IFF עמדה בתחזיות: עלייה של 4% בהכנסות ברבעון השלישי

חברת IFF האמריקאית, שרכשה לאחרונה את פרוטרום הישראלית, דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה

מימין לשמאל: אנדריאס פיביג מנכ"ל IFF, אורי יהודאי ומנכ"ל הבורסה איתי בן זאב / צילום: איל יצהר
מימין לשמאל: אנדריאס פיביג מנכ"ל IFF, אורי יהודאי ומנכ"ל הבורסה איתי בן זאב / צילום: איל יצהר

חברת IFF האמריקאית, שרכשה לאחרונה את פרוטרום הישראלית, דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט אמש על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה - הרבעון האחרון לפני המיזוג בין שתי החברות. בשורה העליונה הציגה החברה, יצרנית חומרי גלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון והמשקאות, הכנסות של 907.5 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגבוה בכ-2% מצפי האנליסטים המסקרים את החברה.

השורה התפעולית של IFF הצביעה על שיפור של 7% לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרווח של 159 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-96 מיליון דולר, 1.17 דולר למניה, ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח למניה ללא פריטים חד-פעמיים (על בסיס Non-GAAP) עמד על 1.54 דולר למניה, בהתאם לצפי האנליסטים. כעת מעריכה הנהלת IFF, כי בכל השנה תציג החברה הכנסות בטווח של 3.95-4.05 מיליארד דולר, ורווח של 6.25-6.45 דולרים למניה.

IFF רכשה את פרוטרום תמורת כ-6.5 מיליארד דולר, ובעקבות השלמת הרכישה החלו מניותיה, שנסחרות בבורסות ניו יורק, להיסחר גם בבורסה המקומית, החל מ-9 באוקטובר. היום רשמה מניית IFF עלייה של כ-2.5%, ומאז תחילת המסחר כאן השלימה התקדמות של כ-8%. שוויה של החברה מגיע לכ-58 מיליארד שקל (15.7 מיליארד דולר), והיא צפויה להצטרף למדד ת"א 35 באחד העדכונים הקרובים (תהיה במקום השני מבחינת שווי שוק, אחרי טבע).

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה IFF שיפור של 8.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהסתכמו בכ-2.76 מיליארד דולר. הרווח התפעולי שלה צמח ב-13.4% והסתכם בכ-489 מיליון דולר, ואילו בשורה התחתונה היא הציגה ירידה של 3.5% ברווח הנקי, שעמד על כ-324 מיליון דולר.

מנכ"ל ויו"ר החברה, אנדראס פיביג, ציין כי "השלמנו את רכישת פרוטרום בתחילת אוקטובר, מה שמאפשר לחברה לבצע את קפיצת המדרגה הבאה שלה. המיזוג עם פרוטרום יאפשר לנו להרחיב במידה משמעותית את מגוון המוצרים והפתרונות שלנו. כעת נוכל לפעול טוב יותר בשווקים שצומחים מהר יחסית, ולהעמיק את פעילותנו בתחום המוצרים הטבעיים והבריאותיים".

עוד הוא הוסיף: "ביחד עם פרוטרום ניצור חברה חזקה הרבה יותר, מה שיאפשר לנו לשפר את הביצועים העסקיים והפיננסיים לטובת בעלי המניות".

רגע לפני שהושלם המיזוג בין IFF לפרוטרום לפני כחודש, אישר דירקטוריון פרוטרום הענקת בונוס חריג של 20 מיליון דולר למנהל העסקים שלה, אורי יהודאי. זאת, אף שאסיפת בעלי המניות שהתכנסה באוגוסט לדון בנושא דחתה את ההצעה, ובהתאם לאפשרות הקיימת לדירקטוריון בחוק החברות לאשר את ההחלטה למרות שלא זכתה לרוב של בעלי המניות מקרב הציבור.

המלצת "קנייה" מדויטשה בנק

לפני כשבועיים העלו כלכלני דויטשה בנק את המלצתם למניות IFF  ל"קנייה", לאחר כשנתיים שבהן המליצו על המניה ב"החזק". במקביל, גם מחיר היעד עלה, מ-126 דולר ל-154 דולר, הגבוה ב-5.5% מהמחיר הנוכחי בבורסת ניו יורק.

"אנחנו נוטים להיות חיוביים כלפי תעשיית הטעם והריח, וסבורים שהרכישה של פרוטרום היא נכונה אסטרטגית", כותבים כלכלני דויטשה בנק. "היא ממצבת את IFF כחברת צמיחה בתחום שבו צמיחה היא עניין נדיר".

בבנק מכנים את פרוטרום "מאיצת הצמיחה" (growth accelerator) של IFF. לדבריהם, "השילוב של IFF עם פרוטרום יוצר מובילה עולמית", והגורמים המרכזיים שיובילו לצמיחה - מקורם ברצון של הצרכנים לתזונה נקייה יותר, דבר שלדבריהם יוצר מורכבות גדולה יותר וצורך בשימוש בחומרי גלם ייחודיים. לדוגמה, מדובר בחומרי גלם שמקזזים את הפחתת הסוכר/מלח/שומן, או שימוש בתוספות שיש להן תועלת רפואית ספציפית.

מעבר לנושא המודעות הגוברת לבריאות, בדויטשה בנק מזכירים גם את הצורך הגדל בעמידות של אריזות מזון, שמשמעותו צורך בחומרי גלם טובים יותר. "לפרוטרום יש גישה לכ-30 אלף לקוחות, רובם שחקנים מקומיים ואזוריים, או שחקני מותג פרטי שבדרך כלל זוכים בנתחי שוק על חשבון שחקנים רב-לאומיים בשוקי הקצה", סבורים בדויטשה בנק.

אתמול, לקראת פרסום הדוחות, החלה מיכל אלשיך, מנהלת מחקר בדיסקונט ברוקראז', לסקר את IFF, והיא מציינת בנוגע לעליות האחרונות במניה, כי "מבירור שערכנו, לא מצאנו חדשות או אירועים שחלו בפעילות IFF בחודש האחרון. כן מצאנו כי מניות חברות טעמים אחרות, כגון GIV ו-SY1 עלו גם הן, כך שייתכן שמדובר בהסטת כספים לסקטור שנחשב דפנסיבי. נוסף על כך, מצאנו כי מספר משקיעים זרים הרחיבו את החזקתם ב-IFF". 

עוד מציינת אלשיך, כי "בעקבות העלייה האחרונה במניה, רמת המכפילים גבוהה ביחס לענף וביחס להיסטוריה. אנו ממשיכים להמליץ בתשואת שוק במחיר יעד של כ-130 דולר למניה".