"פוטנציאל הצמיחה של פתאל החזקות רחוק ממימושו"

בלידר שוקי הון החלו לסקר את מניית פתאל החזקות עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 525 שקל למניה, גבוה בכ-27% ממחירה בבורסה

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

בלידר שוקי הון החלו לסקר את מניית פתאל החזקות  עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 525 שקל למניה, גבוה בכ-27% ממחירה בבורסה. 

"אנו סבורים כי פוטנציאל הצמיחה של הרשת רחוק ממימושו. לרשת פתאל הנהלה מנוסה בראשותו של דוד פתאל, עם ניסיון רב שנים בניהול בתי מלון ויכולת מוכחת בזיהוי הזדמנויות ויצירת ערך. כמו כן, אנו מתרשמים לחיוב מיכולת האינטגרציה של החברה אשר באה לידי ביטוי בשנים האחרונות עם גידול משמעותי בהיקפי הפעילות תוך חדירה לגיאוגרפיות חדשות והעמקת דריסת הרגל בגיאוגרפיות ותיקות יותר", כותב האנליסט רז דומב.

דומב מעריך כי לפתאל פוטנציאל צמיחה רב בשנים הקרובות, והיא תפעל להתקשרות בהסכמי שכירות נוספים ו/או רכישת נכסי מלון נוספים, בדגש על אירופה ואגן הים התיכון, כאשר החברה ערוכה פיננסית לממן את מנועי הצמיחה העתידיים. ברשות החברה יתרות נזילות משמעותיות בסך של כמיליארד שקל  אשר יאפשרו לה גמישות בביצוע עסקאות נוספות.

עוד הוא מציין כי ענף התיירות העולמי נמצא במגמת צמיחה, והוא מושפע לחיוב מהגידול בתיירות ממדינות המזרח, נתונים כלכליים טובים, עלייה ברמת החיים, הוזלה של מחירי הטיסות, צמיחה בתיירות העסקית כתוצאה מגלובליזציה ועוד.

ב-2017 נרשמה צמיחה של כ- 7% במספר התיירים לעומת 2016 ומגמת הצמיחה צפויה להימשך גם בשנים הקרובות כאשר ארגון התיירות העולמי צופה גידול שנתי ממוצע של כ- 3% במספר התיירים עד 2030 .

פתאל החזקות ביצעה הנפקה ראשונית בבורסה בחודש פברואר השנה וגייסה כ-500 מיליון שקל. מאז ההנפקה עלתה מניית החברה בכ-34% ושוויה בבורסה הגיע לכ-6 מיליארד שקל.