ארד השלימה רכישת שליטה בחברת מדי מים איטלקית תמורת 16 מיליון אירו

החברה, המייצרת ומשווקת מערכות מדידת מים, מתכננת לממן כ-60% מההשקעה באמצעות מימון בנקאי • החברה האיטלקית, ווטרטק, עוסקת בתחום פעילות דומה • הכנסותיה של ווטרטק בשנתיים האחרונות הסתכמו ב-21-23 מיליון אירו בשנה, והרווח הנקי השנתי הסתכם ב-2.5 מיליון אירו

חברת ארד, יצרנית ומשווקת מערכות למדידת מים, מרחיבה את פעילותה, והבוקר עדכנה על השלמת רכישת השליטה (60%) בחברת ווטרטק (Watertech) האיטלקית, העוסקת בתחום פעילות דומה, בהשקעה של 16 מיליון אירו (קרוב ל-70 מיליון שקל).

העסקה תתבצע באמצעות הקצאת מניות החברה האיטלקית לארד, המתכננת לממן כ-60% מההשקעה באמצעות מימון בנקאי, ואת היתרה ממקורותיה.

לפי הנתונים שהציגה ארד, ווטרטק עוסקת בפיתוח, בייצור ובהפצה של ציוד לקריאת מדי מים ביתיים, תעשייתיים ועוד, בעיקר באיטליה, וב-2016 רכשה את השליטה (62%) בחברת לאסה (Lassa) הקולומביאנית, העוסקת בהפצת מדי מים וגז בקולומביה. מרבית פעילות הייצור של ווטרטק מתבצעת באזור קאנלי (Canelli) שבצפון איטליה.

מי שעומד בראשה של ווטרטק, שהוקמה ב-1999, הוא אנריקו פארודי (Enrico Parodi), שהוא ומשפחתו הם בעלי החברה, ולפי ארד, הוא בעל עשרות שנות ניסיון בתחום מדי המים.

מהנתונים שמציגה ארד, הכנסותיה השנתיות של ווטרטק (יחד עם החברה הקולומביאנית) בשנתיים האחרונות (2016-2017) עמדו על כ-21-23 מיליון אירו בשנה, והרווח הנקי שלה הסתכם בכ-2.5 מיליון אירו בשנה.

מניית ארד  השלימה טיפוס שנתי של כ-25% מתחילת השנה ונסחרת ברמת שיא, המשקפת לארד שווי חברה נוכחי של כ-1.1 מיליארד שקל.