במחאה על תנאי השכר: שביתה בנציגויות ישראל בחו"ל

לפי ההודעה ששלחו ועד העובדים אית"ן המייצג את העובדים הישראל המקומיים, "העובדים מוחים על השתהות המדינה במציאת פתרון לכשלים שהתגלו בתנאי השכר החדשים שחלים עליהם מאז ינואר 2018"

שביתה בנציגות ישראל בניו יורק / צילום: עובדי המקום
שביתה בנציגות ישראל בניו יורק / צילום: עובדי המקום

ועד העובדים אית"ן המייצג את העובדים הישראלים המקומיים (לשעבר עמ"י) הודיע היום כי 600 עובדי התמך של נציגויות ישראל בעולם יבצעו שביתת פתע בכל הנציגויות. לפי ההודעה ששלחו "העובדים מוחים על השתהות המדינה במציאת פתרון לכשלים שהתגלו בתנאי השכר החדשים שחלים עליהם מאז ינואר 2018".

עובדי התמך מהווים כ-60% מכוח האדם בנציגויות משרד החוץ בחו"ל וכ-80% ממשלחות משרדי הביטחון, הכלכלה והתיירות. אי התייצבותם לעבודה צפויה להשבית כליל את פעילות הנציגויות ברחבי העולם, בדגש על נציגויות ארה"ב.

בעקבות השביתה, לא תתקיים היום קבלת קהל במחלקות הקונסולריות, לא יתקיימו פגישות עבודה ואירועים וחלק מניכר מהדיונים באו"ם ובאיחוד האירופי יתקיימו ללא נוכחות נציג ישראלי.

לדברי ועד העובדים, "הדבר האחרון שרצינו הוא לשבות. רק לפני יומיים שבה מישראל משלחת של הוועד, לאחר סבב משא ומתן שאמור היה לסיים את סכסוך העבודה. עלינו על המטוס בהבנה שהושג פתרון, אבל ההתכתשות המתמשכת בין משרדי האוצר והחוץ שוב מתנהלת על הגב שלנו - ואת זה לא נאפשר".

בשנים האחרונות מנהלים עובדי משרד החוץ מאבקיי על שכרם הנמוך ותנאי העסקתם. לפני כשנה הגיעו להסכמות עם האוצר, אך מפעם לפעם הם טוענים שהאוצר אינו ממלא את חלקו בהתחייבויות.