למה מפלגת העבודה מתנערת ממועמדת לראשות עיריית הוד השרון?

במכתב שהוציא היום מזכל המפלגה ערן חרמוני, הוא הודיע לחברת הכנסת לשעבר יפעת קריב כי מפלגת העבודה "אינה מסוגלת לתת יד לקמפיין שמטרתו לפסול את המועמד המתחרה, אמיר כוכבי, רק בשל היותו איש שמאל"

אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן
אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן

במהלך נדיר בימים אלה התקבלה במפלגת העבודה החלטה להסיר תמיכה ממועמדת לראשות העיר הוד השרון בשל קמפיין שניהלה נגד המתחרה שלה, והדגש ששמה על כך שאין להצביע לו כי הוא שמאלני.

במכתב שהוציא היום (ו') מזכל המפלגה ערן חרמוני הוא הודיע לחברת הכנסת לשעבר יפעת קריב (שירתה בכנסת ה-19 מטעם יש עתיד) שמפלגת העבודה "אינה מסוגלת לתת יד לקמפיין שמטרתו לפסול את המועמד המתחרה, אמיר כוכבי, רק בשל היותו איש שמאל".

חרמוני מציין כי ההחלטה התקבלה "בייחוד לאור העובדה שהופץ לפני מספר ימים קמפיין הסתה והכתמה כנגד כוכבי ע"י 'הפורום הציבורי' המאשים את הקרן החדשה בהתגייסות לבחירתו. קמפיין זה מתכתב עם הניסיונות הבלתי פוסקים של גורמים ימניים שונים להכתים את מחנה השמאל ולהפוך את נציגיו לבלתי לגיטימיים. מפלגת העבודה איננה יכולה להיות שותפה ולו בעקיפין למסר הערכי והאידאולוגי העולה מהקמפיין הפסול הזה".

עוד מציין חרמוני שההחלטה התקבלה לאחר דיון בוועדה המוניציפלית של המפלגה ובתיאום עם יו"ר המפלגה אבי גבאי.

קריב מסרה בתגובה: "הערב נפל דבר בפוליטיקה הישראלית! אבי גבאי ומפלגת העבודה מודים שהם נכנעו ללחצים שהפעילו עליהם ארגוני שמאל קיצונים. אחרי שהודעתי להם לפנות ערב על כך שאני לא מעוניינת עוד בתמיכתם, הם שיגרו לי מכתב בו הם מודים הלכה למעשה כי הם לא מוכנים לקבל את הקו שלי שיוצא נגד תמיכה של ארגוני שמאל קיצונים בבחירות המקומיות בהוד השרון. אני גאה שאני נשארת נאמנה אך ורק לאמת שלי לפיה הוד השרון חייבת להישאר מאוחדת וסובלנית כלפי כל סוגי האוכלוסיה בעיר ואסור לאפשר לפוליטיקה הארצית לחדור להוד השרון ולשבש את מרקם החיים בעיר".