סייסנס הישראלית גייסה 80 מיליון ד': "נצרף 200 עובדים השנה"

בשיחה עם "גלובס" אומר אמיר אורעד, מנכ"ל חברת ניתוח המידע: "אם רוצים לעקוב אחר מזג האוויר לקראת הוריקן, זה יכול לקחת חודש ועד אז הוא יעבור. אנחנו מספקים תובנות מיידיות"

חברת ניתוח המידע הישראלית Sisense הודיעה היום על סגירת סבב גיוס חמישי בהיקף של 80 מיליון דולר. הסבב הובל בידי הקרן האמריקאית Insight Venture Partners, שמנהלת השקעות בהיקף של יותר מ-20 מיליארד דולר. להשקעה הנוכחית הצטרפו גם כל המשקיעים הקיימים של החברה. היקף ההון הכולל שגייסה החברה מגיע, יחד עם השקעה זו, לכ-200 מיליון דולר.

סייסנס פיתחה טכנולוגיית בינה עסקית (BI) לניתוח אנליטי של נתונים עסקיים מורכבים, המאפשרת ניתוח והצגה ויזואלית של כל סוגי המידע הארגוני עבור חברות בכל גודל. המערכת שפותחה נועדה להקל על קבלת תובנות מידיות על בסיס היקף נתונים גדול.

הכנסות של עשרות מיליונים בשנה

עוד לפני הגיוס הוערכה סייסנס כאחד הסטארט-אפים בעלי השווי הגבוה ביותר בישראל, וההערכות נעו בין 650 ל-900 מיליון דולר. בשיחה עם "גלובס" מסרב המנכ"ל אמיר אורעד לחשוף את ההערכה המדויקת, אך אומר: "אתה יכול להניח שאנחנו מרוצים מהערכת השווי, אחרת לא היינו יוצאים לסבב הגיוס הזה. היו לנו הרבה אופציות, ואנחנו מאושרים בחלקנו".

מה משך את המשקיעים אליכם?
"אנחנו פועלים בשוק מאוד גדול, שבו חברה שלא תשכיל לנתח את הנתונים שלה בצורה זמינה ומיידית בסופו של יום לא תהיה תחרותית. זה כמו שלפני 20 שנה אמרנו שחברה שלא תשתמש באינטרנט תיכשל. השוק הענקי הזה עובר שינוי אדיר, כל חברה בעולם יכולה להיעזר בשירותינו, ואנחנו משפיעים על הביזנס שלהם".

הטכנולוגיה של סייסנס יכולה להחליף במקרים רבים כלים כמו גליונות אקסל, מערכות אורקל או מערכות ייעודיות שפותחו בהשקעה גדולה של החברות. "כל עסק רוצה לנתח מידע מורכב ולהבין מה קורה שם, זה נשמע פשוט מאוד, אבל זו משימה קשה", אומר אורעד. "אם אתה רוצה לנתח על מזג האוויר לקראת הוריקן, להבין את נתיב ההתקדמות שלו ואת מודל ההשפעה על תנועה בכבישים, לפעמים צריך לגייס מומחי מחשבים, לבנות מסדי נתונים מסובכים ולחכות חודש עד שיגיעו התוצאות. עד אז ההוריקן כבר יעבור. הפתרון שלנו מאפשר לשלב את כל מקורות המידע ולהציג את התובנות בסביבה הטבעית של המשתמש: טלפון, מחשב, שיחה קולית של שאלות ותשובות".

מה מודל ההכנסות שלכם?
"אנחנו מתבססים על מינויים שנתיים, ושומרים על שיעור שימור לקוחות מאוד גבוה. קצב הגידול של החברה מאוד מהיר, בצד הגבוה של עשרות אחוזים בשנה. אנחנו מוסיפים לקוחות כל חודש, כל רבעון, וברציפות שחוזרת שנה אחר שנה".

מה היקף ההכנסות השנתי?
"עשרות מיליוני דולרים בשנה. מהצד המאוד גבוה שלהם".

להתמקד במוצר, לא בעתיד

את סייסנס הקימו בשנת 2004 גיא בויאנג'ו, אביעד הראל, עדי עזריה ואלדד פרקש. החברה רשומה בניו יורק, ומפעילה מרכז מו"פ ברמת גן ומרכזים בטוקיו, קייב ואריזונה. מספר עובדיה כיום הוא 450. בין לקוחותיה ניתן למצוא לא מעט חברות ענק, ובהן ג'נרל אלקטריק, פיליפס, אייר קנדה, רולס רויס, אקספדיה ובורסת הנאסד"ק.

העניין של קרן Insight Venture Partners בסייסנס מהווה איתות חיובי לגבי הנתונים העסקיים שהחברה מציגה. IVP השקיעה עד כה ב-300 חברות ברחבי העולם, והיא השתתפה ביותר מ-40 הנפקות. לקרן השקעות בחברות מובילות נוספות בישראל, כמו וויקס, WalkMe ו- Checkmarx. ג'ף הונינג, דירקטור-מנהל ב-IVP, אומר: "למדנו על סייסנס לראשונה כאשר זיהינו שרבות מהחברות בפורטפוליו שלנו השתמשו בטכנולוגיה כדי לחלץ תובנות קריטיות שנועדו לניהול העסקים שלהם ומינוף מוצריהם ושירותיהם. אנחנו מצפים לעבודה המשותפת עם סייסנס ולגלות עוד הזדמנויות כשהחברה ממשיכה לצמוח".

מה תעשו עם הכסף שגייסתם?
אורעד: "יש לנו תוכנית לגיוס מאוד מסיבי של עובדים: התכנון הוא לצרף עוד 200 בשנה הקרובה, שזו משימה קשה. יותר ממחצית מהעובדים יועסקו בישראל ואחרים במשרדים בחו"ל. אנחנו נפתח עוד משרד באירופה ובמקומות נוספים בעולם, כי צריך לענות על צורכי הלקוחות ב-50 מדינות".

ומה הלאה? אתה חושב שתירכשו בידי אחת הענקיות בתחומכם בתוך שנה-שנתיים?
"בניתי כמה חברות גדולות ומצליחות בחיים, זו לא הראשונה או השנייה", אומר אורעד, שבין היתר היה ממקימי חברת האבטחה Cyota. "למדתי לא לנבא את העתיד יותר מדי. הפוקוס צריך להיות על לבנות את החברה הכי טובה בעולם, שנותנת את המוצר הכי טוב בעולם לבעיה שאנחנו פותרים. כשאתה עושה את זה - העתיד מבטיח. כשפונים למטרות אחרות, זה לא חכם ולא יעיל ולא מצליח באותה מידה".