אספן מתרחבת בהולנד: קונה בניין משרדים ב-27 מיליון אירו

הבניין הנרכש נמצא בעיר אמסטלווין, כ-5 ק"מ דרומית לאמסטרדם, ומושכר בתפוסה של 100% • בחודש שעבר דיווחה אספן גרופ כי תרחיב את המתחם הלוגיסטי שהיא משכירה לרשת טימברלנד בהולנד, בהשקעה של 40.4 מיליון שקל

רוני צארום, בעל השליטה באספן גרופ / צילום: איל יצהר
רוני צארום, בעל השליטה באספן גרופ / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ, שאותה מוביל המנכ"ל גיא אליאס, ממשיכה להרחיב את פעילותה בהולנד, שוק שבו מתמקדת החברה בשנים האחרונות. החברה הודיעה הבוקר כי תרכוש (באמצעות חברה בת בבעלות מלאה) בניין משרדים במרכז אמסטלווין (Amstelveen) עיר הממוקמת כ-5 ק"מ דרומית לאמסטרדם. היקף העסקה עומד על כ-27.3 מיליון אירו (כ-114 מיליון שקל).

הבניין, שנבנה בשנת 1998, שופץ בשנים 2014-2015, וכולל עשר קומות משרדים בשטח של 11,452 מ"ר. דמי השכירות הממוצעים שמניב הנכס בשנה נאמדים בכ-2.1 מיליוני אירו (כ-8.8 מיליון שקל), המשקפים תשואה של 7.7% על ההשקעה. הנכס מושכר ל-15 שוכרים (תפוסה של 100%), שהבולטים שבהם הם הבנק ההולנדי Rabobank וחברת Regus - חברה בינלאומית העוסקת בהשכרת חללים משותפים.

במועד החתימה על ההסכם הפקידה אספן מקדמה בסך של 3.5 מיליון אירו בחשבון נאמנות, ואת היתרה היא תעביר במועד השלמת העסקה (צפוי בסוף החודש, לאחר בדיקות שהנכס נקי משעבודים ואינו כפוף להגבלות). בשלב זה תממן החברה הבת את העסקה ממקורותיה העצמיים ובהמשך בכוונת החברה הבת לפעול לקבלת מימון ממוסד בנקאי זר.

העסקה הנוכחית מגיעה לאחר שבחודש שעבר דיווחה החברה, כי תרחיב את המתחם הלוגיסטי שהיא משכירה לרשת טימברלנד בהולנד, בהשקעה של 40.4 מיליון שקל. אספן גרופ תרכוש, לצורך הרחבת המתחם, קרקע בשטח של 19.3 דונם להקמת מבנה לוגיסטי נוסף בשטח של 12.5 אלף מ"ר עבור טימברלנד.

אספן גרופ  נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-410 מיליון שקל, לאחר שהניבה למשקיעים תשואה חיובית של 80% בחמש השנים האחרונות. בעל השליטה בחברה הוא רוני צארום, המחזיק בכ-47% ממניותיה.

החברה עוסקת ברכישה, בהשכרה ובניהול נדל"ן מניב בהולנד, בגרמניה, בישראל ובשווייץ, וכן בהשקעה בחוות סולאריות. לחברה נכסים מניבים בענפי התעשייה והלוגיסטיקה, המשרדים, ההייטק והמסחר, ותיק הנכסים שלה חלש בסוף 2017 על שטחים של כ-375 אלף מ"ר, המושכרים לכ-260 שוכרים בתפוסה ממוצעת של כ-96%.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם עלייה של כ-30% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-122 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של כ-28 מיליון שקל, שיפור של 5.6% לעומת התקופה המקבילה. הונה העצמי עמד בסוף יוני על כ-552 מיליון שקל.

גיא פרג, יו"ר החברה, ציין היום כי "רכישת הנכס בהולנד מהווה נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה העסקית של החברה להמשך ההתרחבות בשוק המשרדים ההולנדי, שלהערכתנו הינו שוק אטרקטיבי, ואנו מזהים בו פוטנציאל להמשך צמיחה ועליית ערך. הנכס הנרכש הינו נכס Class A הממוקם באזור אטרקטיבי ומושכר לשוכרים חזקים. בכוונתנו להמשיך ולהעמיק את פעילותנו בהולנד, שאותה אנו מסמנים כמדינת יעד מרכזית גם לשנים הבאות".