הבורסה בת"א | סיקור שוטף

בחירות האמצע דחפו את הבורסה: ת"א 35 זינק ב-1.7%

מניית ננו דיימנשן זינקה ב-13% בהמשך להודעה • בזק עלתה 2.9% • בזן עלתה 3.4% לפני פרסום הדוחות • כיל עלתה ב-2.5% • אל על קפצה ביותר מ-2% • המדדים בניו יורק עולים בחדות לאחר בחירות האמצע, הנאסד"ק קופץ 1.5%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות חדות, וזאת בדומה לעליות שנרשמות כעת בוול סטריט לאחר בחירות האמצע. מדד ת"א 35 זינק ב-1.77%, מדד ת"א 90 עלה 1.2% ומדד הבנקים ניתר ב-2.2%.

מניית ננו דיימנשן זינקה ב-13% בהמשך להודעה; בזק עלתה 2.9%; בזן עלתה 3.4% לפני פרסום הדוחות; כיל עלתה ב-2.5%; אל על קפצה ביותר מ-2%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.17 מיליארד שקל.

הבורסה בת"א בוחנת אפשרות לקצר את המסחר בימי ראשון בשעתיים, וזאת על רקע מחזורי המסחר הדלילים בימי ראשון.

15:30

בהראל ביטוח ופיננסים התייחסו לקראת פרסום התוצאות לתרחיש שהתממש וציינו כי "תרחיש זה הוא הסביר ביותר על פי הסקרים, ולכן סביר שחלק גדול מתרחיש זה מגולם כבר בשווקים, מכאן שלא נראה בתרחיש זה זעזוע משמעותי".

בלאומי שוקי הון ציינו בנושא כי "רמת העניין בבחירות האמצע הנוכחיות גבוהה מאד וגולשת אף מחוץ לגבולות ארה"ב. למדינות שונות יש עניין רב במתרחש כל אחת מסיבותיה שלה. גרמניה - בגלל הפגיעה ביחסים עם ארה"ב לאחר בחירת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, סין ושותפות סחר אחרות בגלל מלחמת הסחר ועוד".

בלאומי שוקי הון הוסיפו כי "הבחירות תופסות עניין רב גם בגלל שהן נתפסות כמבחן כח לטראמפ שמושך אליו מצד אחד תומכים נחושים ובאותה מידה גם מתנגדים נחרצים. הקדנציה של טראמפ מלאה באירועים ובהתפתחויות בתחומים שיש להם השפעה רבה על הכלכלה האמריקאית ובעיקר קיצוצי מס והרחבת הגירעון התקציבי וכן מלחמת הסחר, ולכן לבחירות האמצע נתפסות כבעלות משמעות מיוחדות מהרגיל".

בין מניות מדד ת"א 35, המניות של חברות הנדל"ן אלוני חץ , מליסרון, אמות ועזריאלי בצד החיובי. מליסרון  ואמות , החברה הבת של אלוני חץ, פרסמו היום דוחות כספיים לרבעון השלישי של השנה.

בצד השלילי של המדד, אורמת  ממשיכה להיחלש אחרי שאתמול צללה ב-6% אחרי פרסום דוחות כספיים פושרים. לצידה כמה מניות דואליות נסחרו גם הן בכיוון שלילי, עם ירידות דומות במניות נייס , טאואר  ולייבפרסון .

בדיסקונט ברוקראז' התייחסו היום למניית בזן , לקראת פרסום דוחותיה הכספיים של החברה בשבוע הבא, וציינו כי "הגם שצפוי דוח נמוך ביחס לאשתקד, מדובר בהמשך קצב מצוין לחברה". המלצת דיסקונט על המניה, שעלתה היום בכ-2% היא "קנייה" במחיר יעד הגבוה כמעט ב-30% משוויה הנוכחי.

14:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בדומה לסנטימנט החיובי מעבר לים, כאשר באירופה המדדים עולים ביותר מ-1%, והחוזים העתידיים בוול סטריט קופצים לאחר בחירות האמצע בארה"ב.

מדד ת"א 35 קופץ ב-1.1%, ת"א 90 עולה בשיעור דומה ומדד הבנקים קופץ 1.4%.

לאומי עולה ב-1.3% במחזור הגבוה בשוק, ארפורט סיטי קופצת ב-2%, ומניית פרטנר מזנקת ב-3.5% על רקע הדיווח לפיו החברה תעלה את תעריף חשבונית הסלולר, בדומה למהלך עליו הודיעה סלקום לפני כשבועיים.

נאוויטס  מאבדת 6.5% לאחר הדיווח על קידוח יבש במפרץ מקסיקו.

11:45

מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות היום במסחר. מדדי הבנקים , הביטוח  והתקשורת והטכנולוגיה  מזנקים.

מליסרון  פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, מהם עולה כי הרווח הנקי נחתך בכ-40%, נרשם שיפור בפרמטרים התפעוליים ויחולק דיבידנד של 60 מיליון שקל לבעלי המניות.

חברת הנדל"ן המניב אמות , הנמצאת בשליטת אלוני חץ , פרסמה גם היא דוחות. כ-95% מהשטחים בפרויקט תוצרת הארץ (ToHa) בתל אביב (כ-53 אלף מ"ר) הושכרו. המניה עולה בעקבות פרסום הדוחות.

מניית ננו דיימנשן  מזנקת ב-16.7%. פרטנר  וסלקום  מזנקות. גם בי קומיונקיישנס  קופצת. עוד בולטות בעליות נטו אחזקות , ישראל קנדה , אלקטרה צריכה , מליסרון , כלל עסקי ביטוח , אלוני חץ , קבוצת עזריאלי , קנון , סקופ  ונאוי 

בולטות בירידות קמטק  ונייס .

9:50

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בתנודתיות: מדד ת"א-125  עלה ואילו מדד ת"א-35  חזר לעליות אחרי שנפתח בירידות. ת"א-בנקים , ת"א-נדלן  ות"א-ביומד  עולים, ת"א-טכנולוגיה  נסחר בירידות. 

אופקו , בזק  ואמות  בולטות בעליות בת"א-35. טאואר , אורמת , נייס  וטבע  בולטות בירידות. 

08:10

 קסניה  ונצ'ר מדווחה כי חברת פוליפיד, שמפתחת טכנולוגיית הובלת תרופות בשם D-PLEX, השלימה סבב גיוס של כ-15 מיליון דולר מבעלי המניות שלה וממשקיעים חיצוניים. לאחר השלמת הגיוס, מחזיקה קסניה (שלא השתתפה בגיוס) כ-5.47 ממניות פוליפיד.

7:20

המסחר בבורסת ת"א צפוי להיפתח הבוקר על רקע הנעילה החיובית אמש. המסחר הבוקר בבורסות אסיה מתנהל בעליות, המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית אמש ואילו המסחר באירופה נסגר בירידות.

אמש התקיימו בארה"ב בחירות האמצע לסנאט ולבית הנבחרים, ובשעות אלו מסתיימת ספירת הקולות. לפי תחזית NBC, הדמוקרטים צפויים להשיג רוב בבית הנבחרים והרפובליקנים צפויים להשיג רוב בסנאט.

חברת מליסרון  פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השלישי. הרווח לבעלים לפני מס ירד ב-23.8% והסתכם ב-530 מיליון שקל.

גם מזור רובוטיקה  פרסמה הבוקר דוחות. ההכנסות ברבעון השלישי עמדו על 10.1 מיליון דולר - ירידה של 45.6% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד ברבעון הסתכם ב-16.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

הדולר נחלש אתמול ב-0.22% מול השקל ושערו היציג עומד על 3.691 שקלים. האירו עלה ב-0.1% מול השקל ושערו היציג הוא 4.2066 שקלים.