חברת החשמל גייסה 1.6 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח

החברה הנפיקה שתי סדרות חדשות • בהנפקה, שבוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה בחודש אפריל השנה, השתתפו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון

עופר בלוך / צלם: רוני שיצר
עופר בלוך / צלם: רוני שיצר

חברת החשמל השלימה אמש את השלב המוסדי במסגרת הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות: סדרה 30 (שקלית במח"מ של כ-5 שנים) וסדרה 31 (צמודת מדד במח"מ של כ-10.5 שנים) וגייסה כ-1.6 מיליארד שקל לאחר שזכתה לביקושים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל.

בסדרה 30 גייסה החברה כ-400 מיליון שקל בתשואה של 2.55% (מרווח של כ-1% מעל אג"ח ממשלתית מקבילה) ובסדרה 31 גייסה החברה כ- 1.2 מיליארד שקל בתשואה לפידיון צמודה למדד של 2.39% (מרווח של 1.53% מעל אג"ח ממשלתית מקבילה).

בהנפקה, שבוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה בחודש אפריל השנה, השתתפו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון.

שלב המכרז הציבורי יתקיים ביום שני הקרוב .

יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, ציין היום כי "חברת החשמל מתחדשת ומשנה את פניה באופן דרמטי במסגרת הרפורמה ההיסטורית . החברה יציבה פיננסית ומוכנה לאתגרי השוק התחרותי . מדובר בשינוי שהוא לא פחות משינוי גנטי. החברה הופכת ליעילה , שקופה וטכנולוגית יותר".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, ציין כי "ההנפקה מתרחשת לראשונה כאשר חברת החשמל נמצאת הלכה למעשה בתוך תהליך יישום הרפורמה, במסגרתו הנהלת החברה והדירקטוריון מובילים את החברה לתהליך התייעלות עמוק הכולל פרישת עובדים והסדרה של מקטעי הפעילות, התמקדות במקטעי ההולכה, לצד המשך המיקוד בשירות ללקוח והשקעה בתשתיות".