מעלה הילוך: אי-מושן קיבלה אישור שיווק באירופה למוצר לגרוי חשמלי לשם האצת העיכול

חוסר תנועתיות של מערכת העיכול נפוץ אצל חולי טראומה, חולים נוירולוגיים, גריאטריים וכירורגיים, ואף חולים בסוכרת חמורה, חוסר פעילות מעי מגביר את הסיכון לסיבוכים ומאריך את משך ההחלמה • הגירוי החשמלי של המוצר של אי-מושן מתבצע בעזרת צינורית שניתנת להחדרה בקלות על ידי הצוות הרפואי שמשגרת גירויים חשמליים לוושט

בעיות במערכת העיכול / אילוסטרציה: Shutterstock
בעיות במערכת העיכול / אילוסטרציה: Shutterstock

חברת אי-מושן מדיקל, שפיתחה מכשיר לגרוי חשמלי לשם האצת פעילות המעי אצל אנשים הוסבלים מחוסר תנועתיות במעי, הודיעה על קבלת אישור שיווק באירופה למוצר הראשון שלה.

חוסר תנועתיות של מערכת העיכול, נפוץ אצל חולי טראומה, חולים נוירולוגיים, גריאטריים וכירורגיים, ואף חולים בסוכרת חמורה. חוסר פעילות מעי מגביר את הסיכון לסיבוכים ומאריך את משך ההחלמה.

על מנת להחזיר את התנועתיות למערכת העיכול, מערכת האי-מושן משגרת גירויים חשמליים לוושט. הגירוי החשמלי מתבצע בעזרת צינורית שניתנת להחדרה בקלות על ידי הצוות הרפואי, בדומה לצינורית הזנה. הגירוי החשמלי מייצר התכווצויות שמשקמות את הפעילות הטבעית ומקדמות תנועתיות במערכת העיכול כולה. זה אולי לא הטיפול הנעים בעולם, אולם גם תת-פעילות של המעי אינו נעים במיוחד.

עד כה, נבחנה מערכת האי-מושן על כ-230 אנשים ב-4 ניסויים קליניים, ב-12 בתי חולים באירופה ובקנדה. הניסוי העדכני ביותר היה ניסוי מבוקר כפול סמיות ב-155 מטופלים. ניסוי זה הראה שהטיפול שניתן על ידי המערכת של אי-מושן עורר תנועתיות של מערכת העיכול, הפחית את הסיכון לאספירציה (נשימת תוכן הקיבה) והאיץ את מהלך ההחלמה.

עמיחי גרוס, מנכ"ל ואחד המייסדים של אי-מושן מדיקל (לצד ד"ר מיכאל טל וליומר סנדץ'), אמר, "כיום אין פתרון מספק לבעיה הנפוצה של חוסר תנועתיות חריף של מערכת העיכול. הטכנולוגיה שלנו מספקת טיפול חדש וראשון מסוגו שמשקם את הפעילות הפיזית של מערכת העיכול, ולכן משפר את ההחלמה ומקטין את העומס הכלכלי על מערכת הבריאות. אישור ה-CE לשיווק באירופה הוא אבן דרך חשובה עבור אי-מושן מדיקל, ויאפשר לנו לשווק את מוצר הדגל שלנו בבתי חולים ברחבי אירופה".

אי-מושן הוקמה ב-2011. היא גייסה עד היום 10 מיליון דולר מ-Pritzker Vlock Family Office - PVFO המתמחה בהשקעות במדעי החיים.