות האימפריות הכי חזקות נהרסות. מפחידים אותנו בקריסת כלכלת המדינה, אך תסתכלו לאן מפנים את כספי העם. מכריחים אותנו לחסוך על צרכים בסיסיים של קיומנו כשמיליארדים מכספי הביטוח לאומי מוצאים מכיסנו לצרכים לא ידועים".

יונתן תדמור, מראשי מאבק הקשישים והנכים, אמר כי "שר האוצר משה כחלון הבטיח ולא קיים. קצבת הנכים הגבוהה ביותר מסתכמת בכ-3,200 שקל עבור 100% נכות, רחוק מאוד משכר המינימום שעומד על 5,300 שקל". לדבריו, "בכל שנה מתאבדים 70 נכים כי אינם רוצים להיות נטל על המשפחה ומחוסר יכולת לקיים עצמם בכבוד. לנכה יש הוצאות מחייה רבות יותר משל אזרח רגיל, אנחנו חיים כל היום בחישובים האם לקנות אוכל או תרופות".

תדמור טען כי "הממשלה מציגה אותנו כאלימים אך אינה מותירה לנו ברירה. נמשיך במאבק עד אשר נשיג פתרון - חסמנו את נתב"ג, רכבת ישראל ונתיבי איילון, נשתק גם את מרכז תל אביב!".