גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בירידות חדות: חברה לישראל צנחה 4.2%

הלחץ בשוקי העולם הורגש בבורסה בתל אביב: מדד ת"א 35 איבד 1.8%, מדד הבנקים נפל 1.95% ● כיל צנחה 3.7%, טבע נפלה ב-2.85%, גזית גלוב ב-2.7% ומניית טאואר איבדה 2.5% ● בורסות וול סטריט צבועות באדום: הנאסד"ק נופל 2.6%, מדד הפחד מזנק ביותר מ-20%

הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב ננעלו בירידות חדות, וזאת בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם מעבר לים, שם בורסות וול סטריט צבועות באדום, הנאסד"ק נופל 2.6%, ומדד הפחד מזנק ביותר מ-20%

מדד ת"א 35 איבד 1.8%, מדד הבנקים נפל 1.95%. 

מניית כיל צנחה 3.7%, טבע נפלה ב-2.85%, גזית גלוב ב-2.7% ומניית טאואר איבדה 2.5%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.44 מיליון שקל.

16:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בירידות חדות, כשברקע המדדים בוול סטריט נפתחו בירידות חדות. מדד הנאסד"ק נופל ב-1.8% ומדד הפחד מזנק ביותר מ-20%. 

מניית כיל נופלת 4%, חברה לישראל ב-3.25, טבע מאבדת 2%, טאואר יורדת 1.8%, פז נפט מאבדת 1.8% בצל התפטרות סמנכ"לית הכספים של החברה.

16:00

גובר הלחץ על הבורסה בתל אביב. המדדים המובילים מאבדים גובה בצל הלחץ על שוקי העולם. מדד הבנקים בשוק המקומי מאבד כבר 2%, ומדד ת"א 35 יורד 1.5%.

14:15

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים תחת לחץ, וזאת ברקע לירידות מעבר לים כשבאירופה מדד הדאקס יורד 1.6%, והחוזים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר.

מדד ת"א 35 מאבד 1.16%, ת,א 90 יורד 1.3% ומדד הבנקים מאבד 1.5%.

פז  דיווחה על התפטרות סמנכ"לית הכספים שרונה נובק, וזאת שלושה שבועות לאחר התפטרות היו"ר יצחק עזר.

חיים אלמוזנינו מונה ליו"ר אלון חיפושי גז .

קרן הריט למגורים מגוריט  דיווחה על חתימת הסכם לרכישת בניין מגורים מניב בן 7 קומות בלב ירושלים, הממוקם ברחוב הלל 2 פינת רחוב קינג ג'ורג' 27. הבניין כולל 31 דירות, ו-7 חנויות, בשטח של 2870 מ"ר, בתמורה ל-75 מיליון שקל.

בעלי מניות חד אסף, שהבולטת בהן מלבד בעל השליטה שני היא קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, סירבו לאשר את תנאי העסקתו של נובוגרוצקי באסיפה שהתקיימה זמן קצר לפני מינויו, וצפויים להתכנס שוב בחודש הבא, בה יעלו מחדש את תנאי ההעסקה להצבעה.

12:15

המדדים המובילים בתל אביב נסחרים תחת לחץ, וזאת בדומה למגמה מעבר לים כאשר הבוקר נרשמו ירידות חדות באסיה, ובאירופה מדד הדאקס צונח ב-2.5% כעת. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים בשעה זו על ירידות חדות בפתיחת המסחר.

מדד ת"א-35  יורד 1.2%, כאשר כל מניות המדד צבועות באדום. מדד ת"א 90 יורד בשיעור דומה ומדד הבנקים מאבד 1.45%. 

כל מניות מדד ת"א 125, מלבד מניית אודיוקודס , צבועות באדום.

11:00

המסחר בת"א מתנהל היום בירידות חדות, כך שמדדי ת"א-35 ות"א-125 יורדים בחדות, שניהם מעל 1%. מדדי הבנקים , הביומד , הת"א-נפט וגז  והת"א-ביטוח פלוס   רושמים ירידות.

במדד ת"א-35 כל המניות רושמות ירידות. במדד ת"א-125 אודיוקודס  מזנקת בלמעלה מ-9%. עוד בולטות בעליות פמס  ופוקס . בולטות בירידות סאפיינס , כיל , אופקו הלת' , מטריקס , נורסטאר , דלק קידוחים , חברה לישראל , חילן , פועלים  רמי לוי .

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בירידות שערים חדות. מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  יורדים ביותר מ-1%. בולטות בירידות במדד ת"א 35: ישראמקו , אופקו הלת'  ודלק קידוחים . במדד ת"א-125 בולטות בעליות אודיוקודס  וגילת . בירידות במדד זה בולטות ישרס , מיטב דש  ופלסאון תעשיות 

07:00 

המסחר בתל אביב ייפתח היום (ג') על רקע יום דרמטי אתמול. המדדים המובילים עלו אתמול במהלך יום המסחר, אך מחקו בסגירה את העליות, ברקע תנודתיות המדדים בניו יורק. 

מדד ת"א-35  עלה במהלך המסחר יותר מ-1%, אך ננעל בתוספת 0.08% בלבד, מדד ת"א- 90  נסגר ללא שינוי ומדד הבנקים עלה ב-1.1%.

מניית לאומי  עלתה 1.9% במחזור הגבוה בשוק, כיל  איבדה 0.8% במחזור השני בגובהו בשוק, מניית מזרחי טפחות  עלתה 1.4%, רמי לוי י זינקה ב-3%, בזן  נסגרה ללא שינוי. 

מניית ביוליין  איבדה 10%, מדיוי נפלה ב-6%, מניית אופקטרא  ירדה בשיעור דומה, מניית פנטזי נטוורק  צנחה ב-5%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם אתמול ב-1.2 מיליארד שקל.

חברת מגוריט מדווחת כי התקשרה בהסכם לרכישת 31 יחידות דיור בבניין מניב במרכז ירושלים תמורת כ-75 מיליון שקל. בכוונת החברה לפעול למימון כ-20% מרכישת הנכס (כ-15 מיליון שקל) מהונה העצמי של החברה, ואת היתרה (כ-60 מיליון שקל) לממן מהתמורה שהתקבלה בגין הנפקת אגרות החוב סדרה א' .

מניית קולפלנט רשמה אתמול (ב') זינוק של כ-30% בבורסת תל אביב, לאחר שהודיעה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת יונייטד ת'רפיוטיקס - אחת המובילות העולמיות בתחום מחלות הריאות. מניית קולפלנט צפויה להימחק מהמסחר בתל אביב בסוף החודש ותמשיך להיסחר בנאסד"ק. במסחר בנאסד"ק אתמול עלתה המניה ב-11%. 

חברת להב אל.אר. רילאסטייט מדווחת כי החברה הבת להב הרים ירוקים, שבה היא מחזיקה 50%, חתמה אתמול (ב') על מסמך עקרונות עם חברת ק.וו.פ סולאר שלפיו תרכוש את החזקותיה של KWP בשבע חברות פרטיות המוחזקות כיום בחלקים שווים על ידי להב הרים ירוקים ו-KWP, בתמורה לכ-28 מיליון שקל.

פרוטוקול הדיונים של החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל חשף אתמול כי שניים מתוך ששת חברי הוועדה המוניטרית הצביעו בעד העלאת הריבית כבר עכשיו לרמה של 0.25%. 

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה בימים האחרונים על עצירה מוחלטת של כל המהלכים שמקדמת התעשייה האווירית לקידום תוכניתה להנפקת מניות מיעוט. הסיבה: חשש לפגיעה אפשרית בביטחון המדינה.

"גלובס" חשף אתמול כי כחצי שנה לאחר רכישת חלקם של אנשי העסקים אברהם נניקשוילי וטימור בן יהודה בפרויקט תחנת הכוח IPM על ידי ג'י.פי גלובל פאוור, קיבלה החברה דרישה מהיועץ שחר הררי לתשלום עמלת תיווך בסך מיליון אירו. 

חברת תראפיקס, המפתחת תרופות על בסיס קנאביס, אשר נסחרה בתל אביב ובנאסד"ק עד שנמחקה מהמסחר בתל אביב, הודיעה כי תירכש על ידי FDS Pharma הקנדית. הרכישה היא תמורת 48 מיליון דולר במניות FDS Pharma, הנסחרות בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב (OTC) ובבורסה האלטרנטיבית הקנדית CSE. המחיר למניית תראפיקס בעסקה עומד על 13.7 מיליון דולר - פרמיה של 211% לעומת מחיר מניית תראפיקס במסחר אתמול. בשנה האחרונה איבדה מניית תראפיקס 19%.

אתמול נודע כי קבוצת דלק  שבשליטת יצחק תשובה מבקשת להפוך את החברה הבת דלק אנרגיה לפרטית באופן סופי, כבר בחודש הבא. מזימון שפרסמה דלק אנרגיה לאסיפת מחזיקי איגרות החוב שלה, עולה כי ברצונה לבצע כבר כעת פירעון מוקדם של יתרת האיגרות שנסחרות בבורסה, ובכך להפוך סופית לחברה פרטית שאינה מדווחת.

עוד פורסם אתמול כי אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל חברת אופנת ההלבשה התחתונה דלתא , מחזק את הדירקטוריון שלו, ומצרף אליו את ריצ'י האנטר, שלמה שרף ורינה גזית, אחרי שבתחילת השבוע בעלי מניות החברה אישרו את המינויים.

קרן אייפקס מנהלת מו"מ למכירת בית ההשקעות פסגות לפי שווי של כ-2.5 עד 3 מיליארד שקל. 

עוד כתבות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר שוטרים מסביב כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר