לקח ללב: עומאר ישראק, מנכ"ל מדטרוניק, מתרשם בכנס הקרדיולוגיה בישראל

וגם: אמוץ בכר מונה למנכ"ל חברת נעלי נאות

עומאר ישראק ירון יצהרי חיים לוטן ורפי ביאר / צילום: חן דמארי
עומאר ישראק ירון יצהרי חיים לוטן ורפי ביאר / צילום: חן דמארי

עומאר ישראק, מנכ"ל מדטרוניק, ביקר השבוע בישראל. ישראק עמד בראש משלחת של בכירי מדטרוניק, בהם ג'פרי מרתה, מי שהיה אחראי על רכישת חברת הרובוטיקה מזור לפי שווי של 1.64 מיליארד דולר. 

מדטרוניק היא חברת המכשור הרפואי הגדולה בעולם, עם הכנסות של כ-30 מיליארד דולר בשנה, כאשר ישראק עומד בראש מדטרוניק מאז 2011. בביקורו הנוכחי הוא ביקש להכיר את הרכישות האחרונות של החברה, מזור, נוטרינו שנרכשה לפי סכום קרוב ל-100 מיליון דולר ווויז'ן סנס שנרכשה לפי שווי של 75 מיליון דולר. בנוסף, התעניין ישראק בפוטנציאל לרכישות נוספות. 

במהלך השבוע נפגש ישראק גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר אתמול הוא ביקר יחד עם ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל בכנס החדשנות בקרדיולוגיה ה-23 שנערך בתל אביב, ביוזמת פרופ' חיים לוטן ופרופ' רפי ביאר, והתרשם מפעילותן של חברות ישראליות בתחום.

מנעלי ספורט לנעלי נוחות: אמוץ בכר מונה למנכ"ל חברת נעלי נאות

שינויים ארגוניים ומבניים בקבוצת טבע נאות, הפועלת בתחום ההנעלה. מיכאל אילוז, מנכ"ל החברה ב-20 השנים האחרונות, ימונה לתפקיד "המנכ"ל הבינלאומי של קבוצת נאות", במקומו ימונה אמוץ בכר למנכ"ל "חברת נעלי נאות".

בכר (53) פרש ביוני האחרון מתפקיד מנכ"ל מכון וינגייט, כאשר קודם לכן שימש בתפקידי ניהול שונים בחברות קוקה קולה ישראל, עלית, שטראוס, ומגה קמעונאות. עוד נמסר כי שי הנדלר מונה למנהל חברת "טבע נאות ישראל".

טבע נאות מציינת בימים אלו 70 שנה להקמתה, והיא משווקת ל-60 חנויות בישראל וליותר מ-5,000 נקודות מכירה בכ-25 מדינות ברחבי העולם.

אמוץ בכר / צילום: צילום: אבי שי
 אמוץ בכר / צילום: צילום: אבי שי

גם קנאביס רפואי יעזור לחיזוק הקשר העסקי שבין קנדה לישראל

בשבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת נציגי הבורסות של טורונטו קנדה TSX/TSXV, בנקי השקעות ופעילים בשוק ההון הקנדי, כשבראש המשלחת עמדו רוב פטרמן, סגן נשיא פיתוח עסקי גלובלי בקבוצת TMX ויוסי בוקר, ראש פעילות הפיתוח העסקי של הבורסות של טורונטו בישראל. נזכיר כי בורסות אלו בולטות בתחום ההנפקות של חברות קנאביס רפואי.

במסגרת הביקור, אותו ליווה עו"ד יהודה רוה, יו"ר לשכת המסחר ישראל-קנדה, קיימו חברי המשלחת סבב פגישות עם חברות ישראליות, ונפגשו עם דבורה ליונס, שגרירת קנדה בישראל שדיברה עימם על הזדמנויות עסקיות והזדמנויות אחרות שקיימות לחיזוק הקשרים ביו המדינות.

נציין כי חברות הקנאביס הראשונות נרשמו למסחר בשנת 2014, ומאז 45 חברות הונפקו ב TSX ו-TSXV. 

יהודה רוה, דברה ליונס, רוברט פיטרמן ויוסי בוקר / צילום: הילה גליק, שגרירות קנדה
 יהודה רוה, דברה ליונס, רוברט פיטרמן ויוסי בוקר / צילום: הילה גליק, שגרירות קנדה

בונה על חידושים והמצאות: מה מפתיע את משה לחמני, מנכ"ל שיכון ובינוי?

בסוף השבוע שעבר נערך ביקור של רשות החדשנות וראשי אגף התקציבים במשרד האוצר, במעבדת החדשנות אינפרה לאב של שיכון ובינוי וחברת ENEL בחיפה, בה פועלים סטארט-אפים הפועלים בענף הבנייה והתשתיות. במרכז הביקור עמד האתגר שבהכנסת חדשנות לתחום מסורתי. את הביקור ליוו ערן לוי, מנכ"ל ENEL ישראל; יוגב קציר, מנהל מעבדת אינפרה לאב; אניה אלדן סמנכ"לית ברשות החדשנות; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; שאול מרידור ראש אגף התקציבים ומשה לחמני, מנכ"ל שיכון ובינוי.

"החבר'ה במעבדה חושבים על דברים, ולא תמיד אנחנו מצליחים להבין באותו הרגע על מה הם מדברים", אמר לחמני, "אבל אחרי שמתחילים את הניסויים בשטח מגלים שבעצם זה גם חסכוני יותר, גם בטוח יותר, גם יעיל יותר. הכי מפתיע שבסוף דווקא העובדים המבוגרים יותר מתלהבים יותר ומשתפים פעולה יותר עם הגשמת החלומות", הוא אמר.

אלדן סיפרה כיצד כשביקרה באיטליה היא נפגשה עם מנכ"ל ENEL בהתראה של יום בלבד. "הופתעתי מאוד שמנכ"ל של חברת ענק מפנה 40 דקות מהלו"ז שלו בהתראה כל כך קצרה, וזה גרם לי להבין עד כמה חדשנות חשובה לו", אמרה אלדן.

ערן לוי, אניה אלדן, אהרון אהרון, שאול מרידור, משה לחמני ויוגב קציר / צילום: ארז שטיינר
 ערן לוי, אניה אלדן, אהרון אהרון, שאול מרידור, משה לחמני ויוגב קציר / צילום: ארז שטיינר

קוראים להעצמה: איך מציינים רואי החשבון את סוף השנה?

אתמול התקיים כנס "תום שנה - מסים חשבונאות ומעבר", אותו ערכה פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט ב-Lago בראשון לציון. בכנס נערכה סקירה של התחום והוענקו כלים ודרכים להתמודדות עם שנת 2019. במהלך ההפסקה בכנס, אם לא במהלכו, הוזמנו המשתתפים לעמוד במשך 24 דקות בעמדה מיוחדת לזכרן של 24 הנשים שנרצחו השנה, ובה גם הוצג סרטון בנושא.

בכנס השתתף עו"ד ורו"ח משה אשר, לשעבר מנהל רשות המסים, שסיפר כיצד "החקיקה להחלפת אינפורמציה מטפלת במרכיב ההון השחור שמתחבא מעבר לים, והיה חשוב לזהות את זה בזמן. במסגרת החקיקה, הרשות עושה הצלבת נתונים, מוציאה מכתבים לישראלים שלהם הכנסות בחו"ל, והתיקים הגדולים עשויים להיבדק בהליך פלילי. לא תהיה ברירה אלא לסיים את הליך החקיקה, כי אחרת ישראל עלולה להיכנס לרשימה השחורה. המשמעות היא שבקיץ הקרוב תוחלף אינפורמציה עם 60 מדינות ובהמשך עם כ-90 מדינות".

רו"ח יגאל דור, שותף מנהל וראש חטיבת הביקורת בדלויט סיפר כי "אחת התופעות שצריכות להדאיג אותנו היא הירידה המשמעותית בכמות הנרשמים ללימודי החשבונאות. ירידה שעלולה להוביל לירידה באיכות הסטודנטים, ולבסוף תשפיע גם על איכות מנהלי הכספים והמבקרים העתידיים. יש ליצור הלימה בין ההשקעה שלנו באיכות לשכר הטרחה, אשר בעשור האחרון נשחק במעל ל-20% והוא נמוך בצורה קיצונית בהשוואה למדינות אחרות בעולם. אני קורא גם ללשכת רואי החשבון ולרשות לניירות ערך להצטרף להעצמת עבודתן של ועדות הביקורת בהיבט של קביעת היקף השעות ושכר טרחת המבקר".

עוד השתתפו ואירחו: רו"ח אילן בירנפלד, יו"ר ומנהל עסקים ראשי בדלויט; דן הלפרן, שותף מנהל וראש מערך הייעוץ; רו"ח אלונה מירון, שותפה וראש חטיבת המס; רו"ח רינה כהן-פחימה, ראש אשכול צירופי עסקים, מחלקת תאגידים, ברשות לניירות ערך; נתנאל היימן, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים; ואחרים.


יגאל דור, אלונה מירון, משה אשר, רינה כהן־פחימה ואילן בירנפלד / צילום: רמי מלין
 יגאל דור, אלונה מירון, משה אשר, רינה כהן־פחימה ואילן בירנפלד / צילום: רמי מלין

היוזמה הרוסית: תא נשי ישראלי-רוסי לקידום יזמיות

ארגון יזמיות, לקידום נשים יזמיות בישראל, השיק השבוע תא ישראלי-רוסי. התא הוקם בשיתוף פעולה יחד עם משרד הכלכלה והתעשייה, לשכת המסחר ישראל-רוסיה ומשרד עו"ד פרל-כהן. לדברי הארגון זהו הצעד הראשון בדרך לרשת עולמית ליזמות נשים.

"יש תחושה שאנחנו לקראת תקופה של צמיחה בכמות ההשקעות של קרנות רוסיות בישראל", אמרה עו"ד אנה משה, שותפה בכירה וראש דסק רוסיה במשרד פרל-כהן, בערב שנערך במלון דן פנורמה בתל אביב.

"רוסיה מהווה שוק עצום ומגוון רחב של אפשרויות", ציינו הילה אוביל ברנר ושירן מלמדובסקי סומך, העומדות בראש יזמיות. "אנחנו לומדות את האתגרים של הנשים ומספקות להן כלים לפרוץ את תקרת הזכוכית". ארגון יזמיות מונה יותר מ-5,000 חברות וכ-800 מיזמים טכנולוגיים ונועד לקדם נשים יזמיות בעולמות ההיי טק והביומד.

"לא חיכינו לנסיך על קרן הון סיכון לבנה", אמרה ליאורה כהן מנכ"לית OkkaOkka Blogging Group. "כבר מזמן הבנו שאנחנו צריכות לעזור לעצמנו, כי ההצלחה האישית שלנו תהיה ממונפת היטב על ידי נשים שהן להקה חזקה ועוצמתית".

עוד השתתפו בערב רו"ח יגאל רופא מנהל מחלקת מסים בפאהן קנה, איבגניה שוקראטובה מקרן ההון סיכון הרוסית דיגיטל הורייזן, פאול מסנזיק נציג ענקית הטכנולוגיה הרוסית יאנדקס בישראל, אלן שכניסטר משגרירות ארה"ב, תמיר דן ממשרד הכלכלה ואדוארד ורטינוב, הנספח הכלכלי בשגרירות רוסיה בישראל.

רופא, מלמדובסקי סומך, כהן, שוקראטובה, משה, שכניסטר, מסנזיק, דן וורטינוב / צילום: יוסי לוי
 רופא, מלמדובסקי סומך, כהן, שוקראטובה, משה, שכניסטר, מסנזיק, דן וורטינוב / צילום: יוסי לוי