גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בין גיוס המונים לאנג'לים": הכירו את קרן ההשקעות הלא שגרתית של יוצאי אינטל

חמישה יוצאי אינטל הקימו קרן השקעות שמתבססת על דעתם של עשרות עובדי אינטל לשעבר כדי להחליט במשותף באילו סטארט-אפים להשקיע • הם מכנים זאת "חוכמת ההמונים המנוסים", ובשונה מקרן הון-סיכון, הם קודם בוחרים את החברות ורק אחר כך מגייסים את ההשקעה

עובדי אינטל / צילום: באדיבות נקסטליפ ונצ'רס
עובדי אינטל / צילום: באדיבות נקסטליפ ונצ'רס

לפרנסיס גלטון, מדען בריטי, הייתה ב-1906 תגלית מרתקת: בתחרות בין 800 חוואים בפלימות' בה הם התבקשו לנחש את משקלו של שור, היה ממוצע הניחושים כמעט זהה למשקלו האמיתי של השור. את העיקרון הזה, ששוחזר על ידי ליאור צורף ב-2012 בהרצאת TED, אנחנו מכירים כ"חוכמת ההמונים". עכשיו מציע עודד אגם עיקרון חדש: "חוכמת ההמונים המנוסים". בניגוד לגלטון ולצורף, במקרה שלו אם יוכח העיקרון, הוא עשוי להיות שווה הרבה כסף לשורה ארוכה של משקיעים. בשיחה עם "גלובס" אומר אגם: "למדתי שהפלורליזם והדעה של הרבה אנשים, זה מה שמביא אותך לעשות משהו שהוא נכון יותר".

לפני כשנה הקימו עודד אגם, יואב הוכברג, יוסי גובזנסקי, רוני קורנר, ועידו לפידות קרן השקעות חדשה, Next Leap Ventures. כל החמישה שימשו בעבר בתפקידים בכירים באינטל העולמית ובישראל. מה שבאמת מייחד את היוזמה שלהם זה, שכל המשקיעים בקרן הם יוצאי אינטל כמותם, ושאת ההחלטות על הבחירה בסטארט-אפים בהם הם ישקיעו כולם מקבלים ביחד. אם יש דבר כזה "חוכמת המונים מנוסים", אז עשרות עובדי אינטל שבחרו בחמש חברות סטארט-אפ (בשני סבבי בחירה) וגם השקיעו בהן מכספם הפרטי, אולי עומדים להתעשר.

השיטה עובדת כך: חמשת המייסדים עושים את תהליך הסינון הראשוני, סוקרים מאות חברות סטארט-אפ בתחומים שונים, נפגשים ובוחנים לעומק את המעניינות יותר, ובסופו של דבר נותרים עם כמה פיינליסטיות - חמש בסבב הראשון, שבע בסבב השני. עד כאן זה נראה כמו תחרות סטארט-אפים רגילה. תהליך הבחירה עצמו הופך את זה לשונה: בערב המיועד, על הגג של משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון, מתכנס קהל של כ-80 מאנשי אינטל בעבר.

האווירה על הגג חגיגית, אנשים מחליפים רעיונות ומתייעצים משל הוזמנו לישיבה של הוועדה לביטחון לאומי. עודד אגם מציג את הסטארט-אפים בזה אחר זה. המנכ"לים משווקים את עצמם בנאום מסכם נרגש, כמו שמקובל. לאורחים יש גם הזדמנות לשוחח באופן אישי עם כל אחד מהם. אחר כך נערך תהליך הבחירה, ושלוש חברות נבחרות בהסתמך על ידע ההמונים של המוזמנים. מאותו רגע, כל אחד מהם מוזמן להצטרף לקבוצת המשקיעים באחת או יותר מהחברות. 

אגם: "אנחנו מאמינים מאוד באיכות של האנשים שנכנסים לאינטל, בישראל ובכל העולם. אינטל היא חברה של 100 אלף אנשים, עם כמעט 70 מיליארד דולר במכירות, ועם היסטוריה של חמישים שנה. היא כמו מדינה - יש לה תרבות, יש לה שפה, זה בית ספר טוב לחיים לכל מי שבא להייטק. זה סוג של מסננת שנכנסים בה אנשים באיכויות מסוימות, אנשים מצוינים באמת. אנחנו משתמשים גם בניסיון וברקע של חמשתנו, כי כל החברות שאנחנו מביאים הן כאלו ששווה להשקיע בהן, כאלה שבאופן אישי היינו רוצים להשקיע בהן. והטיוב הנוסף של ההשקעה באמצעות בחירת המשתתפים - זו חוכמת ההמונים המנוסים. יוצאי אינטל יודעים להעריך דברים בעולם ההייטק".

חמשת יוצאי אינטל, שהקימו את הקרן/ צילום: באדיבות נקסטליפ ונצ'רס

יוצאי אינטל יודעים טוב יותר מהאדם הממוצע או ממשקיע ההון הסיכון הממוצע?

"אחד הדברים שלמדתי בשנים רבות בעולם ההייטק, זה שלא כל החוכמה והידע והניסיון נמצאים אצל אדם אחד, ולכן חשוב הפלורליזם והדעה של הרבה אנשים. אלה עובדי אינטל ולא עובדי מיקרוסופט או אפל, בלי להעליב: יש הבדל גדול ומשמעותי בין מי שחי את עולם ההייטק מבפנים לחברות בעולם ההייטק שנותנות שירותים. מי שלא מעולם המוצרים לא מבין בעומק נימי נשמתו ודמו מה זה אומר לפתח את המוצר הנכון".

מודל השקעה שבו מחליפים את האנג'לים

חמשת המייסדים הם עמיתים וחברים מאינטל: יואב הוכברג הוביל את קבוצת התכנון האסטרטגי, והיה המנהל של אגם בתחילת הדרך באינטל. רוני קורנר ניהל קבוצות פיתוח וארכיטקטורה באינטל והוביל את תחום הפיתוח העסקי, יוסי גובזנסקי עסק רוב השנים בפיתוח תוכנה וניהול תוכנה. ובשנים האחרונות היה אחראי לצפי האסטרטגי. עידו לפידות ניהל את מפעלי ייצור של אינטל ופיתח את תחום החשיבה ההמצאתית.

הכסף שמשקיעה NLV מגיע משלושה מקורות: חמשת המייסדים עצמם משקיעים כספים פרטיים שלהם בחברות ומשתתפי התוכנית, יוצאי אינטל, מבצעים גם הם השקעות, בהיקפים משתנים. גם עובדי אינטל נוכחיים, שעדיין עובדים בחברה, ביקשו וצורפו הם למעגל המשקיעים; למעגל המשקיעים הצטרפו גורמים חיצוניים: מספר משרדי ניהול כספים משפחתיים, וקרן השקעות גרמנית - Dive Digital. עד כה הושקעו 1.5 מיליון דולר בחמש חברות, ביניהן GuardKnox שמפתחת טכנולוגיית סייבר למכוניות, Zuta-Core שמציעה מערכת לקירור רכיבים אלקטרוניים בטכנולוגיה שמבוססת על ואקום, ו-Magentiq Eye שמגלה ממצאים בבדיקות אנדוסקופיות באמצעות ראיית מכונה ולמידה עמוקה.

זו סוג של קרן הון סיכון?

"לא בדיוק, קרן הון סיכון מגייסת קודם כל כסף ואז בוחרת את החברות להשקיע. אנחנו החלטנו לעשות הפוך: אנחנו חושבים שזה יותר נכון וחכם למצוא את החברות ואז להשתמש בידע ובניסיון של קהילת יוצאי אינטל הרחבה יותר גם כדי למצוא את הסטארט-אפים הנכונים וגם כדי להשתמש בכסף הזה ולהשקיע אותו".

במודל השקעות הון הסיכון הרגיל, המשקיעים יודעים שתשע מתוך עשר השקעות שלהם עלולות לרדת לטימיון. גם המשקיעים שלכם מוכנים לזה?

"אתה צודק. לכן בנינו מודל אחר, שונה, שנמצא באמצע בין גיוס המונים כמו OurCrowd לבין מודל אנג'לים דוגמת מועדון ה-100. לאנשי אינטל יש כסף פנוי להשקעות, הגם שלא מדובר במיליוני דולרים. המחקרים מראים שאם אתה מנהל פורטפוליו פיננסי ושם 5% על סטארט-אפים, אתה מגדיל באופן משמעותי את ההחזר הפוטנציאלי. אבל השונות שם מאוד גדולה. ממוצע הזמן להיפגש עם הכסף עם החזר של פי 2.5 הוא 4.5 שנים - אבל זה הממוצע, והחציון הוא הפסד. זאת אומרת שרוב המשקיעים מפסידים, ואלה שמצליחים מקבלים הרבה יותר מפי 2.5. לכן חשוב לעשות את ההשקעה בצורה חכמה ולא סתם לזרוק חיצים ולקוות שאחד מתוך עשרה יפגע".

לאחר קבלת ההחלטה על החברות מתחיל תהליך גיוס הכסף מקרב המשתתפים. עבור כל חברה מוקמת שותפות מוגבלת, שבה מייסדי NLV הם השותף הכללי ושאר המשקיעים הם השותף המוגבל. מרבית ההחלטות מתקבלות על ידי המנהלים, אבל החלטות מסוימות, למשל על אקזיט, ידרשו מעורבות של כל המשקיעים.

במקביל מתחיל תהליך משא ומתן עם החברות על הכניסה להשקעה בהן. במסגרת ההשקעה NLV מקבלת מושב בדירקטוריון, או מושב משקיף או מעמד ייעוץ - תלוי בחברה ובתנאי ההשקעה. לדברי אגם, הליווי לחברה נמשך כל העת בכל החלטה שבה נדרש סיוע, מאסטרטגיה ועד כוח אדם. "עשינו מפגש סקירת עומק למשקיעים עם אחת החברות וישבו שם 25 יוצאי אינטל עם המנכ"ל, שדיווח על פעולות החברה ועל הסכומים שגייסה החברה. מישהו שאל מדוע בכלל היה צריך את המעורבות של NLV, ואז הוא הצביע על האנשים סביב השולחן ואמר 'אתם רואים את כל המוחות בחדר? אני רוצה שאתם תעבדו בשבילי ואם אתם משקיעים בי, אתם באמת רוצים שהכסף שלכם יצליח'". 

"אינטל לא מובילה בעולם הסלולר בגלל עיכוב בפיתוח"

אגם עבד 11 שנים באינטל. לפני כן עבד בחברות סטארט-אפ ישראליות - רדקום, מקספו ועוד. הקשרים שנוצרו במהלך הדרך עם זרוע ההשקעות אינטל קפיטל הביאו אותו ב-2006 להצטרף לאינטל בתפקידי פיתוח וניהול מוצרים. מרבית השנים באינטל עבדו אגם וחבריו במסגרת ארגון הפיתוח של אינטל (PEG). אגם אומר שבעשר השנים שבין 2006 ל-2016 היה מצב ייחודי באינטל, שהרבה מהאסטרטגיות והחדשנות שלה פותחו והובלו מישראל. "חמשתנו באים מאותה קבוצה באינטל, והיינו אחראים בשנים האלה על הגדרת המוצרים שייצרו מעל 80% של ההכנסות של של אינטל העולמית. הייתי המתכנן האסטרטגי הראשון של קו המוצרים של מעבדי ATOM, שבשנה הראשונה השיג מיליארד דולר במכירות לאינטל. מהשנים שלי בסטארט-אפים לא הכרתי מספרים כאלה, אבל בפרספקטיבה של אינטל זה לא נחשב להצלחה גדולה".

טכנולוגיה אחרת שאגם קידם הייתה המעבר של אינטל למערכות SOC והוא ניהל את הגדרת המוצר הראשון של אינטל לסמארטפונים. בין השאר היו מגעים עם אפל להכנסת הטכנולוגיה למכשירי אייפון, עד שקרתה תקלה: "זה היה אמור לצאת ב-2010 אבל בגלל בעיות בפיתוח הוא יצא רק ב-2012. שנתיים איחור בעולם הזה הופך אותו ללא רלוונטי, ולכן אינטל לא מובילה היום בעולם של טלפונים סלולריים".

בחמש השנים האחרונות באינטל הוא הוביל קבוצה לפיתוח סטארט-אפים בתוך אינטל, בשם Strategic Technologies Group. הפעילות בתחום הטכנולוגיות החדשות נעשתה במודל מובנה: בשלב ראשון עושים צפי אסטרטגי, בתהליך שאורך חצי שנה ומערב מידע פנימי, מידע מחקרי, ולקוחות מודל שאינטל נעזרת בהם, כמו אגנס בת ה-72 מאנגליה, אנג'לה בת ה-15 מברזיל, איש עסקים הודי בן 42 ועוד. בסופו של התהליך נוצר ידע: מה יהיו הטכנולוגיות הגדולות והתחומים המובילים בעשר השנים הקרובות. על בסיס הידע הזה בוחנת אינטל טכנולוגיות רבות, ומסננת עד שהיא מגיעה לשניים או שלושה LLTs - טכנולוגיות ארוכות חיים, מטלטלות שוק, שבהן היא רוצה להוביל. בשלב השלישי מאתרים קבוצות פיתוח ומוצר באינטל שיכולות להרים את הפרויקט, ממש כמו סטארט-אפ פרטי.

עשית דברים מעניינים, משפיעים. איזו סיבה יש לעזוב דבר כזה?

"היה תענוג גדול, אבל כל החיים רציתי לעשות דברים חדשים. אמרתי - 'בואו נשתמש בכל זה כי זה מאוד רלוונטי לעולם הסטארט-אפים'. אפשר להשתמש ביכולות האלה ולבנות מודל שמשפר את סיכויי ההצלחה של סטארט-אפים ולכן גם את ההחזר על ההשקעה למשקיעים".

עוד כתבות

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי