תתרכז בחומוס וטחינה: סברה מכרה חלק מפעילותה בארה"ב

יצרנית הממרחים, שנמצאת בבעלות משותפת של קבוצת שטראוס ופפסיקו, מכרה את פעילות רטבי הסלסה שלה בארה"ב כדי להתמקד בעסקי הליבה שלה - חומוס, טחינה וגוואקמולה • היקף העסקה: 10.5 מיליון דולר

יצרנית הממרחים והמטבלים המצוננים, חברת סברה הנמצאת בבעלות משותפת של קבוצת שטראוס ופפסיקו, מכרה את פעילות רטבי הסלסה שלה בארצות-הברית לחברות STIR FOODS ו-PACIFICA FOODS העוסקות בייצור מרקים ורטבים.

העסקה, שנחתמה בסוף השבוע, משקפת לפעילות שווי כ-10.5 מיליון דולר. השפעת העסקה על תוצאות קבוצת שטראוס  איננה מהותית.

"מכירת פעילות הסלסה תואמת את האסטרטגיה של סברה להתמקד בעסקי הליבה שלה", נמסר היום (ד') משטראוס. פעילות הליבה של סברה כוללת בעיקר חומוס, טחינה וגוואקמולה הנמכרים תחת המותג סברה, בעוד שהסלסה נמכרה עד היום תחת מותגים אחרים.

לגבי העובדים בפעילות זו מפרטת שטראוס כי "בכוונת הרוכשים להמשיך ולהעסיק את עובדי פעילות הסלסה של סברה".

מנכ"ל סברה ואובלה, תומר הרפז, התייחס לעסקה וציין בנוסף להתמקדות בפעילות הליבה: "אנו רואים שהצרכנים בארצות-הברית מאמצים יותר ויותר מזון בריא, וצריכת החומוס כמזון יומיומי הולכת וגדלה".

סברה היא חברת המטבלים והממרחים המצוננים הגדולה ביותר בארצות-הברית.

כחלק ממגמת הבריאות, יותר ויותר חברות בינלאומיות שהתמקדו במזון שנתפס כפחות בריא מחפשות להרחיב את הפעילות שלהן בפעילויות שנתפסות כבריאות, ורק לאחרונה רכשה פפסיקו את סודהסטרים הישראלית לפי שווי של למעלה מ-3 מיליארד דולר.

נתח השוק הכספי של סברה בתחום החומוס עמד נכון לסוף יוני 2018 על כ-60% מהענף, בהשוואה לכ-55% בסוף יוני 2017. היקף המכירות של החברה במחצית הראשונה של 2018 עמד על כ-680 מיליון שקל. הרווח התפעולי של סברה במחצית עמד על כ- 69 מיליון שקל, לעומת 56 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.