פרסום ראשון: נחתם ההסכם למכירת חלקה של רשת בחברת החדשות

קשת תשלם לרשת עבור חלקה בחברת החדשות 100 מיליון שקל באופן מיידי ו-20 מיליון שקל נוספים בשתי פעימות שיתפרסו על פני שנתיים

רשת קשת וערוץ 10
רשת קשת וערוץ 10

הוסר המכשול המשמעותי האחרון בדרך למיזוג של רשת עם ערוץ עשר: ל"גלובס" נודע כי אתמול (ה') בלילה נחתם הסכם בין רשת לקשת על מכירת חלקה של רשת לקשת בחברת החדשות. קשת תשלם לרשת 120 מיליון שקל - אך במספר פעימות: 100 מיליון שקל באופן מיידי ו-20 מיליון שקל בשתי פעימות שיתפרסו על פני שנתיים.

בכל הקשור ל"רשימת הטאלנטים", סוכם - כפי שדרשה הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין - כי האפשרות של רשת להציע הצעות ל-25 טאלנטים תוגבל לחצי שנה בלבד.

מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות היה התנאי היחיד שהציבה הממונה על ההגבלים בפני רשת וערוץ עשר בתשובה לבקשת המיזוג שלהן. בנוסף דרשה הממונה כי היציאה של רשת מניהול חברת החדשות תיערך לפני שהמיזוג ייצא לדרך, וסירבה לקבל כל מנגנון תשלום שכולל קביעת ערך החברה על בסיס ביצועים עתידיים.

נזכיר כי רשת דרשה עבור חלקה בחברת החדשות 140 מיליון שקל, בעוד שקשת הייתה מוכנה לשלם 100 מיליון שקל בלבד. ההסכם הנוכחי הוא הפשרה שהושגה בין רשת וקשת, לפיה 20 מיליון שקל ישולמו לרשת בשתי פעימות בטווח של שנתיים. זאת מתוך ההנחה שמצבן של שתי השחקניות יוטב באופן משמעותי כשהענף ישתנה משוק של 3 שחקנים לשניים, ולקשת יהיה קל יותר לממן את התשלום מתוך התזרים השוטף והרווחים שייכנסו.

מערכת היחסים בין רשת וקשת נחשבת לטעונה, וסביב המשא-ומתן הלכו היחסים והפכו ליותר ויותר מתוחים. ברשת סברו כי קשת מנצלת את הסיטואציה שבה רשת וערוץ עשר משותקים בשל הליכי המיזוג, כדי לחזק את מעמדה ולהפוך באופן סופי לשחקן המסחרי הדומיננטי בשוק. מנגד, בקשת טענו כי מאחר שהממונה מסרבת למתווה שהצדדים התכוונו לפעול בו - שכלל הגנה שתינתן לקשת על הטאלנטים שעובדים בחברת החדשות למשך שנתיים - המשמעות היא שהחברה שווה פחות, כי אי-אפשר להגן על הנכסים שלה, שהם במקרה הזה ההון האנושי.

שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם, ולמרות שלכאורה הפער בין עמדותיהן עמד על 40 מיליון שקל "בלבד", נראה היה כי הגורם האנושי הלך הפעם צעד אחד רחוק מדי. ברשת אפילו הודיעו לקשת כי אם הם לא ישלמו להם עבור חלקם 140 מיליון שקל, הם יפעלו לפרוק החברה המשותפת. אולם כצפוי, לאחר נתק של מספר ימים חזרו הצדדים לשולחן הדיונים.

בימים האחרונים, לאחר שסוכם מתווה ההסכם, עמלו עורכי הדין על טיוטות אחרונות, ועתה, כאמור, אפשר לברך על המוגמר. המכשול האחרון שנותר כעת בפני מיזוג רשת וערוץ עשר הוא אישור ועדת הריכוזיות.