כלכלני סיטי ממליצים: "כיל המניה המועדפת במגזר הדשנים"

לאחר זינוק של קרוב ל-70% מתחילת 2018 במניית כיל, בסיטי מעדכנים את מחיר היעד למניה מ-18 שקל ל-26 שקל - גבוה ב-15% ממחירה הנוכחי בבורסה • האנליסטים של סיטי מעריכים שכיל תציג השנה רווח של כ-1.3 מיליארד דולר, לעומת 364 מיליון דולר ב-2017 • בסוף אוגוסט דיווחה כיל כי חתמה חוזה לאספקת אשלג עם לקוח בהודו בהיקף של 550 אלף טונה

רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: תמר מצפי
רביב צולר, מנכ"ל כיל / צילום: תמר מצפי

"כיל היא המניה המועדפת להשקעה בסקטור הדשנים, למרות העלייה החדה בה מתחילת השנה". כך כותבים כלכלני סיטי בעדכון לסקירה שפרסמו על כיל .

לאחר הקפיצה במניה בשיעור של קרוב ל-70% מתחילת 2018, בסיטי מעדכנים את מחיר היעד למניה מ-18 שקל ל-26 שקל, גבוה בכ-15% ממחירה הנוכחי בבורסה (מניית כיל נסחרת בתל אביב ובוול סטריט).

"כיל נהנית מעלויות הפקה הנמוכות בסקטור בתחומי האשלג והברום ויש לה גם פעילות חזקה בתחום המוצרים הייחודיים בתחום הכימיקלים. באשלג נרשמה עלייה חדה במחירים בשנה האחרונה ונראה כי הפעילות העולמית תמשיך במגמת התאוששות, ואילו בתחום הברום כיל נהנית מצמצום בהיצע העולמי, בעיקר קשיים באספקה בסין", כותבים בסיטי. "גם הפעילות בתחום הפוספט צפויה להתאושש".

עוד מציינים בסיטי כי המנכ"ל החדש של החברה, רביב צולר (שנכנס לתפקיד בחודש מאי), צפוי להמשיך בתהליכי התייעלות, למכור פעילויות שאינן בליבת העסקים של כיל, ולהביא לשיפור נוסף בשורת הרווח התפעולי והנקי.

האנליסטים של סיטי מעריכים כעת שכיל תציג השנה רווח של כ-1.3 מיליארד דולר לעומת 364 מיליון דולר ב-2017 (בין השאר על רקע רווח חד פעמי גדול ממכירת פעילויות) ובשנת 2019 צפוי הרווח הנקי להסתכם בכ-629 מיליון דולר.

מכירות החברה צפויות לגדול השנה בכ-2.7% לעומת אשתקד ולהסתכם בכ-5.57 מיליארד דולר ובשנה הבאה לצמוח בעוד 5.5% ולהגיע לכ-5.87 מיליארד דולר. תשואת הדיבידנד שלה תעמוד על 3.2% השנה ו-3.9% בשנה הבאה.

כיל, נזכיר, דיווחה בסוף אוגוסט כי חתמה חוזה לאספקת אשלג עם לקוח בהודו בהיקף של 550 אלף טונה, לתקופה שבין ספטמבר 2018 ליוני 2019. הכמויות שסוכמו דומות לכמויות שסוכמו בשנה הקודמת אולם גם בהודו המחיר לטונה אשלג עמד על 290 דולר, גבוה ב-21% (50 דולר לטונה) בהשוואה למחיר שנקבע בחוזים הקודמים, ודומה למחירי המכירה לשוק ההודי עליהם הכריזו לאחרונה יצרניות אשלג אחרות.

במקביל לדיווח ציינו בכיל כי החברה צופה חתימה על חוזים נוספים עם לקוחותיה בהודו בעתיד הקרוב, לאספקת כ-225 אלף טונה אשלג נוספים לאותה תקופה (עד יוני 2019) ובאותו המחיר.

כעת צפויה כיל ככל הנראה לדווח בקרוב על חוזים חדשים לאספקת אשלג ללקוחות בסין, במחיר דומה למחיר עליו סוכם בהודו.

שוק הדשנים העולמי, ובעיקר מחיר האשלג - המוצר המרכזי של כיל - היה מספר שנים בשפל, עקב ירידה בביקושים מצד חקלאים בכל העולם שהובילו לעודפי היצע ולירידה חדה במחירו, אולם בשנה האחרונה נרשמה התאוששות במחירי האשלג, שהשתקפה גם בדוחות של כיל (שביצעה גם מהלכי התייעלות נרחבים).

את הרבעון השני של השנה סיימה כיל עם עלייה של 3.7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-1.37 מיליארד דולר. זאת, בזכות מחירים גבוהים יותר בכל שרשראות הערך של החברה וכן ייסוף האירו לעומת הדולר, בקיזוז תרומת עסקים שנמכרו. המחיר הממוצע לטונה אשלג עלה ל-247 דולר ברבעון השני, לעומת מחיר ממוצע של 216 דולר לטונה אשלג ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי גדל ב-19% ברבעון ל-172 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הציגה כיל קפיצה של 77% ברווח הנקי שהגיע ל-101 מיליון דולר, בין השאר גם על רקע ירידה חדה בהוצאות המס של החברה.