ילין לפידות ואלטשולר שחם ינהלו את תיקי המניות והאג"ח של ההנדסאים והטכנאים

בית ההשקעות אלטשולר שחם ינהל תיק מתמחה במניות, ואילו ילין לפידות ינהל תיק מתמחה באג"ח בקופת הגמל ובקרן ההשתלמות של ההנדסאים והטכנאים • הערכות: התשלום עבור ניהול ההשקעות – 0.1% מהנכסים

קרן השתלמות / צילום: Shutterstock
קרן השתלמות / צילום: Shutterstock

הסתדרות ההנדסאים בחרה בבתי ההשקעות ילין לפידות ואלטשולר שחם בהליך בחירה לניהול השקעות קופת הגמל וקרן ההשתלמות של ההנדסאים והטכנאים.

שני בתי ההשקעות ינהלו את ההשקעות בשני אפיקי השקעה מובחנים בקרן ובקופה הענפיות האלה. על פי אתר האינטרנט של קרן ההשתלמות של ההנדסאים והטכנאים, כמו גם על פי אתר קופת הגמל של עובדי הסקטורים האלה, "לקרן שלושה מנהלי השקעות: מיטב דש, מגדל ואקסלנס". על פי הערכות בשוק, הכסף שעובר לניהול אלטשולר שחם וילין לפידות יוצא מגוף אחד מהשלושה, כנראה אקסלנס.

על פי נתוני אתר הגמל נט, מנוהלים בקרן ההשתלמות להנדסאים ולטכנאים נכסים בשווי שבהיקף של קצת יותר מ-2.3 מיליארד שקל, ואילו בקופת התגמולים של הנדסאים והטכנאים יש נכסים בהיקף של קצת יותר מ-900 מיליון שקל.

על פי הודעת הצדדים להסכמים, "מתוך סך הנכסים, כמיליארד שקלים יועברו לניהול של שני בתי ההשקעות, כאשר בית ההשקעות אלטשולר שחם ינהל תיק מתמחה במניות ובית ההשקעות ילין לפידות ינהל תיק מתמחה באג"ח". עוד נמסר כי "הסתדרות ההנדסאים בישראל מונה כ-60 אלף הנדסאים וטכנאים", וש"קרן ההשתלמות הינה בבעלות משותפת שווה של המדינה והסתדרות ההנדסאים והטכנאים, וקופת הגמל נמצאת בבעלות העמיתים בקופה והסתדרות ההנדסאים והטכנאים בישראל".

לדברי דני הורנשטיין, יו"ר הסתדרות ההנדסאים וטכנאים, "היתרון שלנו הוא ביכולת לבחור את מנהלי התיקים המובילים במשק עבור החברים ולעשות זאת בעלויות הנמוכות ביותר בזכות היתרון לגודל", בעוד שדביר כרמון מנכ"ל קופות הגמל של הסתדרות ההנדסאים, מסר כי "מדובר במהלך של יצירת תיקים מתמחים על-ידי שני מנהלי תיקים מובילים והכל בתיק מוסדי אחד". על פי הערכות מדובר על תשלום של בהיקף 0.1% מהנכסים המנוהלים שישלמו עמיתי הגופים הללו עבור ניהול ההשקעות באלטשולר שחם ובילין לפידות.