יום הבוחר: החלה ההצבעה לנשיאות לשכת רואי החשבון

היום בשעה 08:00 נפתחו הקלפיות ב-11 נקודות ברחבי הארץ • בסביבת הקלפיות שוררת אווירת בחירות פעלתנית, ובשטחי הביתנים פועלים נציגי המתמודדים - רו"ח חן שרייבר, רו"ח איריס שטרק ורו"ח ועו"ד ג'ק בלנגה - ללא הפסקה

הבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון / צילום: שלומי יוסף
הבחירות לנשיאות לשכת רואי החשבון / צילום: שלומי יוסף

כל האנרגיות שהשקיעו המועמדים לנשיאות לשכת רואי החשבון בקמפיינים שלהם בחודשים החולפים, מתנקזות לשעות הקרובות: היום (ג') בשעה 08:00 נפתחו ב-11 נקודות ברחבי הארץ הקלפיות שבהן מצביעים ובוחרים רואי החשבון, החברים בלשכת רואי החשבון, את נשיא הלשכה הבא שלהם.

מדובר בסיומו של מרוץ סוער במיוחד ומרובה הכפשות הדדיות, שבו התמודדו ראש בראש 3 מועמדים - רו"ח חן שרייבר, רו"ח איריס שטרק ורו"ח ועו"ד ג'ק בלנגה - על הכיסא שעליו ישב רו"ח יזהר קנה מ-2015 עד היום.

ביתן 2 בגני התערוכה בתל-אביב, שם נפתחו 6 קלפיות, ריכז אליו את מרב תשומת-הלב, ומשעות הבוקר החלו זורמים אליו מאות רואי חשבון בעלי זכות הצבעה. מוקדם יותר הבוקר הצביעו בקלפי זה רו"ח איריס שטרק ורו"ח ג'קי בלנגה; והמועמד השלישי לנשיאות, רו"ח חן שרייבר, הצביע בקלפי שנפתחה באזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקווה. 

עו"ד ג'ק בלנגה / שלומי יוסף
 עו"ד ג'ק בלנגה / שלומי יוסף

במקום שוררת אווירת בחירות פעלתנית. בשטח הביתן פועלים נציגי המתמודדים ללא הפסקה, לוחצים ידיים, מחלקים ברושורים ועושים מאמצי שכנוע אחרונים, והכול במטרה להביא את המועמד שבו הם תומכים לזכייה בתפקיד הנחשק. זאת, בין אם זה תפקיד חבר הוועד מרכזי של הלשכה, בין אם זה נציג סניף וכמובן נשיא הלשכה החדש.

כל המועמדים הביעו בימים האחרונים ביטחון מלא בכך שהבוחרים יעניקו להם את המנדט לפעול בשמם, והם יהיו הנשיא/ה הבאים, ואולם בקרב הפעילים בקלפיות וגם בקרב המתמודדים אפשר לחוש היום במתח. רו"ח שטרק "התמקמה" בכניסה לקלפי התל-אביבית,ולא פסחה על אף חבר לשכה שהגיע להצביע, כשהיא מבקשת את תמיכתו.

ברקע זרם המצביעים, ניתן לשמוע את נציגי המועמדים השונים מנהלים "מבצעים חשאיים" ומארגנים הסעות לחברי לשכה ותיקים שאינם ניידים, על-מנת שיוכלו להגיע לקלפי הקרובה לביתם ולממש את זכותם לבוא ולהצביע.

איריס שטרק / שלומי יוסף
 איריס שטרק / שלומי יוסף

מלבד הבחירות לנשיאות, חברי הלשכה בוחרים גם את חברי הוועד המרכזי שיכהנו כדירקטוריון הלשכה ב-3 השנים הקרובות וכן את חברי המרחבים (חיפה והצפון, תל-אביב וירושלים), את נציגי המרחבים בוועד המרכזי ואת חברי הסניפים (נתניה, נצרת ובאר-שבע).

נזכיר כי לשכת רואי החשבון היא לשכה וולנטרית, ורואי החשבון אינם חייבים להיות חברים בה כדי לקבל רישיון ולעסוק במקצוע (בשונה מלשכת עורכי הדין). בלשכת רואי החשבון חברים כיום רק 12 אלף רואי חשבון מתוך מעל 30 אלף העוסקים במקצוע, ולכן, ככלל, בחירות לשכת רואי החשבון אינן מעוררות עניין רב בקרב רואי החשבון, גם לא אלה החברים בלשכה.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", אחוז ההצבעה בבחירות הקודמות, בהם נבחר רו"ח יזהר קנה לנשיאות הלשכה, עמד על כ-25% בלבד, שהם כ-3,300 קולות מתוך כ-13.8 אלף רואי חשבון החברים בלשכה (נכון לשנת 2015).

השנה נפתחו כאמור 11 נקודות, ובהן, ומלבד הערים הגדולות (תל-אביב, ירושלים, חיפה וראשון-לציון) נפתחו קלפיות גם באשדוד, בבאר-שבע, בפתח-תקווה, בנתניה, בנצרת, בכרמיאל ובעכו.

האם אחוז ההצבעה יעלה? ומי ייבחר? עדכונים בהמשך.

רו"ח חן שרייבר / צילום: אלון רון
 רו"ח חן שרייבר / צילום: אלון רון