סוף עידן וייס בתע"א: מסיים את כהונתו כמנכ"ל בסוף השבוע

הוועדה לאישור מינויים בכירים בחברות הממשלתיות כבר אישרה את מינויו של האלוף (במיל') נמרוד שפר לתפקיד

יוסי וייס / צילום: תמר מצפי
יוסי וייס / צילום: תמר מצפי

הוועדה לאישור מינויים בכירים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת (בדימוס) שלומית דותן, אישרה בימים האחרונים את מינויו של האלוף (במיל') נמרוד שפר לתפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית. לאישור המינוי בוועדה היו ושותפים גם מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב (ינקי) קוינט, ונציג הציבור, אליעזר וולף.

שפר, ששירת במשך שנים ארוכות בשורה של תפקידים בחיל האוויר, ובתפקידו הצבאי האחרון שימש בתפקיד ראש אגף התכנון של צה"ל, צפוי להיכנס לתפקידו בימים הקרובים. בתע"א אמרו כי "מינויו של שפר לתפקיד נמצא בתהליך של אישורים אחרונים".

שפר נבחר לתפקיד לפני יותר מחודשיים על-ידי ועדת איתור מיוחדת שבראשה עמד יו"ר התע"א, הראל לוקר. כחצי שנה לפני כן הוא מונה לתפקיד סמנכ"ל מו"פ וטכנולוגיות של החברה.

מאז ששפר מונה לתפקיד המנכ"ל הבא של תע"א, הוא המשיך לעבוד מלשכתו הקודמת לצד חפיפה שעשה עם המנכ"ל היוצא, יוסי וייס, ומפגשים עם מנהלי החטיבות והמפעלים, כמו גם בכירים נוספים בחברה ואף עם ועד העובדים שלה.

בסוף השבוע וייס מסיים את כהונתו בתפקיד המנכ"ל של החברה, שנמשכה כ-6 שנים, וזאת עם הגיעו לגיל פרישה. במשך יותר מ-20 שנה הוא מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים בחברה ועמד בראש פרויקטים בתחומים שנחשבים למנועי צמיחה מרכזיים שלה. בתקופתו כמנכ"ל, עלתה התע"א לכותרות בגין חקירה מקיפה שעשתה בה המשטרה בחשד ל"שחיתות עמוקה", ובמסגרתה נעצרו לחקירה בכירים בוועד העובדים, ובהם היו"ר לשעבר, אהוד נוף, והיו"ר המכהן, יאיר כץ.

לצד פרשייה זו, וייס קידם את עסקת טילי ההגנה ברק 8 עם רשויות הביטחון ההודיות, שהיקפה הכולל כ-2.5 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שעשתה חברה ביטחונית ישראלית.