הניסוי הצליח ופואמיקס תנסה לגייס בנאסד"ק 70 מיליון דולר

ההודעה על הכוונה לבצע הנפקת מניות מגיעה על רקע הצלחה של החברה בניסוי שלב III במוצר שלה לטיפול באקנה • מניית החברה הישראלית, שזינקה אתמול ביותר מ-50% בשלב טרום-המסחר בנאסד"ק, סיימה את יום המסחר אתמול בעלייה של 3% בלבד על רקע ההנפקה הצפויה

טיפול באקנה / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
טיפול באקנה / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

חברת פואמיקס (Foamix) הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק, הודיעה על כוונתה לגייס עוד 70 מיליון דולר באמצעות תשקיף מדף. חתמי ההנפקה הם בנק אוף אמריקה, מריל לינץ', Cowen, ברקליס וקנטור פיצג'רלד.

ההודעה על הכוונה לבצע הנפקה מגיעה על רקע הצלחה של החברה בניסוי שלב III במוצר שלה לטיפול באקנה. עם הדיווח אודות הצלחת הניסוי זינקה מניית פואמיקס  אתמול (יום ד') ביותר מ-50% בטרום-המסחר בנאסד"ק אך עם פתיחת המסחר העליות התמתנו והמניה רשמה בסופו של דבר עלייה של 3% בלבד, ככל הנראה בשל ההנפקה הצפויה. מחיר המניה עומד כעת על 6.11 דולר ומגלם לחברה שווי של 249 מיליון דולר.

פואמיקס ערכה בעבר שני ניסויים קליניים במוצר כאשר אחד מהם השיג את התוצאות המצופות והשני החמיץ אותן במעט. לאחר התייעצות עם ה-FDA, תכננה החברה את הניסוי שהצליח כעת, והיא מעריכה כי תוכל להגיש את המוצר לרישום על בסיסו.

אם וכאשר יאושר המוצר לשיווק, הוא יהיה המוצר הראשון שמביאה החברה לשוק. כיום החברה כבר רושמת הכנסות של כ-900 אלף דולר לרבעון ממוצר שפיתחה, המשווק על-ידי חברת באייר.

בשיחת הוועידה לאחר פרסום התוצאות אתמול, ציינה ההחברה כי למרות כניסה של מוצרים חדשים לשוק האקנה הצפויה בקרוב, אין עדיין מוצרים על בסיס האנטיביוטיקה מינוציקלין הניתנים על גבי העור, אלא רק בבליעה. החברה מעריכה כי תוכל לקחת נתח שוק מהאנטיביוטיקות לאקנה, בשל פרופיל תופעות לוואי חיובי יותר (למרות אי הנוחות במריחה לעומת בליעת כדור). כ-30% מהמטופלים הפסיקו את הניסוי והחברה ציינה כי אלה תוצאות צפויות ומקובלות.

החברה ציינה כי בכוונתה להגיש את המוצר לאישור עד סוף השנה. כלומר, המוצר עשוי להיות מאושר במהלך 2019. פואמיקס מסרה כי בכוונתה לעבוד בשנה הקרובה על העלאת המודעות למוצר בקרב רופאים וחברות הביטוח. בכוונת החברה לשווק את המוצר בעצמה ולא באמצעות שותף, והיא נערכת לגייס לשם כך מערך מכירות של 100-50 איש.

לפואמיקס 50 מיליון דולר בקופת המזומנים נכון לסוף הרבעון השני של 2018, בזכות שתי הנפקות שערכה בנאסד"ק. הראשונה ב-2014 בה גייסה 40 מיליון דולר במחיר של 6 דולר למניה (בדומה למחיר היום) והשניה ב-2015, בה גייסה 60 מיליון דולר במחיר של 9.3 דולר למניה.

בתקופה שהחלה זמן קצר לפני ההנפקה ועד היום, עברה החברה שינויים מהותיים. החברה מנוהלת כיום על ידי צוות אמריקאי בהובלתו של המנכ"ל דיוויד דומזלסקי.

הצוות הישראלי בראשות דב תומרקין ומאיר עיני, מייסדי החברה, כבר אינו דומיננטי בצמרת הניהולית של החברה. הם עדיין בעלי מניות בחברה כך שיהנו מכל תוצאה חיובית. תומרקין ועיני התנהלו במשך שנים בצמצום משאבים משמעותי, כמעט ללא גיוסי הון ממקורות חיצוניים, תוך שהחברה מממנת חלק משמעותי מפעילותה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות חיצוניות, על בסיס הקצף הייחודי שלה.

מאז גיוס הצוות האמריקאי וההנפקה בנאסד"ק, "שרפה" החברה 50 מיליון דולר ויחד עם הגיוס הנוכחי, אם וכאשר יתממש, יגיע היקף הגיוסים שלה בנאסד"ק ל-170 מיליון דולר. פעילות הפיתוח של החברה עדיין מתקיימת ברובה ברחובות.