הוט | בלעדי

משרד התקשורת אישר הארכת ניסוי התדרים של PHI

האישור לניסוי בתדרי 2,600 מגה הרץ ניתן לחצי שנה נוספת • ככל הנראה PHI מבקשת הארכת הניסוי כדי שלא תצטרך לפרק האתרים במידה ותזכה בהם במכרז התדרים בדצמבר

איוב קרא / צלם: איל יצהר
איוב קרא / צלם: איל יצהר

משרד התקשורת האריך בחצי שנה לחברת PHI (חברת הסלולר המשותפת לפרטנר והוט) את הניסוי בתדרי 2,600 מגה הרץ. מדובר בתדרים שמשוחררים לשימוש, אך מכיוון שהחברות הסלולריות טענו שהמחיר עבור אגרות התדרים הוא כה גבוה והן מעדיפות להסתדר ללא התדר הנוסף, וכך קרה שהמשרד למעשה לא הצליח להקצותם והם יוקצו במכרז התדרים לדור החמישי שאמור לצאת בסוף השנה.
PHI משתמשת בתדר לצורך ניסויים. בעולם לא בטוחים שההשקעה בשימוש בתדר מצדיקה את התמורה שהוא נותן מבחינת יעילות הביצועים ולכן ישנם מפעילים שלמעשה ויתרו עליו. מדובר בתדר גבוה יחסית, שהכיסוי שהוא מספק מוגבל. התדר לפיכך נותר שנוי במחלוקת ורק במכרז ניתן יהיה לראות האם החברות הסלולריות יתמודדו עליו וירצו להשתמש בו.
יש להניח שהעובדה ש-PHI ביקשה להאריך את הניסוי בעוד חצי שנה, מלמדת שהחברה תשקול ברצינות להתמודד עליו במכרז וזאת על מנת לא לפרק את האתרים שכבר התקינה ושתומכים בתדר. הניסוי מיועד לבחון את התדר במתארים שונים ובעומסים משתנים. מפעילים שמקבלים את האישור לניסוי משלמים אגרות תדרים מופחתות עבור השימוש ולכן המשרד מגביל את כמות האתרים לניסויים טכנולוגיים, כדי שלא ייווצר מצב שהניסוי הופך לתחליף לשימוש מסחרי בתדרים.