טראמפ: אם רצח העיתונאי באחריות סעודיה, הם יענשו בחומרה

ב-2 באוקטובר העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י נכנס לקונסוליה הסעודית ב-2 באיסטנבול ונעלם, מאז עולות ספקולציות בנוגע לגורלו • "אף אחד לא יודע עדיין, אבל כנראה שנוכל לגלות", ציין נשיא ארה"ב כשנשאל על האשמים במקרה ההיעלמות

מחאה לשחרור ג'מאל קאשוגי / צילום: Reuters, Murad Sezer
מחאה לשחרור ג'מאל קאשוגי / צילום: Reuters, Murad Sezer


בשבת, אמר הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ בראיון לרשת סיביאס שערב הסעודית "תיענש בחומרה" אם יתגלה כי העיתונאי הסעודי שנעדר ג'מאל חאשוקג'י נהרג בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. חאשוקג'י, מבקר בולט של המשטר בריאד ותושב חוקי של ארה"ב, נעלם ב-2 באוקטובר לאחר שביקר בקונסוליה. "אנחנו נגיע לסוף הסיפור הזה ויהיו עונשים חמורים", אמר טראמפ.

כשנשאל אם יורש העצר הסעודי מוחמד בין סאלמן נתן את ההוראה להרוג את העיתונאי, ציין טראמפ "אף אחד לא יודע עדיין, אבל כנראה שנוכל לגלות". הנשיא הוסיף בראיון לתוכנית "60 דקות" שישודר היום כי "הדבר יהיה למורת רוחנו ונכעס מאוד אם זה יהיה המקרה".

הנשיא האמריקאי אמר שיש הרבה לסכן במקרה חאשוקג'י, במיוחד כי היה עיתונאי. עם זאת, טראמפ אותת כי ביטול סחר צבאי עם הממלכה הסעודית אינה אופציה עבורו כיוון שאינו מעוניין "לפגוע במשרות".

מקורות טורקים מסרו לרויטרס כי הערכת המשטרה בטורקיה היא כי חאשוקג'י ככל הנראה נרצח בקונסוליה הסעודית.

בערב הסעודית הכחישו את ההאשמות בנוגע לרצח חאשוקג'י ביום שישי האחרון. שר הפנים הסעודי טען כי ההאשמות על ההוראה להרוג את קאשוגי הן "שקרים" מכוונים כלפי הממשלה בממלכה, כך על פי סוכנות הידיעות הסעודית.

העיתונאי חאשוקג'י נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר על מנת לקבל מסמכים עבור הנישואים הקרבים שלו. בכירים סעודים ציינו כי הוא עזב את הקונסוליה זמן קצר לאחר מכן אך בכירים טורקים וארוסתו של העיתונאי, שחיכתה מחוץ לקונסוליה, טוענים כי הוא מעולם לא חזר.