גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אירוח ישראלי בעיר חמה: בית ההשקעות אופנהיימר חוגג 50

וגם: שבוע עמוס (וקריר) בטורנטו קנדה הסתיים עבור רואי החשבון ראובן שיף ויהושע הזנפרץ, השותפים במשרד RSM שיף הזנפרץ ושות'

אלברט  לוונטל, אביבית מנה–קליל, הראל גילאון ורוברט לוונטל /צילום: תמר מצפי
אלברט לוונטל, אביבית מנה–קליל, הראל גילאון ורוברט לוונטל /צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות אופנהיימר מציין בימים אלה 50 שנות פעילות בישראל, אותן הוא חגג אמש במועדון רידינג 3 שבנמל תל אביב, בהופעה של שלום חנוך, רד בנד ושירי מימון (השוהה בימים אלה בישראל). 

במארחים: אלברט (באד) לוונטל, יו"ר ומנכ"ל אופנהיימר אחזקות ורוברט לוונטל, מנהל בכיר באופנהיימר ארה"ב, שהגיעו במיוחד לכבוד האירוע לישראל. עוד קיבלו את פני הבאים: אביבית מנה-קליל והראל גילאון, מנכ"לים משותפים באופנהיימר ישראל.

באורחים שנהנו מההופעה ומארוחת ערב, היו: איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, שלפי שיווחים מעוררת בעת האחרונה עניין בקרב רוכשים פוטנציאליים; ענת לוין, לשעבר מנהלת השקעות ראשית בכלל ומאיר ברון, מנציגי  חברת הייעוץ ZWEI בישראל; ג'וליאן אסוס, מנכ"ל מגדל בנקאות להשקעות; ניר מורוז, מנהל השקעות העמיתים במנורה מבטחים; רונית הראל-בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות; רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס; גדעון ורטהייזר, מנכל סיוה ואחרים. הערב היה מהנה לכל הדעות, אולם כאשר ביקשו אלברט ורוברט לוונטל לשאת דברים על הבמה, עסוק היה הקהל בשיחות ובמינגלינג וכך סיפק לאורחים שמעבר לים דוגמה חיה לישראליות. 

אירוח חם בעיר קרה: מי סיכמו את שבוע המסחר בטורונטו?

רואי החשבון ראובן שיף ויהושע הזנפרץ, השותפים במשרד RSM שיף הזנפרץ ושות' רו"ח, שבו השבוע לעבודה לאחר שסיכמו שבוע עמוס (וקריר) בטורנטו קנדה.

הסיבה לביקור: מפגש עם כ-400 קולגות מרחבי העולם בכנס השנתי של רשת ראיית החשבון הבינלאומית RSM, כאשר אירוע הפתיחה של המפגש הבינלאומי התקיים בהיכל התהילה של ההוקי הקרח בטורונטו, ואת באי הכנס אירח מלון היוקרה פיירמאונט רויאל יורק.

ועוד במסגרת הביקור, ביום חמישי, רגע לפני ששבו ארצה, הוזמנו שיף והזנפרץ יחד עם יתר חברי RSM, לפתוח את יום המסחר בבורסה בטורונטו, ועלה על הפודיום יחד עם ג'ין סטפאנס, מנכ"לית RSM ועם רוברט תאו, יו"ר RSM מלזיה.

זמן קצר אחרי שירד מהפודיום, קיבל שיף בשורה חמימה, ונאמר לו כי הוא נבחר לכהן כיו"ר הוועדה לקשרים בינלאומיים של לשכת רואי חשבון (מדובר בשר החוץ של הלשכה", הסביר שיף). זאת לאחר שדירקטוריון הלשכה קיבל את המלצת נשיאת הלשכה הנכנסת, רו"ח איריס שטרק, ובחר בו פה אחד, בשונה מהמחלוקות שליוו את הבחירות האחרונות שחוותה הלשכה.

רוברט תאו, ג'ין סטפאנס וראובן שיף /צילום:עצמי

לאור המצב: גיל שויד בוחן את תמונת המצב הביטחונית

הצלם זיו קורן השיק במוצ"ש את תערוכת הצילומים שלו "תמונת מצב", בה הוא חשף צילומים של יחידות מובחרות בצה"ל, במהלך מבצעים, אימונים, כמו גם רגעים אנושיים, נושא שלצערנו תמיד רלוונטי.

אל גלריית אורבן גלרי בתל אביב הגיעו המוזמנים, חברים, אמנים ואנשי ונשות עסקים, בהם: גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט; בני משפחת רקנאטי; איש התקשורת יואב לימור שהשיק במקום יחד עם קורן ספר ובו סיפורים מאחורי התמונות; איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר (שהגיע על אופנוע 1600 סמ"ק); אסי טוכמאייר, יו"ר קנדה ישראל; עו"ד דן להט; ח"כ ציפי ליבני, יו"ר האופוזיציה, ובן זוגה נפתלי שפיצר; הפרסומאי משה גאון; אלון פנקס; האלוף במיל' איתן בן אליהו, לשעבר יו"ר אירונאוטיקס ואחרים.

איציק בנבנישתי / צלם: רפי דלויה

גיל שויד וזיו קורן / צילום: רפי דלויה

צוללים קדימה: מי הכרישים שנצפו במצפה התת ימי? 

אל המצפה התת ימי באילת הגיעו בשבוע שעבר חברי הנהלת אפקון החזקות וחברת הטכנולוגיה התעשייתית ABB. בכירי החברות, בהם ישראל רייף, יו"ר אפקון; ירון קריסי המנכ"ל; וים גלשוט, מנהל תחום תחבורה חשמלית ב-ABB המזרח התיכון ואפריקה ורונן אהרון, מנכ"ל ABB ישראל ירדו לאילת במסגרת כנס איגוד מהנדסי החשמל שנערך בעיר.

אפקון ו-ABB משתפות פעולה בתחומי החדשנות הטכנולוגית, נשים רבות, בין היתר בתחום חשמול רכבים, פריסת תשתית חשמל לרכבים, כאשר באחרונה הן זכו במכרז משותף לחישמול נמל אשדוד לקונטיינרים. לאחר הרצאה על תחום התחבורה החשמלית, הגיעה הקבוצה אל המצפה, שם דאג אהרון להפתיע את הנוכחים, כאשר בין הכרישים הגיח צוללן הנושא שלט עם שם החברה. 

ישראל רייף, וים גלשוט, רונן אהרון וירון קריסי / צילום: חיים דוד צלמים

תפסו יוזמה: אירועי שבוע היזמות פתחו גם את שבוע המסחר

שבוע היזמות העולמי נפתח אתמול בבורסה לניירות ערך בתל אביב, שם פתחו כמה ממשתתפיו את המסחר. זו השנה העשירית בה מצוינים אירועי שבוע זה, הנערכים בחודש נובמבר, כאשר הפעם יתמקדו האירועים בקידום יזמות בקרב נשים, בני נוער, פריפריה ועוד. על האירועים אמונה השלוחה הישראלית של רשת היזמות העולמית (GEN), הנתמכת על ידי שגרירות ארה"ב בישראל.

במגיעים אל הבורסה בתל אביב היו דוד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל; אליזבת פריטשלי, נספחת התרבות של השגרירות; היזמים ג'ף הופמן, שבין היתר ייסד את Booking.com; היזם החרדי ארי רויזמן, מייסד מצלמת הווידאו בשעון אפל; היזם והמשקיע ארמנדו ויטרי; נאוקי סקגוצ'י, אורח שבוע היזמות מיפן; היזמית רים יונס, מייסדת משותפת של חברת הטכנולוגיה הרפואית אלפא אומגה; שירה סימונוביץ' רכזת יזמות על הבר, סלבה פראדין, מנהל הסיכונים של הבורסה לני"ע; אלה מטלון, יו"ר GEN- Israel; ואחרים.

השגריר פרידמן הסביר על הבמה כי "שגרירות ארה"ב בחרה לתת חסות לפרויקט כחלק מפעילותה להנגשת היתרונות הכלכליים של המשק הישראלי לכל פלגי החברה הישראלית, בייחוד נשים, צעירים, מיעוטים ותושבי פריפריה".

מטלון ציינה כי "אנחנו יודעים שחיזוק הבסיס המדעי-הנדסי יחד עם בניית האמון של תושבי הפריפריה בעצמם, יניבו את התוצאות המקווות".

אליזבת פריטשלי, ג'ף הופמן, אלה מטלון וארמנדו ויטרי/ צילום: עומר מסינגר

אשראי וטוב לו? מי הגיעו לכנס האשראי החוץ בנקאי 

איגוד לשכות המסחר ערך אתמול את הכנס השנתי הראשון של איגוד חברות האשראי, בהשתתפות נציגיהן של כמה וכמה חברות אשראי חוץ בנקאי. 

מיכה לייקין אבני, יו"ר איגוד חברות האשראי, מייסד ומנכ"ל קבוצת פנינסולה, הוביל את הכנס יחד עם עו"ד רונן סולומון, מנהל איגוד חברות האשראי בלשכת המסחר. לייקין אבני אמר בפתיחת הכנס כי "אנחנו בעיצומה של שנת מפנה, עם החלת הרגולציה החדשה על השחקנים השונים בשוק. רק גופים רציניים שמבינים מה המשמעות של ניהול עסק פיננסי למתן אשראי ברמה של בנק יישארו בזירה ויביאו את בשורת התחרות לציבור".

בדוברים ובאורחים ניתן היה לשמוע את עו"ד עודד אופק, שותף במשרד עו"ד מ.פירון ויועץ משפטי של איגוד חברות האשראי; עו"ד מאיה לדרמן, היועצת המשפטית של לאיסור הלבנת הון ומימון טרור; דני מזרחי, מנכ"ל ובעלי אופל בלאנס; שלמה גורמט, מנכ"ל אוטו קאש מקבוצת קרסו ואחרים.

עודד אופק, מיכה לייקין אבני; רונן סולומון ודני מזרחי/ צילום: יאיר שגיא

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

לוחם אגוז נהרג ו-16 נפצעו בדרגות שונות בדרום רצועת עזה

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ●  גורם אמריקני: ישראל שיתפה עם ארה"ב חלקים מסוימים מהתוכנית ההומניטרית שלה ברפיח  ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם