תל אביב מתיישרת עם השינוי הבינלאומי שעליו הודיעה קבוצת ארמני האיטלקית לפני כשנה וחצי

ביולי 2017 הודיעה קבוצת אופנת העלית האיטלקית כי היא מתכננת לקצץ את מספר המותגים שהיא מוכרת ולבנות מחדש פריסת רשת החנויות שלה • חנות ארמני ג'ינס בקניון רמת אביב תוחלף בחנות תחת המותג אמפוריו ארמני, ותהיה הראשונה מסוגה במסגרת השינוי העולמי

כינוס המותגים שמבצע בית האופנה האיטלקי ג'ורג'יו ארמני נותן את אותותיו גם בישראל. קבוצת אירני קורפ, בעלת הזיכיון להפעלת חנויות של קבוצת ארמני, מתיישרת עם השינוי הבינלאומי שעליו הודיעה הקבוצה האיטלקית לפני כשנה וחצי. החנות בקניון רמת אביב, שפעלה במשך חמש שנים תחת המותג ארמני ג'ינס, תוחלף בחנות דגל חדשה תחת המותג אמפוריו ארמני, שתהיה הראשונה מסוגה במסגרת השינוי העולמי.

החנות הוקמה בהשקעה של כ-2 מיליון שקל, ושטחה הוכפל בזכות איחוד עם חנות נוספת סמוכה, כך שהחנות החדשה משתרעת על כ-130 מ"ר. לפי שעה, בקבוצה מסתפקים בחנות אחת בישראל, ולא צפויים לפתוח חנויות נוספות מסוג זה.

ביולי 2017 הודיעה קבוצת אופנת העלית האיטלקית כי היא מתכננת לקצץ את מספר המותגים שהיא מוכרת ולבנות מחדש פריסת רשת החנויות שלה, לאחר שדיווחה כי מכירות הקבוצה ירדו ב-5% ב-2016 - כך עולה מדיווח שפורסם בפייננשל טיימס. "שנת 2016 הייתה שנה קשה עבור תעשיית אופנת היוקרה", מסרה אז החברה.

על רקע זה, צומצם מספר קווי העיצוב של הרשת משבעה לשלושה החל משנת 2018. במסגרת זו, אוחדו הקווים השונים של המותג עם רמות תמחור שונות, בהן ארמני ג'ינס, ארמני קולציונה ואמפוריו ארמני תחת חנות אחת, והמותג אמפוריו ארמני הפך למותג עם מנעד מחירים רחב יותר. במסגרת השינוי, בחנות החדשה יימכרו גם פריטי לבוש יומיומי דוגמת ג'ינס, וגם אופנת עלית וחליפות מחויטות.

ג'ורג'יו ארמני הוא בית אופנה איטלקי שנוסד במילאנו ב-1975 על ידי האיש הנושא את שמו, והוא מתמחה בעיצוב אופנת עלית, אביזרים, משקפי שמש ועוד. המותג אמפוריו ארמני נולד ב-1981. מכירות הקבוצה הסתכמו בכ-2.5 מיליארד יורו ב-2016.

לדברי רוני אירני, בעלי הקבוצה שמחזיקה בזיכיון להפעלת מותגי בית האופנה בישראל, מדובר בצעד שמתרחש בניגוד למגמה שמאפיינת בשנים האחרונות את מותגי העל, שרובם סגרו לחלוטין את כל קווי הביניים שלהם: "להרבה מותגים בעולם היו עד לאחרונה כמה קווי ייצור: קו ראשון יוקרתי עם מחירים גבוהים במיוחד וקו שני יקר אך נגיש יותר. אלא שכולם סגרו את קווי הביניים, וארמני היחידים שלא עשו זאת ונשארו עם שלושה מותגים מקווים שונים". לדבריו, בארמני עדיין "רוצים לדבר לכמה קהלים שונים באמצעות אותו מותג: קו ראשון לעשירים ומבוססים, וקו שני לצעירים יותר". עם זאת, רוב המחירים בחנות החדשה ינועו בין 350 ל-2,000 שקלים, כך שעדיין לא ממש מדובר ב"אופנה להמונים".