חשיפה למט"ח: הדולר האוסטרלי מזנק מעל 1% על רקע ההפוגה במלחמת הסחר

ההפוגה במלחמת הסחר מקפיצה את המטבע האוסטרלי, שכן סין מהווה יעד יצוא מהותי מהיבשת • טראמפ צייץ שסין הסכימה להפחית מכסים על מכוניות מארה"ב • שערים יציגים: הדולר התחזק 0.46% ל-3.718 שקל והאירו 0.36% ל-4.2116 שקל • המשקיעים לוטשים עיניים לנכסי סיכון • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

הבורסה האוסטרלית / צילום: רויטרס
הבורסה האוסטרלית / צילום: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום על רקע שלל אירועים, ובראשם ההסכמה בין ארה"ב וסין להפסקת אש בכל הנוגע למלחמת הסחר. במסחר בשעות הצהריים, הדולר  עולה מול השקל ב-0.46% ושערו היציג עומד על 3.718 שקל; האירו  מטפס 0.36% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.2116 שקל.

במסחר מול הדולר, האירו עולה 0.4% ל-1.1364 דולר; הדולר האוסטרלי מזנק בכ-1%; הליש"ט מטפסת 0.2% ל-1.277 דולר; ומדד הדולר אינדקס (DXY) עולה ב-0.4%.

נוסף על "הפסקת האש" במלחמת הסחר, שעליה דווח בסוף השבוע האחרון, נשיאר ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "סין הסכימה להפחית ולהסיר מכסים על מכוניות המיוצרות בארה"ב ומיובאות לסין". מדובר בצעד משמעותי כיוון שהרכבים האמריקאים פופולרים ביותר ברחבי סין, בעיקר רכב היוקרה BMW.

ההסכמות בין ארה"ב לסין ל"הפסקת אש" למשך 90 יום מביאים את המשקיעים למכור דולרים ולהיכנס לנכסי סיכון. כך למשל, הדולר האוסטרלי  מזנק, שכן סין מהווה יעד משמעותי ביותר ליצוא האוסטרלי, והדאגה שכל מכה בביקוש הסיני תפגע בסחר הבינלאומי משתחררת נוכח ההסכמות, לעת עתה.

המתח סביב הסחר בין ארה"ב לסין היה גורם עיקרי שתדלק את הדולר לעליות במהלך 2018. כעת מדד הדולר אינדקס מאבד גובה על רקע האופטימיות כי לא יוטלו מכסים נוספים על ידי ארה"ב על תוצרת סינית, ולהפך.

בתוך כך, המשקיעים נושאים עיניהם להמשך החודש - הודעת הריבית של הפד. לפי התחזיות, מקבלי ההחלטות של הפד יעלו את הריבית ב-25 נקודות בסיס, אך עיקר השאלה נוגעת לתוואי להמשך, במיוחד לאחר ההתבטאות האחרונה של יו"ר הפד, ג'רום פאואל, שאמר כי הריבית קרובה לסביבתה הטבעית - מה שהעלה את הספקולציות כי לא היה צורך להמשיך בקצב העלאות הנוכחי.