ביום ו': נתניהו ייחקר באזהרה בפעם ה-12 בתיקים 1000 ו-2000

זאת כחלק מהשלמות חקירה • כפי שנחשף ב"גלובס", בתיק 2000 חלו באחרונה התפתחויות משמעותיות, והגיע למשטרה מידע שמחייב עימות של רה"מ עמו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

אחרי החגים מתחדש הכול, וגם חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחדשות. נתניהו צפוי להיחקר ביום שישי הקרוב באזהרה בפעם ה-12 בתיקים 1000 ו-2000, כחלק מהשלמות חקירה בשתי הפרשות הללו. כפי שנחשף ב"גלובס", בתיק 2000 חלו התפתחויות משמעותיות בעת האחרונה, והגיע למשטרה מידע שמחייב עימות של נתניהו עמו.

בתיק 2000חשוד נתניהו בקבלת שוחד מארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות". לפי החשד, מוזס תיאם עם נתניהו מהלכים שנועדו לכאורה לקדם את האינטרסים שלהם לפני הבחירות. כזכור, לפי החשד, נתניהו הבטיח לקדם את החוק לצמצום השפעתו של החינמון "ישראל היום" המתחרה ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לסיקור אוהד בעיתון לנתניהו. עוד קודם לכן, ב-2009, לפי החשד, סיכמו השניים לנסות למנוע הוצאת גיליון סוף שבוע של "ישראל היום".

לפי הקלטות השיחות של נתניהו ומוזס, השניים דיברו לא רק על מהלכים חקיקתיים אלא גם על שמות של עיתונאים שנתניהו היה מעוניין שיכתבו ב"ידיעות אחרונות" או מעוניין בסילוקם מכתיבה בעיתון. כך למשל הציע נתניהו כי אבי רצון יכתוב בעיתון, ומנגד אמר כי העיתונאי אמנון אברמוביץ' פוגע בו בכתיבתו.

במסגרת תיק 1000 חשוד נתניהו כי קיבל מתנות וטובות הנאה, שמהוות שוחד, מאיל ההון ארנון מילצ'ן, ובתמורה סייע לקידום אינטרסים עסקיים של מילצ'ן.

חקירתו האחרונה של נתניהו נערכה לפני כחודשיים. הוא נחקר במעונו ברחוב בלפור בירושלים במשך שעות. החקירה התמקדה בתיק השלישי שבו הוא חשוד - תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). נתניהו חשוד כי קיבל שוחד מבעלי בזק ואתר וואלה, שאול אלוביץ, ובתמורה פעל כדי לקדם הטבות רגולטוריות ואחרות עבור בזק. במקביל נחקר אלוביץ, ונהגו האישי של אלוביץ מסר עדות בפרשה.

נתניהו מכחיש את המיוחס לו וטוען כי אין נגדו כלום, ולכן גם לא יהיה כלום. אחרי חקירתו האחרונה הוא טען כי תיק 4000 קרס סופית. במשטרה ובפרקליטות סוברים אחרת.