יו"ר עמותת זכויות השוטרים אושרה אסף בטלפון לעו"ד פישלר: "האם הקלטת את הפגישה עם צ'יקו אדרי?"

אושרה אסף התקשרה לפישלר ערב עדותו של המפכ"ל המיועד בוועדת גולדברג • טוענת: "בשיחה שאלתי את פישלר למה אתה יוצא נגד צ'יקו אדרי?"

 משה נצ'יקו אדרי המפכ"ל/ רובי קסטרו - וואלה חדשות
משה נצ'יקו אדרי המפכ"ל/ רובי קסטרו - וואלה חדשות

אושרה אסף, העומדת בראש העמותה לזכויות השוטרים, היתה הראשונה שהתקשרה בטלפון לעו"ד פנחס פישלר, המייצג את חושף השחיתות רפי רותם בפני ועדת גולדברג, ושוחחה אתו פעמיים נוספות בעניין זה. השיחה הראשונה היתה ביום שישי בערב 2.11.18, היום בו הוכרז על מועמדותו של משה צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל - הכרזה שבעקבותיה פרסמו באותו יום רותם ופישלר את דבר תלונתו של רותם, על כך שהמפכ"ל המיועד סילק את רותם מתחנת המשטרה כשבא למסור מידע וראיות בעניין טיוח חקירה על ידי רות דוד, ובעניין האלימות שננקטה נגדו באותה תחנה.

פישלר התבקש על ידי ועדת גולדברג לתאר את השתלשלות העניינים בכתב, ועל אירועי אותו יום שישי בערב הוא דיווח לוועדה: "לקראת השעה 22:00 התקשרו אלי, לטלפון הנייד, שניים מטעמו של ניצב בדימוס צ'יקו אדרי. את שניהם אני מכיר היטב. הראשונה, הגברת אושרה אסף, יו"ר עמותת זכויות השוטרים. השני, בעודי שומע במקביל שיחה ממתינה, ניצב בדימוס אורי בר לב. הגברת אסף ביקשה לברר, אולי בשליחות אדרי, האם אמנם ואכן הנני מייצג את מר רפי רותם בתלונה אשר בכוונתו להגיש בפני הוועדה ועל מה נסבה תלונתו שהוא רואה בו בלתי ראוי למשרה. הצגתי לה בקליפת אגוז את מהות ושורש תלונתו ".

בעקבות שתי השיחות הללו התקשר גם אדרי לעו"ד פישלר לשיחה על תלונתו של רותם, והזמין את פישלר לפגישה, שנערכה ב-15.11.18, לפני עדותו של אדרי בפני הוועדה .

בהמשך הדיווח של פישלר לוועדה הוא התייחס פעם נוספת לאושרה אסף, שהתקשרה אליו פעם נוספת ערב עדותו של אדרי, וסיפר: "יום או יומיים לאחר הפגישה, נשאלתי על ידי מקורבת למועמד, שהתקשרה אלי טלפונית, ששאלה: 'האם הקלטת את הפגישה?'. למותר לציין, כי השבתי 'אני נפגע מעצם השאלה עד לעמקי נשמתי '". אסף מכחישה בתוקף כי אמרה לפישלר את הדברים הללו.

הבוקר (ג') פנה רותם לוועדה ודיווח, כי שלשום בעקבות דברים שאמר בתוכנית בוקר בערוץ 2 על פניות טלפוניות שקיבל עו"ד פישלר, הוא רמז על השיחה עם אסף מבלי לנקוב בשמה. בעקבות השידור פנתה אסף שוב לעו"ד פישלר, ושוחחה אתו על דבריו של רותם .

אושרה אסף נחשבת לפעילה מאוד בענייני המשטרה ומופיעה בפורומים של בכירי המשטרה ובאירועים ציבוריים, כולל דיונים בכנסת. היא מקורבת לקצינים בכירים במשטרה, ביניהם מי שהיה מפקד מחוז מרכז, ברונו שטיין, והמפכ"ל בעבר, יוחנן דנינו ואחרים .

אסף נחקרה בפרשת רונאל פישר בחשד שהעבירה לפישר לקוחות מתוך המשטרה תמורת כסף, וכי שימשה צינור להעברת כספים של פישר וניצלה את קשריה במשטרה לשם כך. תיק החקירה נגד אסף נסגר מחוסר אשמה .

אסף פנתה ליו"ר הוועדה גולדברג ב-30.11.18, וביקשה כי "תשוב בך מעמדתך בנוגע לפסילת משה אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה". לדבריה, "לשיטת אדרי, התלונה כנגדו מגלמת ניסיון לא הוגן בלשון המעטה לפגוע בשמו הטוב ובעיתוי הנוכחי אף לסכל במזיד את מינויו לתפקיד ציבורי רם. וכי מה פסול יש במעשיו של אדרי ?".

אסף אמרה הבוקר בתגובה: "אני לא מעוניינת להגיב ולדבר בעניין של רותם. פישלר הוא חבר שלי 25 שנה, ואני מדברת איתו כמעט כל יום. בשיחה שאלתי את פישלר למה אתה יוצא נגד צ'יקו אדרי?"