בגלל המיזוג המתוכנן לתוך הבינלאומי: עובדי אוצר החייל שובתים

עובדי בנק אוצר החייל: "כל סניפי הבנק יסגרו ויישארו כך עד שהנהלת הבנק תשוב לשולחן הדיונים" • ההנהלה: "המוקד הטלפוני של אוצר החייל ואתר הבנק והאפליקציה הסלולרית - דרכם ניתן לקבל מידע ולבצע פעולות - פועלים"

בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר
בנק אוצר החייל / צילום: איל יצהר

בצל מהלכי הבנק הבינלאומי למזג לתוכו את בנק אוצר החייל שבבעלותו, הודיעו היום (ה') עובדי אוצר החייל על "כישלון שיחות המיזוג", וכן כי החל מהבוקר (ה') כ-700 עובדי הבנק ישבתו ו"כל סניפי הבנק יסגרו ויישארו כך עד שהנהלת הבנק תשוב לשולחן הדיונים לניהול מו"מ שקוף וישר". מהצד השני, נמסר מהנהלת הבנק הבינלאומי, שבהובלת סמדר ברבר צדיק, כי "מיזוג אוצר החייל יתרום לתחרות" וש"התנהלות ועד העובדים פוגעת בעובדי אוצר החייל". הבנק מתאפיין בעיקר בפעילות קמעונאית, עם התמקדות במתן שירות לאוכלוסיית מערכת הביטחון ומעגלים הקשורים אליה, ובעסקים קטנים, ויש לו 46 סניפים ושלוחות.

מטעם עובדי הבנק נמסר כי "הבוקר התכנסו כלל עובדי בנק אוצר החייל לכנס מחאה על כישלון שיחות המיזוג" בשל "ההחלטה החד צדדית של הנהלת הבנק הבינלאומי למזג ולבלוע אותם ללא כל התחשבות בדרישותיהם תוך ניהול משא ומתן שקרי, פוגעני וחסר תום-לב. מתוך כך, החליט ועד העובדים באוצר החייל כי החל מהיום, יוחרפו העיצומים, סניפי הבנק יישארו סגורים עד להודעה חדשה". לדברי יו"ר ועד עובדי בנק אוצר החייל, מזל בובליל, ודוברים אחרים שהשתתפו בכנס המחאה, "המיזוג העתידי ישרת את ריכוזיות הענף ואת בעלי ההון ויפגע פגיעה אנושה בכיסו של הצרכן הישראלי".

מטעם הנהלת הבינלאומי נמסר כי "מיזוג אוצר החייל יעשה תוך שימור המותג על כל ערכיו כולל ההטבות הייחודיות ללקוחות, והקשר עם אירגוני הצבא בעיקר משרד הביטחון ומועדון חבר. כמו כן מערך סניפים יישאר וכך גם עובדי הסניפים, שהם מרבית עובדי הבנק", כך ש"אין במיזוג כל פגיעה בתחרות או בלקוחות. נהפוך הוא". עוד הוסיפו לגבי העיצומים כי "המוקד הטלפוני של אוצר החייל ואתר הבנק והאפליקציה הסלולרית - דרכם ניתן לקבל מידע ולבצע פעולות - פועלים".