דרמר: סופר לי על התנהגות דובר נתניהו, אך לא העברתי לרה"מ

בעל טור ב"ניו יורק טיימס", ברט סטיוונס: הזהרתי את דרמר שדייוויד קיז מהווה סכנה לנשים • דרמר בתגובה: לו היה מדובר בתקיפה מינית או כל מעשה פלילי אחר, הייתי מודיע מיידית למשרד רה"מ

ניו יורק טיימס / צילום: רויטרס
ניו יורק טיימס / צילום: רויטרס

שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, אישר הערב (ו'), כי בעל טור ב"ניו יורק טיימס", ברט סטיוונס, טלפן אליו ומסר לו מידע על התנהגות שמיוחסת לדייוויד קיז, דוברו של רה"מ בנימין נתניהו לעיתונות זרה. בהודעה של דובר השגרירות צוין, כי השיחה נערכה למעלה מחצי שנה לאחר שקיז נכנס לתפקידו, וכי השגריר לא העביר את המידע למשרד רה"מ.

קיז הוצא השבוע לחופשה בעקבות טענות של נשים רבות בארה"ב שהוא הטריד אותן מינית.

סטיוונס אמר אתמול ל"טיימס", כי כאשר שימש עורך מדור הדעות ב"וול סטריט ג'רנל", ב-2013, הוא אסר על קיז להיכנס לעיתון ללא תיאום מראש בעקבות תלונות של עובדות בעיתון שהוא הטריד אותן. קיז נהג לבקר בעיתון לעיתים קרובות כדי להחליף דעות עם עיתונאים שמרנים שעובדים שם.

סטיוונס סיפר, כי הוא נזף בקיז ואמר לו שהוא "חרפה כגבר" ו"חרפה כיהודי". לדבריו, הוא טלפן לשגריר ב-2 בנובמר 2016 והזהיר אותו שקיז מהווה סכנה לנשים במשרדי ממשלה ישראליים.

בהודעה לעיתונות של שגרירות ישראל נאמר: "אם סטיוונס או מישהו אחר היה מעביר לשגריר מידע שנוגע לתקיפה מינית או כל מעשה פלילי אחר שבוצע כלפי נשים ע"י כל גורם במשרד ראש הממשלה, בין אם הדברים התרחשו טרם כניסת הגורם לתפקיד או לאחר מכן, השגריר היה מודיע על כך מיידית למשרד ראש הממשלה".

בידיעה ב"ניו יורק טיימס" נאמר, כי טענות שקיז מטריד נשים נפוצו בחוגים שמרניים לאורך החוף המזרחי מיד לאחר שהוא נכנס לתפקידו במשרד רה"מ. בתחילת 2016, דיווח העיתון "טיימס אוף יזראל", על טענות נגד קיז, אך הדובר הכחיש אותן.