גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יותר טוב מגוגל: איך הופכים לחברה שמושכת אליה טאלנטים

ברט מיצ'ינגטון, מומחה למיתוג מעסיקים, מסביר בראיון ל"גלובס" איך הדיחה חברת סיילספורס את גוגל מצמרת הדירוג של 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן, ומה חברות צריכות לעשות כדי למשוך אליהן טאלנטים ולקוחות

מטה סיילספורס / צילום: רויטרס
מטה סיילספורס / צילום: רויטרס

ב-2018 נפל דבר בדירוג "פורבס" ל-100 החברות האמריקאיות שהכי טוב לעבוד בהן. אחרי שנים שבהן גוגל הייתה מבוצרת היטב במקום הראשון, ונראה היה שאי-אפשר להזיז אותה משם, היא הודחה מהפסגה בידי מתחרה בלתי צפויה: חברת התוכנה סיילספורס  (Salesforce). סיילספורס היא מותג הרבה פחות נוצץ ומוכר מגוגל, אבל נתוני הצמיחה שלה מדהימים - בתוך חמש שנים זינק מחיר המניה שלה זינק פי 2.4, ההכנסות גדלו פי חמישה לכ-10 מיליארד דולר ב-2018 ומספר העובדים גדל ביותר מפי שניים, מ-13 אלף לכ-30 אלף עובדים כיום. בדירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן של Glassdoor, היא עלתה מהמקום ה-47 ב-2009 למקום ה-15 ב-2018.

איך סיילספורס עשתה את זה? בין השאר, על ידי כך שהציבה לעצמה מטרה - להיות חברה שכולם רוצים לעבוד בה ולכן מצליחה לשאוב אליה אנשי מקצוע מעולים. "סיילפורס מציעה סביבת עבודה מתגמלת לעובדים, ברמה הפיזית והנפשית כאחד", כתבו עליה ב"פורבס". "עובדים בחברה מקבלים 56 שעות עבודה משולמות בשנה כדי להתנדב בקהילה שלהם".

רוב הארגונים-מיתוג מעסיק

מי שעזר לסיילספורס בתהליך הזה הוא ברט מיצ'ינגטון האוסטרלי, מומחה למיתוג מעסיקים. בין לקוחותיו לאורך השנים ניתן למצוא את סימנס, PWC, אקסנצ'ר, SAP, אדידס, גוגל, פייסבוק, הייניקן, איקאה - ואפילו המדינה ניו זילנד. ניו זילנד משוועת לידיים עובדות בתחום הבנייה בשנים האחרונות, ולכן פתחה באחרונה בקמפיין לגיוס אנשי בניין, מהנדסים וחשמלאים מרחבי העולם. מיצ'ינגטון הגיע לישראל לפני כמה שבועות כדי להשתתף בכנס של חברת Xtra-Mile (נציגתו של מיצ'ינטון בישראל), בשיתוף עם העמותה לניהול משאבי אנוש בישראל.

"בסיילפורס אימצו אל תוך התרבות הארגונית את המילה האהוואית 'אוהנה' (Ohana), שמשמעותה משפחה, במובן האמיתי שלה", מספר מיצ'ינגטון על התהליך שעברה החברה בייעוצו. הרעיון היה להיטיב עם העובדים, לחבר אותם לחברה, וכך להגדיל את שיעור האנשים שמביאים את חבריהם אליה. כיום כמחצית מקורות החיים שמגיעים לסיילספורס מקורם בהמלצות של עובדי החברה, ולפי "פורבס", החברה תגמלה את עובדיה ב-5.5 מיליון דולר במצטבר לאורך השנים, עבור גיוסים שהגיעו מהם.

כל החברות מעידות על עצמן שהן כמו משפחה.

"החוכמה היא לעשות את זה באמת. כלומר, שמה שאתה אומר על החברה שלך וחוויית העבודה האמיתית בה יהיו אחד. אותנטיות היא קריטית כשעושים 'מיתוג מעסיק'".

מהו בכלל "מיתוג מעסיק?" זה מונח שמיצ'ינגטון היה בין מפתחיו לפני יותר מעשור ומתייחס לאופן שבו הארגון נתפס בעיני שלל הגורמים הנוגעים בו - עובדים, מועמדים לעבודה, לקוחות ובעלי מניות. המושג צמח מעולמות משאבי האנוש, אך כיוון שהוא מערב היבטים של שיווק ותקשורת, כיום ברוב החברות הוא מצוי תחת אחריותם של אנשי השיווק או האסטרטגיה.

"המטרה היא למשוך לארגון טאלנטים, וגם ללקוחות", מסביר מיצ'ינגטון. "השילוב בין השניים הוא חשוב. תחשבי על מסעדה. אם האוכל נחמד, והשירות טוב, כי העובדים מרוצים - את כנראה תחזרי לשם. אם רק האוכל טוב, או רק השירות טוב, לא בטוח. אי אפשר להתמקד רק בגיוס, להבטיח הבטחות לגבי מקום העבודה וכמה הוא נפלא, ואז לא לקיים אותן. גם 'מותג' כשלעצמו לא מחזיק, לא משנה כמה הוא נוצץ וחזק. אנשים רוצים לעבוד בחברות מותגיות כמו גוגל, וויקס, אפל או לוריאל, אבל אם הם באים, ואז מגלים שזה לא מה שהבטיחו להם, כי האווירה לא טובה, או המנהלים לא טובים - הם יעזבו.

"גם חוויית הגיוס כיום חייבת להיות טובה. זאת אומרת, היא צריכה להיות מכבדת, יעילה וטכנולוגית. מועמדים לעבודה גם הם 'שגרירים' של הארגון ומספרים עליו ועל התהליך שעברו לאחרים".

מה לגבי מותגים מובילים, כמו נייקי בעברה, שמצד אחד מושכים לקוחות ועובדים, ומצד שני מייצרים נעליים בסדנאות יזע במזרח הרחוק? האם דיסוננס כזה בערכי המותג הוא דבר שמועמדים לעבודה יכולים לחיות איתו?

"לא, זה כבר לא עובד. זה דיסוננס שמרתיע מועמדים לעבודה, במיוחד את המילניאלס (דור ה-Y, ילידי שנות ה-80 וה-90), שהוא דור מצפוני ומודע למה שקורה סביבו. זה גם דור שיותר מתמיד מחפש עבודה עם משמעות. וזה חשוב לו אפילו יותר מכסף".

מחקרים עדכניים מראים שאלה אכן המגמות. הסקר השנתי של מרסר, חברת הייעוץ ומשאבי האנוש האמריקאית, שנערך בקרב יותר מ-7,000 עובדים ו-21 תעשיות, מצא שעובדים מעולים יעדיפו בסבירות של פי שלושה לעבוד בחברה שמעניקה להם תחושת משמעות ומטרה לעומת חברה שאין בה תחושה כזו. בסקר של דלויט המתייחס לדור ה-Y, הצביעו הנשאלים על הפרמטרים "שכר", "תרבות ארגונית" ו"גמישות באופן העבודה" כחשובים ביותר בעיניהם במקום העבודה. מחצית מאלה שטענו שהארגונים שלהם גמישים יותר בהשוואה לשלוש שנים קודם לכן (כלומר, מספקים אפשרות לעבודה בשעות גמישות למשל - ה"ו) - גם מתכוונים להישאר בארגון בטווח הארוך, בהשוואה ל-17% בלבד מאלה שאמרו שאמרו שהם רואים פחות גמישות בארגון.

אנחנו מעולים, תראו בסרטון

לפי מיצ'ינגטון, ארגונים שמודעים למגמות האלה ופועלים כדי למתג את עצמם בהתאם מול מועמדים לעבודה הם, למשל, סודהסטרים ואינטל. סודהסטרים, שנרכשה בקיץ בידי פפסיקו בסכום של 3.2 מיליארד דולר, שחררה לפני כשנה סרטון הומוריסטי שבו נראה המנכ"ל, דניאל בירנבאום, פורץ אל מסדרונות החברה מתוך מכל למחזור בקבוקי פלסטיק ואומר: "בסודהסטרים אנחנו לא רק מכינים סודה נהדרת אלא אנחנו גם עוזרים להציל את כדור הארץ מבזבוז של פלסטיק. עם בקבוק סודה אחד למשפחה אנחנו יכולים לחסוך לכדור הארץ 3,000 בקבוקי פלסטיק כל שנה". הסרטון, שבו פונה בירנבאום לקהל גלובלי ולכן מדבר באנגלית, הניב עד היום כחצי מיליון צפיות.

בהמשך הסרטון, בירנבאום אומר: "אנחנו מחפשים כישרונות חדשים… אנחנו משפחה של 3,000 עובדים מכל הדתות והלאומים שעובדים יחד". סודהסטרים אכן חברה מגוונת. 30% מהעובדים בישראל הם ערבים ובדואים. אחרי מכירת החברה, דווח כי כל עובד עם שנת ותק אחת לפחות קיבל מענק מיוחד של 18 אלף שקל.

לפי מיצ'ינגטון, כיוון שהסרטון ככל הנראה אותנטי, לפחות באופן יחסי, הוא עובד. "רואים את המנכ"ל צועד בין מסדרונות החברה, עובר ומפטפט עם העובדים. פעם מעסיקים אמרו - 'בואו לעבוד אצלנו. אנחנו מעולים'. היום הם יכולים להראות את זה בסרטונים. אם התרבות הארגונית לא טובה, יהיה קשה לחברה לזייף את זה לגמרי בסרטון". גם אינטל שחררו סרטונים בחודשים האחרונים שבהם רואים מהנדסות והנדסאיות בחברה מספרות על התפקיד שלהן תוך כדי הליכה במסדרונות ומראות "איך זה לעבוד באינטל".

הצורך במיתוג מעסיק, אומר מיצ'ינגטון, הוא קריטי בעידן שבו בכל העולם "רודפים אחרי כישרון", וכאשר בעתיד יותר עובדים יפנו ככל הנראה לתצורות עבודה עצמאיות יותר, כפרילנסרים.

"בעתיד, התחרות על טאלנטים תהיה לא רק בין חברות, אלא גם בין מדינות. חברות גלובליות ינסו לגייס את הטופ-טאלנט מכל מקום, מישראל, מאוסטרליה. מה יקרה אם בעתיד סין תשים לה למטרה להביא אליה את הטופ טאלנטים מהעולם? מדינות וחברות צריכות להיערך לזה. לכן אנשים יזוזו מסביב לעולם לצורכי עבודה עוד יותר מהיום, וזה ישפיע עוד יותר על החלטות של חברות גלובליות היכן לפעול והיכן להתמקם. בעתיד יותר אנשים יעבדו כפרילנסרים".

בתעשיית הטק בישראל ובעולם חסרים עובדים. בישראל מדברים על מחסור של 10,000 עובדים. לכן הגיוני ששם יחזרו אחר עובדים וירצו להשקיע במיתוג מעסיק. זה רלוונטי גם לתעשיות אחרות?

"זה רלוונטי לכל תעשייה, כי זו לא הכמות שצריך לגייס, זו האיכות. ארגונים מפסידים המון כסף על גיוסים לא נכונים (בעבר העריך המגייס השבדי יורגן סנדברג, שעבור פיטורים של מנהל בדרג ביניים שהשתכר כ-18 אלף שקל בחודש, כעבור שנתיים וחצי, החברה מפסידה כ-3 מיליון שקל - בגלל עלויות גיוס, שכר, תשלומי פיצויים, עבודה שלא נעשתה כהלכה והזדמנויות עסקיות שהוחמצו - ה"ו). מיתוג מעסיק מאפשר גם למועמד לעבודה להבין טוב יותר מהי החברה ומה בדיוק היא מחפשת. גם פיטורים עצמם הם לא דבר קל. בחלק מהסקטורים והמדינות קשה לפטר עובדים. זו הסיבה, למשל, שבאמזון משלמים לעובדים עד 5,000 דולר כדי שיתפטרו מיוזמתם. הם לא רוצים שיהיו איתם עובדים שלא באמת רוצים את העבודה אבל נשארים מחוסר ברירה. בקיצור, הם לא רוצים אצלם עובדים לא מתאימים".

"מיתוג מעסיק", הגרסה הישראלית

מיצ'ינגטון (49) מגיע בכלל מעולם הספורט, ועד 2006 עסק בניהול ושיווק מוסדות ספורט באוסטרליה. הוא מספר שנחשף לתחום מיתוג המעסיק אחרי שקרא מאמר בנושא והחליט לחקור אותו. בהשכלתו הוא בוגר תואר ראשון ושני במינהל עסקים. "זה היה בתקופה שקדמה למשבר הכלכלי, כשמסביב לעולם גייסו בטירוף. נפגשתי עם מנהלים מובילים באוסטרליה ובעולם. התחלתי לפתח מודל וכתבתי ספר ראשון בנושא. בהמשך הקמתי את החברה שלי - Employer Brand International".

מהיכרותו עם השוק הישראלי בתקופה האחרונה - מיצ'ינגטון גילה כי התחום בישראל לחלוטין בחיתוליו. מסקר שערכה חברת Xtra-Mile עבור "גלובס" בשבועות האחרונים, בקרב 89 חברות מובילות בישראל, ובהן נטפים, אדמה, Cyberbit, Playtunes, מיקרוסופט, Zerto ואינטל, עולה שאכן העשייה בתחום מצויה בשלביה הראשוניים בלבד. כ-40% מהחברות שהשתתפו בסקר הן מעולמות הטק ובכמחציתן יש עד 500 עובדים.

מהסקר עלה שאמנם 90% מהחברות מכירות את המונח "מיתוג מעסיק", אך רק בכשליש מהן יש פונקציה בארגון שאחראית על התחום, וביותר מ-50% מהן אין בכלל פונקציה כזו. בארגונים שכן מקיימים פעילות בתחום, היא משויכת לרוב למחלקות משאבי האנוש (70%), וברבע מהמקרים למחלקות השיווק. רבע מהחברות לא משלבות כלל מיתוג מעסיק בתוכניות העבודה שלהן; עוד רבע מהן מתכוונות להתחיל בכך בשנה הקרובה וכשליש מהן עוסקות במיתוג מעסיק במידה מעטה.

בכשליש מהחברות לא הוקצה כלל תקציב לתחום, וב-40% מהן הוא יהיה רק עד 10% מכלל תקציב מחלקת משאבי האנוש לשנת 2019. בקרב החברות שכן עוסקות במיתוג מעסיק, הוא מכוון למטרה עיקרית אחת, כך לפי 76% מהן - שימור וגיוס עובדים. בנוסף, החברות שכן עוסקות במיתוג מעסיק מספרות שהתרומה שלו לעמידה ביעדי הגיוס לא הייתה גדולה במיוחד: הוא שיפר את היעדים ב-25% בלבד, או פחות. באופן מפתיע, החברות גם דיווחו על שיעורי תחלופה נמוכים יחסית בקרב עובדים. שלפי 70% מהן, עובדים נשארים בארגון בממוצע בין שלוש לשמונה שנים.

"בעוד החברות הגלובליות עושות 'מיתוג מעסיק', בישראל אני עוד לא רואה את זה כמעט בכלל", אומר מיצ'ינגטון. "גם אלה שמדברות על זה, מתכוונות לכך שהן עושות קמפיינים לגיוס עובדים. לכן בדרך כלל מי שמובילות את המהלכים האלה הן מחלקות משאבי האנוש ולא מחלקות השיווק, כשבעולם הפעילות היא משולבת, וכך היא צריכה להיות. בישראל החברות עוד לא מבינות את הצורך בעשיית מהלך משולב - לפנות למועמדים לעבודה, לעובדים וללקוחות גם יחד. זה זמן טוב עבור החברות הישראליות להיכנס לתחום. כי מה שיש כאן - לחלוטין עוד לא מפותח". 

עוד כתבות

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווח: גורם מודיעיני הבהיר שאיראן לא תגיב

דיווחים על תקיפה ישראלית באזור איספהאן באיראן ● מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט