השגרירה הבאה של ארה"ב באו"ם: התר נאורט, לשעבר מגישה בפוקס ניוז

תחליף את ניקי היילי, שתסיים את תפקידה בסוף השנה • נאורט מכהנת עתה כדוברת הראשית של הסטייט דיפרטמנט ועבדה בעבר כשדרית בפוקס ניוז • אין לה ניסיון במדיניות חוץ, אך גם להיילי לא היה ניסיון בתחום זה כאשר נכנסה לתפקידה

שר החוץ מייק פומפיאו והתר נאורט / צילום: Brendan Smialowsk, רויטרס
שר החוץ מייק פומפיאו והתר נאורט / צילום: Brendan Smialowsk, רויטרס

התר נאורט, הדוברת הראשית משרד החוץ האמריקאי ולשעבר שדרית בפוקס ניוז, תהיה השגרירה הבאה של ארה"ב באו"ם. היא תחליף את ניקי היילי שכיהנה כשנתיים בתפקיד והודיעה באוקטובר על פרישתה בסוף השנה.

דונלד טראמפ בחר בנאורט לאחר שבחן מועמדים אחרים לתפקיד, ובהם דינה פאואל, אמריקאית ממוצא מצרי, שהיתה סגנית היועץ לביטחון לאומי בממשל הנוכחי; קלי קראפט, שגרירת ארה"ב בקנדה; וריק גרנל, השגריר בגרמניה.

לנאורט, בת 48, לא היה ניסיון במדיניות חוץ או בעבודה ממשלית לפני שהצטרפה לממשל טראמפ ב-2017, אחרי קריירה של כמה שנים ככתבת ומגישה בפוקס ניוז. היא היא נמנתה עם המשתתפות בתכנית האקטואליה והדעות Fox and Friends, אחת מהתכניות החביבות על טראמפ. תומכי נאורט מציינים, שגם להיילי, אחת מהדמויות הפופולריות ביותר בממשל טראמפ, לא היה כל ניסיון במדיניות חוץ לפני שקיבלה על עצמה את תפקיד השגרירה באו"ם, אחרי שתי תקופות כהונה כמושלת קרוליינה הדרומית.

התקדמותה של נאורט בסטייט דיפרטמנט היתה איטית. היא לא הצליחה לחדור לחוג הפנימי של של שר-החוץ הקודם, רקס טילרסון, אך היא זכתה באמונו של השר החדש, מייק פומפיאו. היא מקורבת לאיוואנקה טראמפ ולג'ארד קושנר.

אחד מתפקידיה החשובים של נאורט כשגרירה - אם אכן תאושר ע"י הסנט - יהיה להמשיך להגן על ישראל באו"ם, משימה שהיילי העמידה בראש סולם העדיפויות שלה. העובדה שהעצרת הכללית דחתה אמש הצעת החלטה אמריקאית לגינוי חמאס, למרות המאמצים האישיים של היילי לקדם את היזמה, מצביעה על הקשיים שצפויים לנאורט בתפקידה החדש. כדוברת בסטייט דיפרטמנט היא הדפה בהצלחה שאלות עוינות לישראל של כתבים ערביים בתדרוכים היומיים של המשרד.

אתגר אחר שעמו צפויה נאורט להתמודד הוא מעמד השגריר/ה באו"ם. השגרירה הנוכחית היא שרה בקבינט, אך יש שמועות שטראמפ שואף להכפיף את האדם הבא שיכהן בתפקיד לשר-החוץ, מייק פומפיאו. לא ברור אם לנאורט יש עוצמה מספקת כדי לחלוק על החלטה כזו.