עמידר: 2 פרויקטי תמ"א 38 בר"ג מתקדמים לקראת היתר בנייה

שנתיים לאחר שעמידר הכריזה על כניסה תחום ההתחדשות העירונית, החברה הגישה בקשה להיתר הנוגעת לשני בנייני מגורים ברמת-גן

בניין ברחוב הרא"ה 279 ברמת-גן / צילום: עמידר החדשה
בניין ברחוב הרא"ה 279 ברמת-גן / צילום: עמידר החדשה

שנתיים לאחר שהכריזה על כניסה לתחום היזמות בתמ"א 38, דיווחה היום (ד') חברת הדיור הציבורי עמידר על שני פרויקטים ראשונים שמתקדמים לקראת היתר בנייה. מדובר בשני בנייני מגורים ישנים בעיר רמת-גן, שהחברה הממשלתית הגישה לגביהם בקשות להיתרי בנייה לוועדה המקומית ברמת-גן.

נזכיר כי ספטמבר 2016 הכריזה חברת עמידר כי היא נכנסת לפעילות חדשה במסגרת תמ"א 38. על פי המתווה עליו סוכם עם משרד הבינוי והשיכון החברה תוכל לפעול כיזמית בתחום ולקדם פרויקטים לחיזוק מבנים במסגרת תמ"א 38 או הריסה ובנייה מחדש בבניינים בהם קיימות דירות של הדיור הציבורי. מאז ההכרזה החלו בחברה לקדם את הליכי ייזום הפרויקטים ועכת מדובר בניצני הפעילות בשטח כאשר, כאמור, שני פרויקטים הבשילו לשלב של בקשה להיתר בנייה.

שני הבניינים האמורים ממוקמים ברחוב הרא"ה ויהושפט בעיר, ושניהם צפויים לעבור תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש.

הבניין הראשון ממוקם ברחוב הרא"ה 279, במסגרתו מתוכננת הריסת הבניין הקיים, בן 3 קומות, ובנייה של בניין בן 8 קומות וקומת גג. במסגרת הפרויקט מתוכננת הריסת 12 דירות ישנות ובניית 36 דירות חדשות מעל שלוש קומות חניון תת קרקעי. התמורה לדיירים על פי התוכנית תכלול דירה חדשה הגדולה בכ-12 מ"ר מהדירה המקורית, מרפסת בשטח 12 מ"ר וחניה. נציין כי נכון להיום השיגה החברה את הסכמתם של 10 מתוך 12 בעלי הדירות בבניין וכי כדי להתקדם היא זקוקה להמשיך ולקבל את הסכמת בעלי הדירות הנותרים. על פי הדיווח של החברה לבורסה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט עומד על כ-39 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) והרווח הצפוי לחברה עומד על כ-5 מיליון שקל.

הבניין השני ממוקם ברחוב יהושפט 2 ועל פי התכנון הבניין הישן שכולל 12 יחידות דיור בשלוש קומות ישנות ייהרס ובמקומו ייבנה בניין חדש בן 6.5 קומות מעל שתי קומות חניון תת קרקעי שיכלול 41 יחידות דיור חדשות. בפרויקט זה התכנון כולל תוספת של 18 מ"ר לשטח הדירות הישנות לצד מרפסת וחניה. נציין כי גם בבניין זה טרם השיגה החברה את חתימת כלל בעלי הדירות, ונכון להיום חתמו רק 11 בעלי דירות מתוך 12. על פי הדיווח לבורסה, היקף ההכנסות הצפוי לחברה בפרויקט זה עומד על כ-47 מיליון שקל והרווח הצפוי עומד על כ-6.5 מיליון שקל.

מעמידר נמסר היום כי בשני הפרויקטים בעלי הדירות צפויים להתפנות כאשר לדיירי הדיור הציבורי "יוצעו חלופות מתאימות וליווי מקצועי רציף, עד לחזרתם לדירותיהם החדשות בפרויקט".

יו"ר עמידר, איתמר ברטוב, אמר היום כי "משרד הבינוי והשיכון מייבא את תחום ההתחדשות העירונית גם לעולם הדיור הציבורי, ואנחנו בעמידר שמחים להוציא לפועל יוזמה נדל"נית בעלת ערך חברתי. עם השלמת הפרויקטים יופנו תקציבים נרחבים להשקעה חוזרת בדיור הציבורי באזורי הפריפריה".