בשורות טובות לטבע: מתקדמת לקראת אישור לשיווק ביוסימילר לתרופה אונקולוגית

ועדה מייעצת של רשות המזון והתרופות של ארה"ב המליצה פה-אחד על אישור למוצר שטבע מפתחת עם חברת סלטריון הקוריאנית • המוצר, CT-P10, הוא נוגדן חד-שבטי שהינו ביוסימילר (גרסה גנרית לתרופה ביולוגית) של התרופה Rituxan • מניית טבע ירדה בשעות הצהריים בת"א בכ-2% על רקע המגמה השלילית בשוק

חדשות חיוביות לחברת התרופות טבע  : הוועדה המייעצת לתרופות אונקולוגיות של ה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, המליצה פה-אחד להמליץ על אישור לשיווק CT-P10, נוגדן חד שבטי, שהוא ביוסימילר (גרסה גנרית לתרופה ביולוגית) של התרופה Rituxan.

טבע מפתחת את CT-P10 יחד עם סלטריון הקוריאנית. לפי הודעת טבע, אם תאושר התרופה שלהן לשיווק, זאת תהיה תרופת הביוסימילר הראשונה ל-Rituxan.

בוועדה המייעצת ממליצים לאשר את התרופה בשלוש התוויות אונקולוגיות שונות. ה-FDA תיקח בחשבון את המלצות הוועדה לפני נקיטת פעולה בנוגע לבקשה לאישור שהגישו טבע וסלטריון.

"אם תאושר, טבע תוכל למסחר בהצלחה את CT-P10, בהינתן הפורטפוליו הייחודי שלנו של תרופות ממותגות וגנריות, כמו גם יכולות התמיכה במטופלים", אמר ברנדן או'גריידי, סמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית בצפון אמריקה בטבע. "אנו מעודדים מתוצאות הפגישה של היום, שמדגישות את החשיבות הגוברת של תרופות ביוסימילריות ואת הערך הפוטנציאלי הרב אשר יצורף למערכות הבריאות שלנו".

נזכיר שבזמן שחברות מתחרות התקדמו בשנים האחרונות בתחום הביוסימילר, טבע דשדשה מאחור. לאחר שחתמה ב-2009 הסכם שיתוף פעולה בתחום, היא ביטלה אותו כעבור כמה שנים. ב-2016 היא חתמה על הסכם רישוי בעלות של 160 מיליון דולר עם סלטריון, שבמסגרתו טבע אמורה למסחר בארה"ב ובקנדה את הגרסאות הגנריות לתרופות האונקולוגיות Herceptin ו-Rituxan, שנמכרות בארה"ב בכ-6.5 מיליארד דולר בשנה.

מניית טבע ירדה בשעות הצהריים בבורסת תל-אביב בכ-2%, על רקע המגמה השלילית בשוק.