עדו קוק, מנכ"ל אי.בי.אי, פורש; דייב לובצקי יחליפו בתפקיד

מניית בית ההשקעות צנחה בכ-20% מתחילת השנה, לאחר שספג הפסד כבד מהשקעת לקוחות ב"מדד הפחד"

עדו קוק / צילום: תמר מצפי
עדו קוק / צילום: תמר מצפי

עדו קוק, מנכ"ל בית ההשקעות הוותיק אי.בי.אי, הודיע היום (ג') במפתיע על פרישתו מהתפקיד. קוק מסיים קדנציה בת 7 שנים, אולם ימשיך לכהן בחברה, והוא צפוי להתמנות לתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון. בנוסף ימשיך קוק בתפקידיו כיו"ר הדירקטוריונים של חבר הבורסה וחברת הנאמנויות של הקבוצה. מניית אי.בי.אי  ירדה ב-20% מתחילת השנה, ובית השקעות נסחר בשווי של כ-450 מיליון שקל

מלבד קוק, מונהג בית ההשקעות כיום גם על-ידי אלה אלקלעי (סמנכ"לית פיתוח עסקי) ודייב לובצקי, כאשר האחרון יחליף כעת את קוק בתפקיד המנכ"ל. אלקלעי, קוק ולובצקי הם בני הדור השני של המייסדים ובעלי השליטה בבית ההשקעות - צבי לובצקי, דוד ויסברג ועמנואל קוק.

נזכיר,כי בחודש פברואר השנה עבר בית ההשקעות טלטלה בעקבות הפסדים כבדים של לקוחות חבר הבורסה שלו עקב השקעות בנגזרים על מדד הפחד ("VIX") בוול סטריט. בשל הפרשה כבדה לחובות אותם לקוחות, בהיקף של 26 מיליון שקל, רשם אי.בי.אי בשלושת החודשים הראשונים של 2018 רווח נקי סמלי של כחצי מיליון שקל, לעומת רווח נקי רבעוני של 10.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017.

קוק מסר כי "אחרי 7 שנים בתפקיד מנכ"ל החברה, שנים מלאות בעשייה ובצמיחה, החלטתי לסיים את תפקידי הנוכחי ולהמשיך ולתרום לשגשוג החברה בתפקיד של דירקטור".

מחליפו של קוק, לובצקי, משמש היום כיו"ר פעיל של אי.בי.אי אמבן, חברת ניהול התיקים של הקבוצה, לצד פעילותו כשותף המוביל בפיתוח מוצרי השקעה ייחודיים. בעברו הוא שימש במשך 6 שנים כמנכ"ל חברת ניהול התיקים של הקבוצה. שינויים אלה ייכנסו לתוקף בתחילת שנת 2019.

"בשנים האחרונות הבשילו אצלנו תהליכים ארוכי-טווח, המהווים בסיס להתפתחות העתידית של החברה: מיזוג חברת הגמל עם הלמן אלדובי, הרחיב משמעותית את זרוע החיסכון ארוך הטווח של הקבוצה והכניס אותנו לעולם הפנסיה; רכישת תמיר פישמן ניהול אופציות הפכה אותנו למובילי שוק בתחום שירותי הנאמנות והאופציות לעובדים; קרנות הנאמנות שלנו הובילו השנה את הגיוסים עם גיוס של 3.5 מיליארד שקל ב-2018, מתוכם 400 מיליון שקל בקרן טכנולוגיה עילית - הקרן היחידה שעמדה ביעד הגיוס של האוצר; הקמנו חטיבה של מכשירי השקעה אלטרנטיביים ותוך 3 שנים היא מנהלת כ- 2 מיליארד שקל במגוון קרנות השקעה; מיזוג חבר הבורסה של מגדל שוקי הון לתוך חבר הבורסה שלנו שימר את מעמדנו כחבר בורסה מוביל".