מבוכה לסיעת האופוזיציה הגדולה: ח"כים של המחנה הציוני נעדרו, והחוק של שמולי לא עבר

ח"כ חיליק בר עדיין לא חזר מנסיעה לחו"ל ולכן לא השתתף בהצבעה על הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי להצמדת קצבאות הזקנה לשכר המינימום, שנפלה בהפרש של קול אחד • ח"כ רוברט טיבייב יצא מן המליאה בעת ההצבעה וסירב לחזור להצביע

הכנסת / צילום: גיל יוחנן
הכנסת / צילום: גיל יוחנן

על אף הקושי של הקואליציה, תחת משטר הצבעות עם רוב דחוק של 61 חברי כנסת, ניכר שדווקא בסיעת המחנה הציוני מתקשים להשתלט על חברי הכנסת שלהם.

שורה של חוקים בהצעות טרומיות נפלו היום במליאה, כאשר למעט סיעת המחנה הציוני, כל חברי האופוזיציה מיש עתיד, הרשימה המשותפת, מרצ וישראל ביתנו נוכחים.

ח"כ חיליק בר, ממשיך להיעדר מישראל גם אחרי שבוע ממושך והצבעות קריטיות בשבוע שעבר. לפני שבוע הוא הסביר שיצא לנסיעה חשובה ושקל להקדים את חזרתו, אך כעת ברור שגם אחרי שהות ממושכת שם הוא לא מיהר בחזרה וכך הוא מפסיד יום רביעי נוסף.

ח"כ שלי יחימוביץ' צייצה שהצעת החוק החשובה של ח"כ איציק שמולי ודב חנין להעלאת קצבאות קשישים - נפלה בשל היעדר חבר כנסת אחד.

אולם מסתבר שלא רק בר מבריז. גם חבר הכנסת החדש, רוברט טיבייב, אשר התנער מן המפלגה כמה חודשים לפני שנכנס כמי שהיה הבא בתור ברשימה, אינו מוכן לסייע למפלגתו להעביר חוקים. בהצבעה על החוק של שמולי, טיבייב יצא מן המליאה (לא השתתף) וסירב לחזור פנימה למרות הפצרות. למרות הודעתו של ח"כ טיבייב שהוא יצא לפגישה, ל"גלובס" נאמר שטיבייב הגיע לסיכום עם השרה גילה גמליאל על קיזוז. גמליאל לא רצתה להצביע נגד העלאת קצבאות הקשישים ומצאה דרך להימנע מכך.

ח"כ שמולי הגיב בזעם וכתב שמדובר ב"בגידה בקשישים, שלא תיסלח, מקווה בשבילו שנקנה במחיר טוב". ומיד לאחר מכן הוא מיהר לפרסם תמונה של טיבייב בשיחה קרובה עם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם.

שאלנו בהנהלת המחנה הציוני, האם הם מתכוונים לעבור על כך לסדר היום. תשובתם הייתה שטרם התקבלו החלטות. יצוין כי יו"ר המפלגה אבי גבאי נזהר מלהעמיד את ח"כ בר במקום באופן פומבי.