גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יותר טוב מגוגל: איך הופכים לחברה שמושכת אליה טאלנטים

ברט מיצ'ינגטון, מומחה למיתוג מעסיקים, מסביר בראיון ל"גלובס" איך הדיחה חברת סיילספורס את גוגל מצמרת הדירוג של 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן, ומה חברות צריכות לעשות כדי למשוך אליהן טאלנטים ולקוחות

מטה סיילספורס / צילום: רויטרס
מטה סיילספורס / צילום: רויטרס

ב-2018 נפל דבר בדירוג "פורבס" ל-100 החברות האמריקאיות שהכי טוב לעבוד בהן. אחרי שנים שבהן גוגל הייתה מבוצרת היטב במקום הראשון, ונראה היה שאי-אפשר להזיז אותה משם, היא הודחה מהפסגה בידי מתחרה בלתי צפויה: חברת התוכנה סיילספורס  (Salesforce). סיילספורס היא מותג הרבה פחות נוצץ ומוכר מגוגל, אבל נתוני הצמיחה שלה מדהימים - בתוך חמש שנים זינק מחיר המניה שלה זינק פי 2.4, ההכנסות גדלו פי חמישה לכ-10 מיליארד דולר ב-2018 ומספר העובדים גדל ביותר מפי שניים, מ-13 אלף לכ-30 אלף עובדים כיום. בדירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן של Glassdoor, היא עלתה מהמקום ה-47 ב-2009 למקום ה-15 ב-2018.

איך סיילספורס עשתה את זה? בין השאר, על ידי כך שהציבה לעצמה מטרה - להיות חברה שכולם רוצים לעבוד בה ולכן מצליחה לשאוב אליה אנשי מקצוע מעולים. "סיילפורס מציעה סביבת עבודה מתגמלת לעובדים, ברמה הפיזית והנפשית כאחד", כתבו עליה ב"פורבס". "עובדים בחברה מקבלים 56 שעות עבודה משולמות בשנה כדי להתנדב בקהילה שלהם".

רוב הארגונים-מיתוג מעסיק

מי שעזר לסיילספורס בתהליך הזה הוא ברט מיצ'ינגטון האוסטרלי, מומחה למיתוג מעסיקים. בין לקוחותיו לאורך השנים ניתן למצוא את סימנס, PWC, אקסנצ'ר, SAP, אדידס, גוגל, פייסבוק, הייניקן, איקאה - ואפילו המדינה ניו זילנד. ניו זילנד משוועת לידיים עובדות בתחום הבנייה בשנים האחרונות, ולכן פתחה באחרונה בקמפיין לגיוס אנשי בניין, מהנדסים וחשמלאים מרחבי העולם. מיצ'ינגטון הגיע לישראל לפני כמה שבועות כדי להשתתף בכנס של חברת Xtra-Mile (נציגתו של מיצ'ינטון בישראל), בשיתוף עם העמותה לניהול משאבי אנוש בישראל.

"בסיילפורס אימצו אל תוך התרבות הארגונית את המילה האהוואית 'אוהנה' (Ohana), שמשמעותה משפחה, במובן האמיתי שלה", מספר מיצ'ינגטון על התהליך שעברה החברה בייעוצו. הרעיון היה להיטיב עם העובדים, לחבר אותם לחברה, וכך להגדיל את שיעור האנשים שמביאים את חבריהם אליה. כיום כמחצית מקורות החיים שמגיעים לסיילספורס מקורם בהמלצות של עובדי החברה, ולפי "פורבס", החברה תגמלה את עובדיה ב-5.5 מיליון דולר במצטבר לאורך השנים, עבור גיוסים שהגיעו מהם.

כל החברות מעידות על עצמן שהן כמו משפחה.

"החוכמה היא לעשות את זה באמת. כלומר, שמה שאתה אומר על החברה שלך וחוויית העבודה האמיתית בה יהיו אחד. אותנטיות היא קריטית כשעושים 'מיתוג מעסיק'".

מהו בכלל "מיתוג מעסיק?" זה מונח שמיצ'ינגטון היה בין מפתחיו לפני יותר מעשור ומתייחס לאופן שבו הארגון נתפס בעיני שלל הגורמים הנוגעים בו - עובדים, מועמדים לעבודה, לקוחות ובעלי מניות. המושג צמח מעולמות משאבי האנוש, אך כיוון שהוא מערב היבטים של שיווק ותקשורת, כיום ברוב החברות הוא מצוי תחת אחריותם של אנשי השיווק או האסטרטגיה.

"המטרה היא למשוך לארגון טאלנטים, וגם ללקוחות", מסביר מיצ'ינגטון. "השילוב בין השניים הוא חשוב. תחשבי על מסעדה. אם האוכל נחמד, והשירות טוב, כי העובדים מרוצים - את כנראה תחזרי לשם. אם רק האוכל טוב, או רק השירות טוב, לא בטוח. אי אפשר להתמקד רק בגיוס, להבטיח הבטחות לגבי מקום העבודה וכמה הוא נפלא, ואז לא לקיים אותן. גם 'מותג' כשלעצמו לא מחזיק, לא משנה כמה הוא נוצץ וחזק. אנשים רוצים לעבוד בחברות מותגיות כמו גוגל, וויקס, אפל או לוריאל, אבל אם הם באים, ואז מגלים שזה לא מה שהבטיחו להם, כי האווירה לא טובה, או המנהלים לא טובים - הם יעזבו.

"גם חוויית הגיוס כיום חייבת להיות טובה. זאת אומרת, היא צריכה להיות מכבדת, יעילה וטכנולוגית. מועמדים לעבודה גם הם 'שגרירים' של הארגון ומספרים עליו ועל התהליך שעברו לאחרים".

מה לגבי מותגים מובילים, כמו נייקי בעברה, שמצד אחד מושכים לקוחות ועובדים, ומצד שני מייצרים נעליים בסדנאות יזע במזרח הרחוק? האם דיסוננס כזה בערכי המותג הוא דבר שמועמדים לעבודה יכולים לחיות איתו?

"לא, זה כבר לא עובד. זה דיסוננס שמרתיע מועמדים לעבודה, במיוחד את המילניאלס (דור ה-Y, ילידי שנות ה-80 וה-90), שהוא דור מצפוני ומודע למה שקורה סביבו. זה גם דור שיותר מתמיד מחפש עבודה עם משמעות. וזה חשוב לו אפילו יותר מכסף".

מחקרים עדכניים מראים שאלה אכן המגמות. הסקר השנתי של מרסר, חברת הייעוץ ומשאבי האנוש האמריקאית, שנערך בקרב יותר מ-7,000 עובדים ו-21 תעשיות, מצא שעובדים מעולים יעדיפו בסבירות של פי שלושה לעבוד בחברה שמעניקה להם תחושת משמעות ומטרה לעומת חברה שאין בה תחושה כזו. בסקר של דלויט המתייחס לדור ה-Y, הצביעו הנשאלים על הפרמטרים "שכר", "תרבות ארגונית" ו"גמישות באופן העבודה" כחשובים ביותר בעיניהם במקום העבודה. מחצית מאלה שטענו שהארגונים שלהם גמישים יותר בהשוואה לשלוש שנים קודם לכן (כלומר, מספקים אפשרות לעבודה בשעות גמישות למשל - ה"ו) - גם מתכוונים להישאר בארגון בטווח הארוך, בהשוואה ל-17% בלבד מאלה שאמרו שאמרו שהם רואים פחות גמישות בארגון.

אנחנו מעולים, תראו בסרטון

לפי מיצ'ינגטון, ארגונים שמודעים למגמות האלה ופועלים כדי למתג את עצמם בהתאם מול מועמדים לעבודה הם, למשל, סודהסטרים ואינטל. סודהסטרים, שנרכשה בקיץ בידי פפסיקו בסכום של 3.2 מיליארד דולר, שחררה לפני כשנה סרטון הומוריסטי שבו נראה המנכ"ל, דניאל בירנבאום, פורץ אל מסדרונות החברה מתוך מכל למחזור בקבוקי פלסטיק ואומר: "בסודהסטרים אנחנו לא רק מכינים סודה נהדרת אלא אנחנו גם עוזרים להציל את כדור הארץ מבזבוז של פלסטיק. עם בקבוק סודה אחד למשפחה אנחנו יכולים לחסוך לכדור הארץ 3,000 בקבוקי פלסטיק כל שנה". הסרטון, שבו פונה בירנבאום לקהל גלובלי ולכן מדבר באנגלית, הניב עד היום כחצי מיליון צפיות.

בהמשך הסרטון, בירנבאום אומר: "אנחנו מחפשים כישרונות חדשים… אנחנו משפחה של 3,000 עובדים מכל הדתות והלאומים שעובדים יחד". סודהסטרים אכן חברה מגוונת. 30% מהעובדים בישראל הם ערבים ובדואים. אחרי מכירת החברה, דווח כי כל עובד עם שנת ותק אחת לפחות קיבל מענק מיוחד של 18 אלף שקל.

לפי מיצ'ינגטון, כיוון שהסרטון ככל הנראה אותנטי, לפחות באופן יחסי, הוא עובד. "רואים את המנכ"ל צועד בין מסדרונות החברה, עובר ומפטפט עם העובדים. פעם מעסיקים אמרו - 'בואו לעבוד אצלנו. אנחנו מעולים'. היום הם יכולים להראות את זה בסרטונים. אם התרבות הארגונית לא טובה, יהיה קשה לחברה לזייף את זה לגמרי בסרטון". גם אינטל שחררו סרטונים בחודשים האחרונים שבהם רואים מהנדסות והנדסאיות בחברה מספרות על התפקיד שלהן תוך כדי הליכה במסדרונות ומראות "איך זה לעבוד באינטל".

הצורך במיתוג מעסיק, אומר מיצ'ינגטון, הוא קריטי בעידן שבו בכל העולם "רודפים אחרי כישרון", וכאשר בעתיד יותר עובדים יפנו ככל הנראה לתצורות עבודה עצמאיות יותר, כפרילנסרים.

"בעתיד, התחרות על טאלנטים תהיה לא רק בין חברות, אלא גם בין מדינות. חברות גלובליות ינסו לגייס את הטופ-טאלנט מכל מקום, מישראל, מאוסטרליה. מה יקרה אם בעתיד סין תשים לה למטרה להביא אליה את הטופ טאלנטים מהעולם? מדינות וחברות צריכות להיערך לזה. לכן אנשים יזוזו מסביב לעולם לצורכי עבודה עוד יותר מהיום, וזה ישפיע עוד יותר על החלטות של חברות גלובליות היכן לפעול והיכן להתמקם. בעתיד יותר אנשים יעבדו כפרילנסרים".

בתעשיית הטק בישראל ובעולם חסרים עובדים. בישראל מדברים על מחסור של 10,000 עובדים. לכן הגיוני ששם יחזרו אחר עובדים וירצו להשקיע במיתוג מעסיק. זה רלוונטי גם לתעשיות אחרות?

"זה רלוונטי לכל תעשייה, כי זו לא הכמות שצריך לגייס, זו האיכות. ארגונים מפסידים המון כסף על גיוסים לא נכונים (בעבר העריך המגייס השבדי יורגן סנדברג, שעבור פיטורים של מנהל בדרג ביניים שהשתכר כ-18 אלף שקל בחודש, כעבור שנתיים וחצי, החברה מפסידה כ-3 מיליון שקל - בגלל עלויות גיוס, שכר, תשלומי פיצויים, עבודה שלא נעשתה כהלכה והזדמנויות עסקיות שהוחמצו - ה"ו). מיתוג מעסיק מאפשר גם למועמד לעבודה להבין טוב יותר מהי החברה ומה בדיוק היא מחפשת. גם פיטורים עצמם הם לא דבר קל. בחלק מהסקטורים והמדינות קשה לפטר עובדים. זו הסיבה, למשל, שבאמזון משלמים לעובדים עד 5,000 דולר כדי שיתפטרו מיוזמתם. הם לא רוצים שיהיו איתם עובדים שלא באמת רוצים את העבודה אבל נשארים מחוסר ברירה. בקיצור, הם לא רוצים אצלם עובדים לא מתאימים".

"מיתוג מעסיק", הגרסה הישראלית

מיצ'ינגטון (49) מגיע בכלל מעולם הספורט, ועד 2006 עסק בניהול ושיווק מוסדות ספורט באוסטרליה. הוא מספר שנחשף לתחום מיתוג המעסיק אחרי שקרא מאמר בנושא והחליט לחקור אותו. בהשכלתו הוא בוגר תואר ראשון ושני במינהל עסקים. "זה היה בתקופה שקדמה למשבר הכלכלי, כשמסביב לעולם גייסו בטירוף. נפגשתי עם מנהלים מובילים באוסטרליה ובעולם. התחלתי לפתח מודל וכתבתי ספר ראשון בנושא. בהמשך הקמתי את החברה שלי - Employer Brand International".

מהיכרותו עם השוק הישראלי בתקופה האחרונה - מיצ'ינגטון גילה כי התחום בישראל לחלוטין בחיתוליו. מסקר שערכה חברת Xtra-Mile עבור "גלובס" בשבועות האחרונים, בקרב 89 חברות מובילות בישראל, ובהן נטפים, אדמה, Cyberbit, Playtunes, מיקרוסופט, Zerto ואינטל, עולה שאכן העשייה בתחום מצויה בשלביה הראשוניים בלבד. כ-40% מהחברות שהשתתפו בסקר הן מעולמות הטק ובכמחציתן יש עד 500 עובדים.

מהסקר עלה שאמנם 90% מהחברות מכירות את המונח "מיתוג מעסיק", אך רק בכשליש מהן יש פונקציה בארגון שאחראית על התחום, וביותר מ-50% מהן אין בכלל פונקציה כזו. בארגונים שכן מקיימים פעילות בתחום, היא משויכת לרוב למחלקות משאבי האנוש (70%), וברבע מהמקרים למחלקות השיווק. רבע מהחברות לא משלבות כלל מיתוג מעסיק בתוכניות העבודה שלהן; עוד רבע מהן מתכוונות להתחיל בכך בשנה הקרובה וכשליש מהן עוסקות במיתוג מעסיק במידה מעטה.

בכשליש מהחברות לא הוקצה כלל תקציב לתחום, וב-40% מהן הוא יהיה רק עד 10% מכלל תקציב מחלקת משאבי האנוש לשנת 2019. בקרב החברות שכן עוסקות במיתוג מעסיק, הוא מכוון למטרה עיקרית אחת, כך לפי 76% מהן - שימור וגיוס עובדים. בנוסף, החברות שכן עוסקות במיתוג מעסיק מספרות שהתרומה שלו לעמידה ביעדי הגיוס לא הייתה גדולה במיוחד: הוא שיפר את היעדים ב-25% בלבד, או פחות. באופן מפתיע, החברות גם דיווחו על שיעורי תחלופה נמוכים יחסית בקרב עובדים. שלפי 70% מהן, עובדים נשארים בארגון בממוצע בין שלוש לשמונה שנים.

"בעוד החברות הגלובליות עושות 'מיתוג מעסיק', בישראל אני עוד לא רואה את זה כמעט בכלל", אומר מיצ'ינגטון. "גם אלה שמדברות על זה, מתכוונות לכך שהן עושות קמפיינים לגיוס עובדים. לכן בדרך כלל מי שמובילות את המהלכים האלה הן מחלקות משאבי האנוש ולא מחלקות השיווק, כשבעולם הפעילות היא משולבת, וכך היא צריכה להיות. בישראל החברות עוד לא מבינות את הצורך בעשיית מהלך משולב - לפנות למועמדים לעבודה, לעובדים וללקוחות גם יחד. זה זמן טוב עבור החברות הישראליות להיכנס לתחום. כי מה שיש כאן - לחלוטין עוד לא מפותח". 

עוד כתבות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?