גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"פירמת עוה"ד ארדינסט-בן-נתן-טולידאנו סייעה לאורן קובי להציג מצגי שווא, ולכן אחראית לנזק"

כך טוענים 16 רוכשי קרקעות מחברת "אדמה" שקרסה, בתביעה שהגישו בהיקף כ–5.5 מיליון שקל נגד משרד עוה”ד שליווה את העסקאות: "הפירמה פרסה חסותה על מצגי השווא של קובי והחברה, בהתנהגות, בשתיקה, ובניסוח מסמכים" • המשרד בתגובה: "חיפוש נואש אחר כיס עמוק"

גיורא ארדינסט / צילום: איל יצהר
גיורא ארדינסט / צילום: איל יצהר

פירמת עורכי-הדין ארדינסט-בן-נתן-טולידאנו סייעה לבעלי חברת "אדמה" שקרסה להציג מצגי שווא בפני רוכשים פוטנציאלים, ועל כן אחראית לנזקים שנגרמו להם עקב מעשיו של הבעלים אורן קובי במסגרת חוזי הרכישה ומימושם - כך נטען בתביעה נוספת, בהיקף כ-5.5 מיליון שקל שהגישו הבוקר (ב') 16 רוכשי קרקעות מ"אדמה" נגד המשרד שליווה את עסקאות הרכישה עבור "אדמה".

פרשת "אדמה", שזעזעה את שוק הנדל"ן במאי 2016 - עם קריסתה של חברת "אדמה", פרסום החשדות למעילה של בעליה, אורן קובי, והטענות נגד שומרי הסף (עורכי-הדין ורואי החשבון שליוו את החברה) - כמעט שירדה מהכותרות בעת האחרונה; אולם, מאחורי הקלעים הפרשה עוד מבעבעת ומאיימת להתפרץ בכל רגע. ההתפרצות הנוכחית הגיעה בדמות תביעה חדשה של רוכשי קרקעות מ"אדמה", שטוענים כי פירמת עוה"ד הנתבעת אפשרה לקובי להציג להם את מצגי השווא שהובילו לרכישת הקרקעות על ידם ולנזקים שנלוו לעסקאות הללו.

בתביעה - שהוגשה באמצעות עוה"ד אבי סלומון, נוי יוספזון-בוסני ובנימין לוי -  נטען כי עניינה של התביעה אינו במעילה בכספים ששילמו התובעים לרכישת המקרקעין, אלא "בנזקים שנגרמו לתובעים עקב מצגים לא נכונים שהוצגו להם ע"י החברה, תוך שפירמת ארדינסט-בן-נתן-טולידאנו פרסה חסותה על מצגים אלו, בהתנהגות, בשתיקה, ובניסוח מסמכים התומכים במצגים אלו".

התובעים מציינים כי למזלם כספי הרכישה שלהם הועברו למוכרי הקרקעות ולא נלקחו ע"י קובי לצרכיו האישיים - כפי שקרה לכאורה לחלק מלקוחותיו - כך שלכאורה העסקאות הושלמו. אולם בלב התביעה עומדת טענת התובעים, כי עקב מעשים או מחדלים רשלניים מצד פירמת ארדינסט-בן נתן-טולדאנו והפרת חובת הזהירות והנאמנות שהפירמה חבה כלפי התובעים - התאפשר לחברה ולקובי להוציא אל הפועל מצג שווא או תרמית כלפי כל אחד מהם. 

"המשרד אישר מצגי שווא"

חברת אדמה עסקה בשיווק קרקעות חקלאיות המיועדות להפשרה לציבור הרחב, תוך הצגתן כ"זכות לדירה" בעתיד. החברה נקלעה להליכי פירוק על רקע מעילה לכאורה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, שביצע לפי החשד בעל השליטה, קובי, בכספי הלקוחות. עשרות מלקוחות החברה שילמו מאות אלפי שקלים ואף מעל מיליון שקל לעתים (כל אחד) עבור קרקעות ("זכות לדירה"). אולם לפי החשד, במקום שהכספים יופקדו בחשבונות הנאמנות לצורך השלמת העסקאות - כספם של הלקוחות נמשך על-ידי קובי ושימש למימון צרכיו הפרטיים (לרבות רכישת הדירות). זאת, מבלי שנמסרה ללקוחות קרקע לבסוף. מאות לקוחות נוספים שילמו עבור עסקאות שאכן הסתיימו במסירת קרקע חקלאית, אך יש מתוכם כאלה שטענו טענות במישור החוזי-צרכני. זאת, בין היתר לגבי הטעיה הנוגעת למצב התכנוני של הקרקע.

לפני כשנה וחצי ניתן צו פירוק זמני לחברות וצו כינוס נכסים אישי נגד קובי, שבמסגרתו מונה עו"ד חגי אולמן למנהל מיוחד, והוקנו לו הסמכויות לתפוס את נכסיו של קובי ושל החברות בבעלותו. קובי עצמו טען לכל אורך הדרך, כי מעולם לא מעל בכספי הלקוחות וכי החקירה נגדו (כך לטענתו) תסתיים בלא כלום. הוא אף הצליח להציל את עצמו מפשיטת רגל לאחרונה, באמצעות הצעה להסדר נושים שאישר ביהמ"ש. אולם ברקע, כך נראה, התביעות נגד עורכי-הדין שליוו אותו ממשיכות להצטבר (ראו מסגרת) .

בתביעה שהוגשה היום נטען, כי העסקה שהוצגה לתובעים היא לרכישת חלקים במקרקעין בתוכנית 3700, שמקנים זכות לדירה לכל אחד מהתובעים. "תוכנית 3700 הוצגה כתכנית אשר תאושר ותקבל תוקף תוך שנים ספורות בלבד, וכי עקב כך יאמיר שווי הקרקעות עשרות מונים בשל הפיכתן לקרקעות זמינות לבנייה", נכתב בתביעה.

אולם בפועל, נטען, בניגוד למצגים שהוצגו, התברר כי תוכנית 3700 אושרה סופית ופורסמה למתן תוקף לפני החתימה על ההסכמים מול התובעים, וכי החלקים שנרכשו אינם מקנים זכות ליחידת דיור (13 במספר) כפי שהוצג לרוכשים אלא זכויות ל-0.935 יחידות דיור. לטענת התובעים, "ארדינסט-בן נתן-טולידאנו אישר את המצגים הללו מעמד החתמת כל אחד מיחידי התובעים על המסמכים שניסח המשרד לצורך הוצאתה אל הפועל של עסקת הרכישה".

התובעים מבהירים כי הם אינם יכולים לפרוע את נזקיהם מהחברה או מקובי, אך לא רק בשל כך הם תובעים את משרד עוה"ד. לטענתם, "מסכת המעשים ו/או המחדלים הרשלניים מצד המשרד היוותה חלק ממערך כולל של טיפול רשלני מאין כמותו מצדו בעסקאות הקשורות בחברה - טיפול במסגרתו אף לא דאג משרד עוה"ד לקיים את חובותיו כנאמן על כספי הרכישה של קבוצות הרוכשים השונות - ובאופן שאפשר מצב בו הכספים שולמו ישירות לחברה, וכפועל יוצא מכך ירדו לטמיון במקרים רבים".

חתימה ותשלום מיידיים 

עוד לטענת התובעים, לכל אחד מהם, הוצג מצג לפני רכישת חלקיו במקרקעין, כי בעת הרכישה לא קיים חיוב בהיטל השבחה, משום שהתוכנית טרם אושרה סופית; כי התובעים רוכשים קרקע לפני שינוי ייעודה; וכי שינוי הייעוד יהיה תוך שנים ספורות, וכאשר בכל מקרה היטל ההשבחה ככל ויחול לאחר אישור התוכנית - אינו חל כלל על התובעים.

"לפני חתימת ההסכם בנוגע לרכישת חלקם במקרקעין, הוצג והוסבר לכל אחד מהתובעים, ע"י המשרד הנתבע וקובי והחברה, כי הם רוכשים קרקע במחיר 'מציאה', אשר אינו מגלם את עליית השווי הצפויה להתרחש לגבי המקרקעין לאחר שתאושר התוכנית שנמצאת בהפקדה", נכתב בתביעה. עוד נטען, כי הוסבר לתובעים כי פרט לתשלום התמורה, לא יחויבו התובעים במסים כלשהם, למעט מס רכישה, או היטל השבחה ככל ויחול לגבי תוכניות קודמות לתוכנית - תוכניות שאושרו זה מכבד.

כל המצגים הללו, נטען, הועלו על הכתב על-ידי המשרד הנתבע, קובי והחברה, וזאת במסגרת הסכמי השיווק והנאמנות שניסח משרד ארדינסט-בן נתן-טולידאנו עבור הצדדים כולם.

בקשר לנסיבות החתימה של כל אחד מהתובעים על הסכמי השיווק והנאמנות, התובעים טוענים, כי "החברה וקובי ומשרד ארדינסט יצרו מנגנון משומן שתכליתו להביא את התובעים לכדי חתימה מהירה כבזק על ההסכמים בו ביום שנפגשו לראשונה עם נציגי החברה". זאת, מבלי שהם יספיקו להתייעץ, לבחון את טיבם של הדברים.

לדבריהם, החברה וקובי "יצרו מערך כוח אדם שבאמצעותו הם איתרו את הקורבנות, קבעו עמם פגישה מידית במשרדי החברה, לחצו עליהם כי מדובר בהזדמנות חד-פעמית שיש לנצלה לאלתר, וגרמו להם לעלות מיידית ובאותו יום למשרדי ארדינסט המצויים באותו בניין, שם דאגו העובדים מטעם הנתבעת לגרום לכך שייחתם בו במקום הסכם השיווק והנאמנות יחד עם יתר המסמכים". התובעים מציינים כי גם התשלומים בוצעו בו במקום במשרדי ארדינסט.

לטענת התובעים, המערך המתואר יצר מסגרת ומצג כלפי התובעים, שלפיו משרד ארדינסט-בן נתן-טולידאנו שהוא בעל מוניטין רב פורס את חסותו תחת ההתקשרות בין הצדדים ודואג לאינטרסים של כל אחד מ התובעים ואף מייצגת אותם בפועל.

תגובה: "תביעה מופרכת"

ממשרד ארדינסט בן נתן טולידאנו נמסר: "מדובר בתביעה מופרכת שהוגשה על ידי תובעים אשר מעולם לא היו לקוחות המשרד או יוצגו על ידו. טענות התובעים, שעל שמם נרשמו הערות אזהרה בקרקע שנרכשה על ידם, מופרכות על פניהן ונסתרות מתוכן ומעצמן. התביעה שהוגשה היא מבישה ושרבוב המשרד אליה הינו חיפוש נואש וחסר לב אחר כיס עמוק. בכוונת המשרד להגיש בקשה לסילוק התובענה על הסף ולחיוב התובעים בהוצאות לדוגמה". 

שלל הליכים משפטיים וטענות נגד שומרי הסף

התביעה שהוגשה היום מצטרפת לשלל הליכים משפטיים וטענות שעלו כנגד שומרי הסף - עורכי הדין ורואי החשבון - מאז התפוצצה פרשת "אדמה". בתקופות שונות היו אלה משרדים מהמוכרים בישראל, ובהם משרדי עורכי הדין שרקון-בן-עמי-אשר, ארדינסט-בן-נתן, גולדפרב-זליגמן, ועמר-רייטר-ז'אן. נגד משרד עורכי הדין ארדינסט-בן נתן-טולידאנו ומשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן הוגשה לפני כשנה תביעה דומה לזו שהוגשה היום, אשר גם במסגרתה נטען כי עורכי הדין התרשלו בשמירה על כספם של לקוחות חברת "אדמה" שקרסה, ואפשרו למעשה את גזילת הכספים על-ידי הבעלים אורן קובי . כן, הוגשו בעבר תביעות נגד משרד עורכי הדין עמר-רייטר-ז'אן, ועלו טענות כנגד משרד רואי החשבון שליווה את החברה - משרד רואי החשבון שטיינמץ עימנח (שהיה גם המשרד שליווה את חברת אור סיטי נדל"ן, של ענבל אור).

השאלה שעומדת במרכז כל התביעות והטענות הנה מה הייתה מידת מודעותם של עורכי הדין ורואי החשבון - אם בכלל הייתה - למעשיו של אורן קובי, למצגי השווא שהציג לכאורה בפני הלקוחות ובשורה התחתונה: למעילה בכספי הלקוחות, אשר נחקרת בפרשה.

ל"גלובס" נודע כי חלק מהמשרדים מציעים פיצוי לרוכשים התובעים אותם וגם כאלה שאינם תובעים, ובין היתר מנסה משרד עמר-רייטר-ז'אן לסגור הסדרים מול רוכשים בלי שיוגשו נגדו תביעות נוספות. אחד הרוכשים מסר ל"גלובס" כי המשרד הציע לו פחות מ-25% מהחוב הנטען על ידו - מתוך נזקים נטענים על ידו של מעל מיליון שקלים הוצע לו פיצוי בהיקף של פחות מ-300 אלף שקל.

משרד עמר רייטר ז'אן בחר שלא להגיב לידיעה.

חזקת החפות:

אורן קובי לא הורשע בכל עבירה, ועל כן הוא חף מפשע. החקירה בעניינו הסתיימה לאחרונה, אך הפרקליטות טרם הכריעה בשאלה האם יש להגיש כתב אישום בפרשה. חשוד הנו חף מפשע כל עוד לא הורשע בדין.

עוד כתבות

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

שר הביטחון יואב גלנט ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ אישר: ראש השב"כ ייצא לשיחות בקהיר, ראש המוסד לקטאר

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ●  גורם אמריקני: ישראל שיתפה עם ארה"ב חלקים מסוימים מהתוכנית ההומניטרית שלה ברפיח  ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים