מכשול בפני המיזוג: רועי אייזנמן דורש 20 מיליון שקל על תיווך בהפיכת מלונות בראון לחברה ציבורית

אייזנמן, ששימש עד לאחרונה מנכ"ל מגדל בנקאות להשקעות, דורש דמי תיווך בשווי כ-6% מהחברה הממוזגת עם רשת המלונות • להערכת מקורבים לעסקה, אם אכן יקבל דמי תיווך, הם יסתכמו בכמיליון שקל לכל היותר • שווי מלונות בראון מוערך לצורך העסקה ב-325 מיליון שקל • בעלי הרשת הם קבוצת לאופרד של ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן

בעלי רשת מלונות בראון: ליאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן
בעלי רשת מלונות בראון: ליאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן

בנקאי ההשקעות רועי אייזנמן מעמיד מכשול בפני כניסתה של רשת מלונות בראון לבורסה בתל אביב באמצעות מיזוגה לשלד בורסאי. ל"גלובס" נודע כי אייזנמן, שפרש בתחילת השנה מניהול חברת מגדל בנקאות להשקעות לטובת פעילות עצמאית, העביר מכתב ובו דרישה לדמי תיווך בשווי של כ-6% מהחברה הממוזגת, המוערכים ב-20 מיליון שקל. ואולם, הצדדים לעסקה מתנגדים מכל וכל לדרישתו של אייזנמן.

אייזנמן היה, ככל הידוע, מי שהפגיש בין בעלי רשת מלונות בראון לבין רואי תמרי, המנכ"ל ובעל השליטה בשלד הבורסאי הרודיום השקעות, שאמור למזג לתוכו את פעילות הרשת. עם זאת, בנקאי ההשקעות של העסקה הוא בית ההשקעות ווליו בייס, שמובילים ויקטור שמריך ועידו נויברגר. מקורבים לעסקה העריכו היום כי דמי התיווך לאייזנמן (הפועל כיום באמצעות אוורסט בנקאות השקעות), אם אכן ישולמו, יהיו קטנים באופן משמעותי מדרישתו ויעמדו על כמיליון שקל לכל היותר.

לפמני כשבועיים דיווחה הרודיום לבורסה כי בכוונתה לקלוט את פעילותה של רשת מלונות בראון כנגד הקצאת מניות החברה לבעלי הרשת - קבוצת לאופרד של ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן. הרודיום עדכנה היום כי חתמה על מזכר עקרונות למיזוג פעילות חברת לאופרד, הפועלת בתחום של ייזום, הקמה וניהול מלונות בוטיק באירופה ובישראל.

מהעדכון של הרודיום בנושא עלה כי בתמורה להכנסת פעילות רשת בראון לחברה, יוקצו לבעלי השליטה בבתי המלון מניות, כך שהם יחזיקו בכ-75% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגדלת חלקם ל-85%.

הצפי הוא כי הסכם מפורט בין הצדדים ייחתם בתוך 45 ימים, אחרי בדיקות נאותות. הרודיום עדכנה כי במועד חתימת ההסכם המפורט, יעבירו בעלי מלונות בראון דוחות כספיים ו"הערכת שווי על ידי מעריך שווי מוכר, שלפיה שווי הפעילות עולה על 325 מיליון שקל". השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, ובהם קבלת אישורים רגולטוריים, שהשלמתם נדרשת עד ארבעה חודשים ממועד החתימה על ההסכם המפורט בין הצדדים.

רשת מלונות בראון רוכבת על גל הגאות בתחום מלונות הבוטיק בשנים האחרונות. לפי מידע שמסרה קבוצת לאופרד להרודיום, הקבוצה שוכרת 14 נכסים בתל אביב ובירושלים בהם מופעלים כיום שישה מלונות בוטיק והשאר בשלבים שונים של הקמה. כמו כן, מנהלת קבוצת לאופרד בית מלון בתל אביב ובית מלון נוסף בקרואטיה. בנוסף היא צפויה להשיק שלושה בתי מלון נוספים באשקלון ובטבריה וכן היא מנהלת משאים ומתנים עם גורמים שלישיים להשכרת נכסים נוספים באילת, באשדוד, בתל אביב ובירושלים, אשר יפעלו כבתי מלון, ואשר צפויים להיפתח במהלך 2018 ו-2019. בהתאם לכך, וכפי שנמסר לחברה, צפויה קבוצת לאופרד להחזיק בזכויות בבתי מלון המכילים 1,549 חדרים במצטבר, וזאת להערכתה, עד לאפריל 2019.