הושקה בישראל בבכורה עולמית: סקודה סקאלה

המכונית מחליפה את הראפיד והושקה באירוע אליו הוטסו 300 עיתונאים מכל העולם • מנכ"ל סקודה: אנחנו משתפים פעולה עם 14 חברות סטארט-אפ

חברת סקודה מקבוצת פולקסווגן חשפה אתמול בישראל בבכורה עולמית את המשפחתית הקומפקטית "SCALA", שאמורה להחליף את דגם הראפיד.

אירוע ההשקה התקיים במתחם בפתח תקווה והוטסו אליו כ-300 עיתונאים מ-22 מדינות ומארבע יבשות. על הכנסת האירוע עבד צוות של כ-150 איש והכנתו ארכה כארבעה חודשים. זו הפעם הראשונה, שתעשיית הרכב מקיימת בישראל אירוע בין לאומי בסדר הגודל הזה והבחירה בישראל נעשתה בשל הפעילות המוגברת של סקודה, ושל קבוצת פולקסווגן כולה, בישראל כחלק מהמאמץ המשותף עם חברות מקומיות לפתח טכנולוגיות לרכב החכם והאוטונומי העתידי ולהעביר את תעשיית הרכב לעידן הדיגיטלי. באירוע נכחה כל הצמרת הבכירה של הנהלת סקודה העולמית ובכירים מהנהלת קבוצת פולקסווגן.

באירוע חשף מנכ"ל סקודה ברנרד מאייר כי סקודה עובדת כיום עם כ-13 חברות סטארט-אפ בישראל, ששיתוף הפעולה עם חלקן טרם נחשף. לדבריו בקודה נוכחת בישראל כי "אנחנו זקוקים לגישה ישירה לחוכמה, לטכנולוגיה וליכולת להבין את הלקוחות". לדבריו ישראל היא "נקודה חמה" על מפת הטכנולוגיה העולמית.

המכונית עצמה מבוססת על הפלטפורמה הגלובאלית של קבוצת פולקסווגן עליה מבוססת גם הגולף. היא הוצגה בשלב הראשון בתצורת חמש דלתות עם בסיס גלגלים אורך 2.65 מ' תא מטען בנפח 467 ליטר ותא הנוסעים שלה כולל מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בלימה אוטונומית, ומערכת תקשורת ומולטימדיה מקושרת רשת עם ממשק גרפי חדש. המכונית הוצגה בשלב הראשון עם חמישה מנועים כולל 1 ליטר טורבו-בנזין, שככל הנראה יהיה המנוע המרכזי בישראל, ומנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 1.6 ליטר עם 115 כ"ס שיהיה פופולארי בשוק הציים והמוניות. ישראל תהיה אחד השווקים הראשונים שיקבלו את הרכב, במחצית הראשונה של 2019, והתמחור לא נמסר אולם הוא ימשיך ככל הנראה את המיצוב של הראפיד ספורטבק הנוכחית, שמתחיל באזור ה-115 אלף שקל.