נמשכה העתירה נגד הרשות השנייה בעניין פרסום של חברות הגז

בהמלצת בג"ץ, ארגון שומרי הבית משך את עתירתו בנושא הפרסום של חברות הגז במסגרת "דקה לשמונה" • הארגון ביקש למנוע את הפרסומת בעניין קידוח "לוויתן" מלעלות לאוויר, בטענה כי מדובר בפרסום שנוי במחלוקת, אך הרשות השנייה קבעה כי הנושא השנוי במחלוקת הוא מיקום האסדה - נושא שאיננו מופיע בפרסום, ולכן מותר לפרסמו

מאגר "לוויתן" / צילום: אלבטרוס
מאגר "לוויתן" / צילום: אלבטרוס

בהמלצת בג"ץ, ארגון שומרי הבית משך את עתירתו נגד הרשות השנייה בנושא פרסום של חברות הגז במסגרת "דקה לשמונה".

הארגון מנסה למנוע מזה מספר שבועות את הפרסומת של שותפויות הגז בעניין קידוח "לוויתן" מלעלות לאוויר, בטענה כי מדובר בפרסום שנוי במחלוקת, ומשכך אין לפרסם אותו. הרשות השנייה קבעה כי הנושא השנוי במחלוקת הוא מיקום האסדה - נושא שאיננו מופיע בפרסום, ולכן מותר לפרסם אותו.

בדיון שהתנהל היום (ג') קיבלו השופטים את עמדת הרשות השנייה כי אין מניעה בשידור הפרסומת, וציינו כי הציבור אינו טיפש ויודע לזהות כי מדובר בפרסומת המגיעה מגורמים מסחריים. בהקשר זה יצוין כי הרשות דרשה משותפויות הגז לציין במפורש מי הם הגורמים העומדים מאחורי תשדיר הפרסומת. היום, כאמור, העותרים משכו את עתירתם בהמלצת בג"ץ. 

לדברי מנכ"ל הרשות השנייה, ניר שוויקי, "אחרי בחינה מעמיקה לא מצאנו שום סיבה לפסול את הטענות. לצערי יש מי שניסה להכניס את הרגולטור לתוך המאבק, ואנחנו אמרנו בפירוש שלא נהיה צד. לשמחתנו בג"ץ קיבל את עמדתנו והמליץ לעותרים למשוך את העתירה".