ג'נרל מוטורס מקפיאה ייצור של מכוניות חשמליות בסין

יצרנית הרכבים הקפיאה את הייצור של רכבי ביואיק ולייט 6, שהיה אמור להתחיל בספטמבר, אחרי שהסוללות לא הצליחו לעמוד במבחני האיכות שלה

מכונית חשמלית של ג'נרל מוטורוס / צילום: רויטרס
מכונית חשמלית של ג'נרל מוטורוס / צילום: רויטרס

התוכניות של ג'נרל מוטורס ׁ(GM) להאיץ את ייצור המכוניות החשמליות שלה בסין נתקלו בעיכוב. זאת לאחר שיצרנית הרכב החליטה כי הסוללות הסיניות, שבהן התכוונה להשתמש ברכבים, לא הצליחו לעמוד בסטנדרטים שנקבעו לבטיחות ולביצועים. 

GM התכוונה להתחיל בייצור רכבי ביואיק ולייט 6 היברדים כבר בספטמבר ובייצור רכבים חשמליים לחלוטין בתחילת שנה הבאה. כעת, התחלת עבודות הייצור מוקפאות לאחר שמבחינים פנימים הראו כי הסוללה, שסופקה על ידי A123 Systems, לא עמדה בסטנדרטים של GM, לפי גורם מקורב לחברה. מדובר בסוללות מורכבות שלא קל למצוא להן מחליף, כך שהעיכוב בייצור הרכבים עלול להיות ממושך. 

נציגים מטעם GM סירבו להגיב על העיכוב, אך ציינו כי החברה עדיין מתכננת להשיק 10 רכבים חשמליים בסין עד 2020. עם זאת, ההכרזה על היעד הייתה לפני מעל לשנה, הרבה לפני שהתגלתה הבעיה בסוללות. 

"התוכנית של GM היא לספק 20 רכבים חשמליים עד 2023", מסרו בחברה. "בסין, אנחנו עומדים בלוח הזמנים להשקת 10 רכבים חשמליים בין 2016 ל-2020. לאור שני היעדים האלו, כל הרכבים החשמליים שלנו, כמו ולייט 6, הם בעדיפות הראשונה שלנו". 

A123 Systems לא מסרו תגובה.