אחרי שנים של קשר שקט: נשיא צ'אד יגיע לביקור ראשון בישראל

בשנה האחרונה מדבר ראש הממשלה בשיחות סגורות על פריצת דרך ביחסים עם מדינה מוסלמית, והיום היחסים יוצאים לאור - נשיא צ'אד אידריס דבי צפוי להגיע היום לביקור ראשון בארץ

אידריס דבי, נשיא צ'אד / צילום: Reuters
אידריס דבי, נשיא צ'אד / צילום: Reuters

נשיא צ'אד, אידריס דבי, צפוי להגיע היום (א') לביקור ראשון בישראל. לצ'אד אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, אבל המדינה נמצאת בקשרים שקטים עם ישראל בשנים האחרונות. בשנה האחרונה מדבר ראש הממשלה בשיחות סגורות על פריצת דרך ביחסים עם מדינה מוסלמית, והיום היחסים יוצאים לאור.

צ'אד, הגובלת בלוב מצפון, סודן ממזרח ובניז'ר ממערב ובמספר מדינות נוספות מדרום, היא מדינת בעלת רוב מוסלמי. בראשית שנות ה-70 היא ניתקה את היחסים שהיו לה עם ישראל, בשל לחץ רוב המדינות המוסלמיות והחרם המוסלמי. לאורך השנים המשיכו שליחים ישראלים להגיע לשם, לעסוק במכירת נשק והדרכת כוחות מקומיים.

לפני כשנתיים ביקר מנכ"ל משרד החוץ לשעבר דורי גולד בצ'אד, ונושא חידוש היחסים עלה על הפרק.

לשכת ראש הממשלה אישרה יום שנשיא צ'אד נמצא בדרכו לכאן.

"ראש הממשלה יקיים פגישה בארבע עיניים עם נשיא צ'אד, לאחר מכן ימסרו השניים הצהרות לתקשורת ובערב ייפגשו בשנית במסגרת ארוחת ערב. מדובר בביקור היסטורי. זהו ביקורו הראשון של נשיא צ'אד בישראל מאז קום המדינה. זוהי פריצת דרך מדינית נוספת. מדובר בביקור היסטורי וחשוב שמגיע על רקע המאמצים שהובלנו. אני מברך את נשיא צ'אד עם הגעתו לישראל".