דוחות פרטנר: הרווח הנקי ברבעון נחתך ב-50%

בפעילות השוטפת פרטנר הצליחה לשמור על יציבות בהכנסותיה, שעמדו על 822 מיליון שקל •  הרווח הגולמי נשחק ב-18% ל-165 מיליון שקל והרווח התפעולי צלל כמעט ב-50% ל-48 מיליון שקל • לחברה יש 118 אלף מנויי טלוויזיה ופריסת תשתית הסיבים האופטיים של החברה מגיעה כבר ליותר מ-250 אלף משקי בית

איציק בנבנישתי,/ צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי,/ צילום: תמר מצפי

חברת התקשורת פרטנר סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי של השנה עם צלילה של קצת יותר מ-50% ברווח הנקי שלה, ל-26 מיליון שקל. בשורה העליונה פרטנר הצליחה לשמור על יציבות בהכנסותיה, שעמדו על 822 מיליון שקל, אולם הרווח הגולמי נשחק ב-18% ל-165 מיליון שקל והרווח התפעולי צלל כמעט ב-50% ל-48 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 השחיקה בשורה התחתונה של החברה חדה יותר ומתקרבת ל-80%, עם רווח נקי של 37 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 164 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם בין ינואר לספטמבר השנה פרטנר הצליחה לשמור על יציבות בהכנסות שהצטברו ל-2.4 מיליארד שקל, אולם בדומה למגמה הרבעונית, גם בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הרווח הגולמי והתפעולי שלה רשמו ירידה.

תוצאותיה של פרטנר, המנוהלת על ידי איציק בנבנישתי, כמו אצל יתר חברות הסלולר, מושפעות מעונתיות, והרבעון השלישי נחשב לטוב יחסית בענף, בזכות ההכנסות שמייצרת תקופת החגים. כך, רווחיה של פרטנר זינקו משמעותית ביחס לרבעון השני, אז הם עמדו על 2 מיליון שקל בלבד. עוד מציגה החברה שבשליטת חיים סבן בסיכום רבעוני תזרים מזומנים חופשי של 70 מיליון שקל - ירידה של 65% ביחס לרבעון המקביל (202 מיליון שקל), ועלייה של 27% לעומת הרבעון הקודם (50 מיליון שקל).

תוצאות הרבעון של פרטנר
 תוצאות הרבעון של פרטנר

פעילות הטלוויזיה והסיבים לא תורמת לרווחים 

מפילוח הפעילויות של פרטנר עולה כי הרווח התפעולי במגזר הקווי נחלש ב-11% ל-16 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת למרות שבתקופה המקבילה אשתקד כמעט ולא היו לפרטנר לקוחות בתחום הטלוויזיה, ופריסת הסיבים שלה הייתה אפסית.

ברבעון השלישי הציגה פרטנר 118 אלף לקוחות טלוויזיה ומדווחת על 250 אלף משקי בית עם נגישות לסיבים (לא מדווחת על כמות לקוחות מחוברים) - מה שמוביל למסקנה כי עד כה פעילות הטלוויזיה והסיבים לא תורמת לרווחי החברה.

הכנסות המגזר הקווי עלו ב-13% ל-245 מיליון שקל, עם עלייה בשיעורים דומים משירותים - המהווה את עיקר הכנסות המגזר (220 מיליון שקל), ומציוד.

פילוח הכנסות המגזר הסלולרי מעידות על המשך פגיעה מהתחרות בשוק, עם צלילה של 57% ברווח התפעולי הרבעוני ל-32 מיליון שקל, לצד ירידה של 5% בהכנסותיו - עם ירידה דומה בהכנסות משירותים שהגיעו ל-476 מיליון שקל, שקוזזה בחלקה על ידי הכנסות ציוד שעלו ב-4% ל-143 מיליון שקל.

עוד דיווחה החברה על ירידה של 6% בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ל-60 שקל ובסך הכול על 2.65 מיליון מנויי סלולר - מספר המשקף ירידה של 1% ביחס לרבעון המקביל ונתח שוק המוערך ב-25%, לעומת 26% ברבעון המקביל.

מניית פרטנר  הגיבה לדוחות בחיוב, אולם מתחילת השנה נחלשה המניה בכ-12% ומשקפת לחברה שווי של כ-3.2 מיליארד שקל.