גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; S&P 500 בשיא כל הזמנים

גם מדד דאו ג'ונס ננעל ברמה הגבוהה ביותר שלו זה 8 חודשים ● מניות אפל ואמזון רשמו עליות ● המסחר באירופה ננעל בעליות שערים ● ג'ק מא, מייסד עליבאבא, אמר כי לאור החרפת מלחמת הסחר החברה אינה מעוניינת עוד להביא מיליון מקומות עבודה לארה"ב

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 
 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות, כאשר מדד S&P 500  התרומם לשיא של כל הזמנים. גם הדאו ג'ונס  עלה ב-258 נקודות, והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ינואר, בעקבות העליות במניית אפל  והחששות ההולכים ופוחתים מהחרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

מוקדם יותר היום התייחס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשיא ב-S&P 500 בחשבון הטוויטר שלו:

 

מדד הנאסד"ק  ננעל גם הוא בעלייה של כ-1%, מובל על ידי אמזון , שטיפסה בכ-1%.

21:00

העליות במסחר בניו יורק נמשכות, לאחר שבתחילת המסחר S&P 500  ודאו ג'ונס  אף הגיעו לשיא. מדד הנאסד"ק  רושם גם הוא עליות. 

העליות שרושמת אפל והחששות ממלחמת הסחר בין ארה"ב-סין שטלטלו את השווקים בתחילת השבוע שוככים, והמדדים מגיבים בהתאם. כך גם בורסות אירופה ננעלו בעליות.

19:00

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית, כשמדד CAC 40  הצרפתי עלה בלמעלה מ-1%. מדד DAX  הגרמני ננעל גם הוא בעליות שמתקרבות ל-1%,  מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי ומדד פוטסי  100 הבריטי ננעלו גם הם בעליות.

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל היום בעליות, לאחר בתחילת המסחר הגיעו מדדי ה-S&P 500  והדאו ג'ונס  לשיא, כאשר החששות ממלחמת סחר שוככים. 

בולטות בעליות מניית אפל  שמזנקת, ומניות אמזון , בואינג  ו- קטרפילר .

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח היום בעליות. כך, מדדי נאסד"ק , דאו ג'ונס  ו-S&P 500  עולים. S&P 500 ודאו ג'ונס אף הגיעו לשיא. מדובר בשיא הראשון במדד דאו ג'ונס, שעומד כעת על 26,620 נקודות, מאז ינואר האחרון, בהובלת מניות אפל , בואינג  וקטרפילר . S&P 500 עומד כעת על 2,924.07 נקודות שיא כל הזמנים מאז השיא האחרון באוגוסט. בינתיים, המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות שערים.  כך, פוטסי , קאק , דאקס , סטוקס 600  ואירונקסט  נמצאים במגמה חיובית. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לשיא ב-S&P 500 בחשבון הטוויטר שלו:

 

מניית ג'נרל אלקטריק  יורדת לאחר שספגה הורדה במחיר המטרה של המניה מבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן - מ-11 דולר למניה ל-10 דולר. 

מניית  אנבידיה  גם כן יורדת לאחר שאנליסט במורגן סטנלי טען כי המוצר החדש שלה בענף המשחקים מאכזב. 

הרקע לעליות בשווקים הוא היחלשות הפחדים ממלחמת סחר בין ארה"ב לסין. זאת לאחר ששר המסחר הסיני אמר היום כי סין מקווה שארה"ב תתקן את צעדיה. 

14:15

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בעליות. כך, פוטסי , קאק , דאקס , סטוקס 600  ואירונקסט  נסחרים בעליות. גם בארה"ב יש צפי לפתיחה ירוקה, כך לפי החוזים העתידיים.

IG Group  יורדת במסחר באירופה לאחר שפרסמה את דוחותיה. ההכנסות ברבעון נפלו ב-4.7%.

 אמזון   שוקלת לפתוח 3,000 חנויות "אמזון גו" ללא קופות עד 2021. בחנויות החדשות יימכר אוכל מוכן לצד מצרכים, או שהן יהיו מקום לקניית ארוחות קלות בלבד עבור אנשים שממהרים.

11:45

בבורסות אסיה ננעל המסחר במגמה המעורבת שאפיינה את יום המסחר כולו. מדד שנחאי  ומדד ASX  האוסטרלי ירדו, ואיבדו מערכם 0.06% ו-0.33%, בהתאמה. המדדים העולים היו ניקיי , שהוסיף לערכו 0.01%, הנג סנג  שעלה ב-0.26% וקוספי  הקוריאני רשם את העלייה הגבוהה ביותר היום - 0.65%. 

בשעה זו ממשיך המסחר באירופה להתנהל בעליות שערים, כפי שהיה מאז פתיחת המסחר הבוקר.  

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום (ה') במגמה חיובית. מדד סטוקס 600  הכלל אירופי רושם עליות שערים, וכמוהו גם המדדים דויטשה בורס , קאק  ופוטסי .  

בבורסות אסיה נמשכת המגמה המעורבת: מדד ניקיי , מדד קוספי  ומדד הנג סנג  עולים, ולעומתם מדד שנחאי  ומדד ASX  יורדים. 

 

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל במגמה חיובית. מדד טוקיו  עולה, ומדדי שנחאי  והונג-קונג  רושמים ירידות.

המסחר בניו-יורק ננעל אמש בגמה מעורבת והתקרב לשיא, כשמדד הדאו ג'ונס  קפץ בכ-150 נקודות, וה- S&P 500  התרומם. מדד הנאסד"ק  רשם ירידות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החריף מוקדם יותר השבוע את מלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג כשהורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר. הוא הזהיר, שיש לצפות להסלמה נוספת: המכסים יועלו לרמה של 25% בתחילת 2019.

סין צפויה להגיב בצעדים משלה, והודיעה שעה קלה לפני כניסת יום כיפור כי תטיל מכסים על סחורה אמריקאית בשווי 60 מיליארד דולר שיכנסו לתוקף בדיוק באותו התאריך שבו יופעלו הצעדים האמריקאים.

ג'ק מא, מייסד עליבאבא, יצא בהתבטאות חריפה ואמר כי החברה אינה מעוניינת עוד להביא מיליון מקומות עבודה לארה"ב, זאת בניגוד להצהרתו מהעבר. "ההבטחה הזו ניתנה על בסיס יחסי החברות והמסחר הטובים שהיו בין ארה"ב לסין", אמר מא. "היחסים האלו אינם קיימים היום, ולכן גם אינני יכול לקיים את ההבטחה".

עוד כתבות

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר