אלוט עקפה תחזיות השוק ברבעון השלישי ומעלה התחזית השנתית

חברת הטכנולוגיה סיכמה את הרבעון עם הכנסות גבוהות ועם הפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות השוק וגם ביחס לרבעונים קודמים • מצפה לרשום ב-2018 הכנסות של 93 עד 95 מיליון דולר - צמיחה של 13.4%-15.9% ביחס להכנסות 2017 - שהייתה שנה שלילית ברציפות של ירידה בהכנסות אלוט

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט / צילום: איל יצהר
ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט / צילום: איל יצהר

תוצאות הרבעון של אלוט
 תוצאות הרבעון של אלוט

חברת הטכנולוגיה אלוט   סיכמה את הרבעון השלישי עם הכנסות גבוהות ועם הפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות השוק. במקביל, החברה מעדכנת כלפי מעלה את תחזית ההכנסות לשנה הנוכחית, ומצפה לרשום ב-2018 הכנסות של 93-95 מיליון דולר, בעוד שהתחזית הקודמת הייתה ל-91-95 מיליון דולר. מדובר על צמיחה של 13.4%-15.9% ביחס להכנסות שנרשמו בשנת 2017 - שהייתה שנה שלילית ברציפות של ירידה בהכנסות אלוט. על בסיס התחזית המעודכנת של אלוט לשנה זו, היא אמורה לרשום ברבעון הרביעי הכנסות של 24-26 מיליון דולר, כלומר רמה דומה לרבעון השלישי עד צמיחה של כ-7.5%.

אלוט מספקת פתרונות עבור מפעילות תקשורת, ביניהם פתרונות אבטחה, זאת בניגוד לשנים קודמות בהן עיקר הפעילות שלה היה בייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, תחום בו נרשמה שחיקה. החברה הציגה ברבעון השלישי הכנסות של 24.2 מיליון דולר, צמיחה של 15.8% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 5.2% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווחיות הגולמית של אלוט על בסיס Non-GAAP עלתה ביחס לרבעון המקביל, מ-68.7% ל-70.7%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), אלוט רשמה ברבעון השלישי הפסד תפעולי של 2.5 מיליון דולר והפסד נקי בהיקף דומה. בשני המקרים מדובר על צמצום ההפסדים ביחס לרבעון המקביל, בו נרשמו הפסד תפעולי של 4.4 מיליון דולר והפסד נקי של 4.6 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי התגמולים ההוניים לעובדי החברה, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הוצאות הקשורות לרכישות וסעיפים חשבונאיים אחרים, אלוט רשמה בשורה התחתונה הפסד נקי של 1.1 מיליון דולר, צמצום של 17.6% לעומת ההפסד ברבעון המקביל. ההפסד הנקי למניה (על בסיס Non-GAAP) הסתכם ב-3 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו שהחברה תציג הפסד של 5 סנט למניה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018, הכנסותיה של אלוט הסתכמו בכ-69 מיליון דולר, צמיחה של 17.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. מתחילת השנה הסתכם ההפסד הנקי GAAP ברמה של 8.6 מיליון דולר, ירידה של 37.4% בהשוואה להפסד שנרשם בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, ההפסד הנקי בתקופה זו הגיע ל-4.7 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 7.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

"מעודדים מההיענות הגדלה מצד השוק"

בעוד שתזרים המזומנים מפעילות ברבעון השלישי היה שלילי בסך 825 אלף דולר, מתחילת השנה אלוט רשמה תזרים חיובי מפעילות בגובה 273 אלף דולר, וזאת בהשוואה לתזרים שלילי בסך 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. בסיום הרבעון השלישי היו בקופת אלוט כ-105 מיליון דולר - קצת פחות ממחצית שווי השוק של החברה, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב. על רקע השיפור בתוצאות ברבעונים האחרונים, מניית אלוט הוסיפה לערכה 37.3% בשנה האחרונה, ושווי החברה הוא 227 מיליון דולר.

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט, מסר: "הצמיחה החזקה שלנו נמשכת, ואנו עומדים בתוכניות שלנו. בהתאם לאסטרטגיה, חתמנו לאחרונה בהצלחה על מספר עסקאות בתחום האבטחה, שבמסגרתן אנחנו מספקים מוצרים ותמיכה ואנו חולקים בהכנסות השוטפות עם ספקיות התקשורת, ה-CSP, ככל שאימוץ השירותים גדל בקרב לקוחות הקצה. אני סמוך ובטוח במהלך עסקי זה.

"עם השיפור הנמשך ביישום תוכנית פעולה זו, אני מעודד מאוד מההיענות הגדלה מצד השוק, התומכת בהערכתנו את הפוטנציאל הגדול הקיים בפני ה-CSP לאספקת קישוריות מאובטחת לשוק הרחב".