מי הגיעו להשקת פורום המשפטניות של שדולת הנשים?

וגם: מור חן מונתה למנכ"לית מאיץ הסטארט-אפים של בוגרי 8200

אושרה פרידמן וסביונה רוטלוי / צילום: עו"ד יפעת יפה
אושרה פרידמן וסביונה רוטלוי / צילום: עו"ד יפעת יפה

בשבוע שעבר, רגע לפני פרוץ תשע"ט, נערך במוזיאון תל אביב לאמנות אירוע השקת פורום המשפטניות של שדולת הנשים בישראל, שבשיאו הוקרן הסרט הדוקומנטרי "RGB - רות ביידר גינזבורג", אודות שופטת בית המשפט העליון בארה"ב ומאבקה לזכויות נשים ומיעוטים.

בנוכחות ובנושאות הדברים באירוע היו עו"ד ברוריה לקנר, יו"רית הפורום ומי שהקימה אותו; פרופ' גבריאלה שלו, לשעבר שגרירת ישראל באו"ם; עו"ד מיכל גרא-מרגליות מנכ"לית שדולת הנשים; ענת גואטה, יו"רית רשות ני"ע; אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים; השופטת (בדימוס) סביונה רוטלוי; אלה אלקלעי, יו"רית שדולת הנשים, יו"רית אי.בי.אי קרנות נאמנות וסמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות ורבות אחרות. לקנר הסבירה כי מטרת הפורום היא להוות בית לקהילת המשפטניות בישראל, לאורך כל שלבי הקריירה. ככזה, יפעלו בפורום 35 מנטוריות - משפטניות בכירות - "שיתרמו מהידע, הניסיון והקשרים שלהן למשפטניות הצעירות, בשאיפה ליצור תמיכה הדדית, סינרגיה והמשכיות של ידע וניסיון".

מיכל גרא-מרגליות, ברוריה לקנר ואלה אלקלעי / צילום: עו"ד יפעת יפה
 מיכל גרא-מרגליות, ברוריה לקנר ואלה אלקלעי / צילום: עו"ד יפעת יפה

שירים ועסקים

בשבוע שעבר (ולמעשה בשנה שעברה) השיקו בניה ובנותיה של המשוררת רותי בקר ז"ל את ספר שיריה "קנה לי גן עדן הלילה". הבנים - לימור בקר, מנהלת הפעילות בישראל של קרן הפרייבט אקוויטי המילטון ליין; יונתן בקר, הדובר הגלובלי של טבע ואהוד ודליה בקר - אירחו בחצר הבית בכפר שמריהו אנשי ונשות עסקים ממגוון תחומים. 

באורחים ובאורחות: אירית איזקסון, יו"רית הבנק הבינלאומי; ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי שלו היכרות ארוכה עם לימור בקר, ולפני כארבע שנים המילטון ליין הייתה אחת המשקיעות הגדולות בקרן בה גייס כ-900 מיליון דולר לקרן פימי 5; תמר יסעור, ראש החטיבה לבנקאות דיגיטלית בבנק לאומי; אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP ופיונה דרמון, שותפה כללית בקרן; עדי תאני סופר, מנכ"לית פייסבוק ישראל; ח"כ אופיר אקוניס ורעייתו עדי אקוניס, מנכ"לית אגודת הידידים של בית התפוצות; איריס בק קודנר, מנהלת מותג גלובלי ותקשורת בתאגיד טבע; אנשי העסקים אמנון דיק; ג'ורג' חורש, בעלי יוניון מוטורס ורבים אחרים. את הערב הנחה העיתונאי והמגיש גיא זהר ובתוכניתה אמנותית (באירוע אמנותי בפני עצמו), הופיע הזמר ירמי קפלן שביצע את השיר סינדרלה מתוך ספר השירים.

אירית איזקסון ולימור בקר / צילום: סיון פרג
 אירית איזקסון ולימור בקר / צילום: סיון פרג

איריס בק קורנר / צילום: סיון פרג'
 איריס בק קורנר / צילום: סיון פרג'

מור חן מונתה למנכ"לית מאיץ הסטארט-אפים של בוגרי 8200

מנכ"לית חדשה לתוכנית 8200 EISP, תוכנית האצת הסטארט-אפים (אקסלרטור) של יוצאי יחידת 8200. מור חן, בוגרת היחידה תחליף בתפקיד את שארין פישר שיוצאת לדרך חדשה בתום שנתיים בתפקיד.

חן (28), היא בוגרת יחידת 8200, בעלת תואר במדעי המחשב וסטטיסטיקה מאוניברסיטת תל אביב ובעברה עבדה כמתכנתת בחברת VMware ובחברת הייעוץ אסטרטגי הבינלאומית Strategy&.

תכנית 8200 EISP הוקמה בשנת 2011 ללא מטרת רווח, מתוך רצון לתרום ולמנף את קהילת היזמים המתחילים בישראל. עד כה תמכה התוכנית ב-142 סטארט-אפים שגייסו סכום כולל של מעל 500 מיליון דולר ומעסיקים יחדיו למעלה מ-500 עובדים בארץ ובעולם. 

מור חן / צילום: קארין שניידרמן
 מור חן / צילום: קארין שניידרמן

"נחמדות היא לא מרשם להצלחה"

ביום שישי נפגשו על במה אחת עפרה שטראוס, יו"רית שטראוס גרופ; מקסין פסברג, לשעבר מנכ"לית אינטל; אשת העסקים גליה אלבין; פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראש מרכז רקמן לקידום מעמד האשה באוניברסיטת בר אילן; ד"ר גלית שאול, מנכ"לית מרכז רקמן המתמודדת לראשות הרשות המקומית עמק חפר שיזמה את המפגש, ומשקיע ההייטק שלמה טובול שהנחה אותו. כותרת המפגש הייתה מנהיגות נשית, והוא התקיים במתחם "רענן בשטח" במושב בית יצחק.

"בדיוק מינינו מנכ"ל חדש", סיפרה שטראוס והתייחסה לגיורא בר-דעה שיחליף את גדי לסין הפורש. "אחרי כל השאלות האם יש לו את הניסיון הניהולי הנדרש מה שהכי הטריד אותנו זה האם יש לו את סט הערכים הנכון והאם יתייחס לאנשים ולסביבה בכל מקום שאנחנו נמצאים בו בעולם כמו שאנחנו חושבים שצריך להתייחס". לדבריה, "אם יש משהו שאני מצטערת שלא עשיתי בחודשיים האחרונים הוא שלא אמרתי בקול רם מה אני חושבת על הדברים שקרו ופגעו באנשים שלנו, כמו לקיחת הזכויות מהלהט"בים או חוק הלאום". שטראוס ציינה כי "הגיע הזמן לקראת השנה החדשה לשים את זה מאחורינו, וזה אומר גם להצביע עבור האדם שעושה את הדבר הנכון". פסברג אמרה כי "זה נכון שנשים עושות דברים אחרת. לא יותר טוב או פחות. אלא אחרת. לא ברור לי שנחמדות זה מרשם להצלחה. כנות ואותנטיות כן, אבל לא נחמדות. זו אחת ההתמודדויות שיש לי תמיד עם נשים שאני עושה להן מנטורינג, כי נשים תמיד חושבות שאם יהיו חרוצות מאוד יעבדו קשה יבואו ויתנו להם להן את מה שמגיע להן וזה לא עובד ככה. קודם כל צריך להגיד מה את רוצה. אישה לא צריכה לנהוג כמו גבר אבל היא צריכה להכיר את הכללים שעל פיהם גברים פועלים ולפעמים הם לא נחמדים".

שאול אמרה כי "בעולם הציבורי-חברתי יש הרבה נשים מנהיגות. בעולם העסקי ובפוליטי פחות. יש לכך כמה תשובות ואחת מהן היא היעדר הרצון להתמודד, כי זה לא קל. לא כולנו מוכנות לוותר על המקום הנוח שהשיגו בחיים ולקום בבוקר להילחם על ההובלה".

רות הלפרין קדרי  עפרה שטראוס גליה אלבין  מקסין פסברג וגלית שאול  / צילום:פרטי
 רות הלפרין קדרי עפרה שטראוס גליה אלבין מקסין פסברג וגלית שאול / צילום:פרטי