הטיסה הארוכה ביותר תמריא הערב - 19 שעות מסינגפור לניו-יורק

הטיסה תתקיים במטוס החדיש והחדש ביותר של החברה, איירבוס A350-900 ULR אולטרה לונג ריינג'

הערב (ה') תצא לדרכה הטיסה הארוכה ביותר בעולם של חברת סינגפור איירליינס שתמריא מסינגפור לנמל התעופה ניוארק. הטיסה תימשך כ-19 שעות ותתקיים במטוס החדיש והחדש ביותר של החברה, איירבוס A350-900 ULR (אולטרה לונג ריינג').

המטוס כולל שתי מחלקות: מחלקת תיירים (שהחברה מכנה כ"פרימיום אקונומי") ובה 94 מושבים ו-67 מושבים במחלקת עסקים (ללא מחלקה ראשונה). לטובת הישיבה הממושכת ייצרה סינגפור איירליינס, שנחשבת לחברת התעופה הטובה בעולם, מושבים מיוחדים ונוחים יותר גם לנוסעים במחלקת התיירים. במטוס הזה, המרווח בין המושבים המרווחים עומד על 38 אינץ' לעומת כ-30 אינץ' הממוצע כיום, והם כוללים מספר מצבי ישיבה, מסך גדול ועוד.

המטוס עצמו כולל תקרה גבוהה לתחושה נעימה יותר לנוסעים, נורות לד כולל מערכת שמאפשרת חשכה כמעט מוחלטת בשעות השינה לנוסעים, מערכת הפחתת רעשים מתקדמת וחלונות גדולים ורחבים במיוחד. המטוס החדיש כולל מערכת סינון אוויר מתקדמת שתפחית את תחושת הג'ט לג לנוסעים, ותצרוכת הדלק שלו נמוכה ביחס לדגמים אחרים. לטובת מרחק כזה החברה נדרשת לשאת כמויות גדולות מאוד של דלק שמכבידות על המטוס - וזוהי גם הסיבה למספר המושבים הנמוך יחסית.

מרבית הטיסות שמציעה סינגפור איירליינס מסינגפור ליעדים שונים בארה"ב כוללים כיום עצירות ביניים: ל-JFK בניו-יורק דרך פרנקפורט, ליוסטון דרך מנצס'טר, ללוס אנג'לס דרך טוקיו או סיאול. טיסה שמפעילה החברה ישירות לניו-יורק נוחתת בסן פרנסיסקו. כעת החיבור לניו-יורק מהווה בשורה חשובה מבחינת החברה והקהל העסקי הרב שהיא משרתת. עוד חשפה החברה כי בכוונתה להפעיל גם טיסות ישירות ללוס אנג'לס - במטוס זהה לזה שימריא היום בטיסת הבכורה.

לפני 5 שנים הפעילה סינגפור איירליינס טיסה ישירה מסינגפור לניו-יורק, אולם היא פעלה במטוס שכלל 100 מושבים במחלקת עסקים בלבד. משיקולים מסחריים הקו הזה נפסק, וכעת הוא חוזר במתכונתו המשופרת. הקו יפעל בתדירות של 3 טיסות שבועיות בשלב זה, והחל מ-18 באוקטובר, כשהחברה תקבל מטוס נוסף מהדגם האמור לצי שלה, תגדל התדירות לטיסה יומית.

המרחק בין סינגפור לנמל התעופה של ניו-יורק הוא 16,700 ק"מ, והטיסה תימשך כאמור כמעט 19 שעות. לפני מספר חודשים השיקה חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס את אחד מהקווים הארוכים בעולם, טיסה ישירה מפרת' ללונדון. המרחק בטיסה זו הוא 14,500 ק"מ, והיא נמשכת כ-17.30 שעות, אולם היא לא הארוכה ביותר - הקו הארוך ביותר עד כה הוא של קטאר בטיסה ישירה מדוחא לאוקלנד בניו-זילנד, טיסה שגומעת 14,530 ק"מ ואורכת 17:40 שעות. היום השיא הזה צפוי להישבר.