הכנסות רדהיל ברבעון השני נמוכות מציפיות האנליסטים

החברה, המפתחת תרופות לטיפול במחלות של מערכת העיכול, מסרה בשיחת ועידה כי בכוונתה לרכוש מוצרים נוספים לפורטפוליו שלה ולהגדיל את מערך המכירות • ההכנסות מתרופות שכבר נמצאות בשוק, הסתכמו ברבעון השני ב-2.4 מיליון דולר - קיפאון לעומת ההכנסות ברבעון הראשון

דרור בן אשר, מנכ"ל רדהיל / צילום: אריק סולטן
דרור בן אשר, מנכ"ל רדהיל / צילום: אריק סולטן

חברת רדהיל ביופארמה, המפתחת ומשווקת תרופות לטיפול במחלות של מערכת העיכול, פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני של 2018. החברה מדווחת על הכנסות של 2.4 מיליון דולר מתרופותיה שכבר נמצאות בשוק. זוהי צמיחה של פי שלושה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, אבל קיפאון בהכנסות לעומת הרבעון הראשון של 2018. ההכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים.

בכל זאת עולה, כעת מניית רדהיל  עולה במסגרת בתל-אביב, למחיר המגלם לחברה שווי של כ-342 מיליון שקל. זאת כנראה משום שבדוחותיה איששה החברה כי תוצאות ראשוניות מניסוי שלב III בתרופה לטיפול בחיידק ה.פילורי, אחת התרופות המובילות בצנרת של החברה, יפורסמו עד סוף השנה. בשיחת הוועידה אמרה החברה כי ייתכן והמוצר יאושר כבר ברבעון השני של 2019 (לכל המוקדם).

בשיחת הוועידה אמר מנכ"ל החברה דרור בן אשר, כי התוצאות המלאות מניסוי שלב III במוצר המוביל של החברה לטיפול במחלת קרוהן, אשר תוצאותיו הראשוניות פורסמו לפני כחודש, יפורסמו בחודשים הקרובים. בן אשר העריך כי פגישה עם ה-FDA לגבי הניסוי המאשש במוצר, עשויה להיערך במהלך הרבעון הראשון או השני של 2019.

עוד מסרה החברה בשיחה כי בכוונתה לרכוש מוצרים נוספים, הן מוצרים לפיתוח והן מוצרים שכבר נמצאים בשוק.

עיקר המידע החדש בדוח הוא כאמור ההכנסות מן המוצרים בשלב השיווק, אותם רכשה החברה במהלך 2017 והחלה בשיווקם במהלך אותה השנה.

המוצרים המובילים בסל של רדהיל הם EnteraGam ו-Donnatal. כאשר נרכשו המוצרים, מסרה רדהיל כי EnteraGam, מוצר מזון רפואי המיועד לסובלים משלשולים כרוניים, רשם ב-2016 הכנסות של 5 מיליון דולר ואילו Donnatal, תרופה לטיפול במעי רגיז ובדלקות של המעי, רשמה הכנסות עולמיות של 60 מיליון דולר, והחברה קיבלה את הזכות לשווקם בארה"ב.

המוצרים נרכשו ללא מקדמה תמורת נתח מן ההכנסות.

אם תמשיך החברה לרשום הכנסות כבשני הרבעונים האחרונים, יגיע היקף ההכנסות לכ-10 מיליון דולר ב-2018. זהו סכום נמוך לעומת מה שניתן היה לצפות לאור התוצאות של שני המוצרים ב-2016, והעובדה שלא נרשמה צמיחה בין הרבעונים, עלולה להעיד על מגבלה בפוטנציאל המכירות של המוצרים. עם זאת הכנסות של 10 מיליון דולר, מעמידים את החברה כי כגורם שיווקי בעל נוכחות בשוק הגסטרו.

ואכן, המטרה של רכישת המוצרים הייתה לא רק ההכנסות הישירות מהם, אלא הרצון לבנות פלטפורמת שיווק וקשר עם הרופאים והמערכת הרפואית בתחומי מערכת העיכול, כדי שאם וכאשר יגיעו לשוק המוצרים החדשים של החברה בתחום זה, שהם בעלי פוטנציאל גבוה יותר, כבר יהיה יותר פשוט לשווקם.

החברה מעסיקה על פי דיווחיה 40 אנשי מכירות. הוצאות השיווק והמכירות שלה עמדו ברבעון על כ-3.1 מיליון דולר.

בן אשר אמר בשיחת הוועידה כי בכוונת החברה להגדיל את מערך המכירות, אם תרכוש מוצרים נוספים ובעיקר אם תקבל את האישור לתרופה ל-ה.פילורי.

ביוני 2018 רכשה החברה מוצר רביעי, בשם Mytesi, לטיפול בהפרעות עיכול אצל חולי איידס. בשיחת הוועידה אמר בן אשר כי יידרשו כשני רבעונים של שיווק המוצר כדי להבין מה צפויה להיות תרומתו להכנסות החברה.

יצויין כי בעבר, רדהיל אמרה כי תנסה למצוא שותפים שיווקיים למוצריה בתחום הקרוהן וה-ה.פילורי, אולם כרגע נראה כי המטרה היא לשווקם באופן עצמאי, לפחות באופן חלקי.

בעקבות תוכנית קיצוצים בחברה, היא רשמה קצב שריפת מזומנים נמוך ב-14% לעומת הרבעון המקביל, כ-8.4 מיליון דולר. לחברה מזומנים בהיקף של 43 מיליון דולר לאחר ההנפקה שבוצעה לפני מספר חודשים. ההפסד הנקי של החברה עמד על 11.1 מיליון דולר.